Het betreft de volgende advertentie: V&A aangeboden: TomTom SiRF III Bluetooth GPS-ontvanger
Ik ben het niet eens met de strekking van de review die gegeven is en de scores die wrcveen heeft aangegeven. Ik krijg direct de stempel 'onbetrouwbaar', terwijl ik in mijn beeld ten goeder trouw heb gehandeld. En uiteindelijk zelfs meer dan dat omdat ik het geschil dat we hadden echt wou oplossen.
Daarnaast heeft hij ook in mijn profiel een bericht geplaatst, dat lijkt mij zeker niet de plek hiervoor!
Ik had geboden op wrcveen's GPS ontvangen, en we hadden aanvankelijk een deal. Omdat ik ondertussen een andere oplossing had gevonden heb ik het geannuleerd. Nog voordat ik überhaupt geld heb overgemaakt had hij al geld uitgegeven voor de verzending. Hij wou geld zien voor de verzendkosten. Ik was het daar niet mee eens en ging er best wel stellig in zitten. Uiteindelijk zag ik toch dat mijn handelswijze ook niet fair was, en heb ik geprobeerd om voor beide partijen een acceptabele uitkomst te creëren door toch de GPS ontvangen over te nemen.
Zie hieronder integraal de correspondentie:
- Sowieso het verwijderen van de reactie op mijn profiel pagina
- Of het verwijderen van de complete review op mijn pagina of uit de tekst het woord 'onbetrouwbaar' verwijderen en de passage dat ik niet meer reageer (zit niet continue op tweakers) en de score zoals wrcveen zegt aanpassen naar 3 sterren communicatie en geen score aflevering
Ik ben het niet eens met de strekking van de review die gegeven is en de scores die wrcveen heeft aangegeven. Ik krijg direct de stempel 'onbetrouwbaar', terwijl ik in mijn beeld ten goeder trouw heb gehandeld. En uiteindelijk zelfs meer dan dat omdat ik het geschil dat we hadden echt wou oplossen.
Daarnaast heeft hij ook in mijn profiel een bericht geplaatst, dat lijkt mij zeker niet de plek hiervoor!
Ik had geboden op wrcveen's GPS ontvangen, en we hadden aanvankelijk een deal. Omdat ik ondertussen een andere oplossing had gevonden heb ik het geannuleerd. Nog voordat ik überhaupt geld heb overgemaakt had hij al geld uitgegeven voor de verzending. Hij wou geld zien voor de verzendkosten. Ik was het daar niet mee eens en ging er best wel stellig in zitten. Uiteindelijk zag ik toch dat mijn handelswijze ook niet fair was, en heb ik geprobeerd om voor beide partijen een acceptabele uitkomst te creëren door toch de GPS ontvangen over te nemen.
Zie hieronder integraal de correspondentie:
Beste wrcveen,
Onderstaand bericht is een reactie op 'TomTom SiRF III Bluetooth GPS-ontvanger' (http://tweakers.net/aanbo...etooth-gps-ontvanger.html).
----------
Goedemorgen,
Ik heb wel interesse in je ontvanger. Hoeveel moet je er voor hebben?
Met vriendelijke groet,
Jan Versteeg
----------
Dit bericht is verstuurd via de website van Tweakers. Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet. Lees voor meer informatie How to - Veilig handelen op V&A
woensdag 20 november 2013 13:17
wrcveen
Hoi, dat is fijn. 25 euro incl verzendkosten.
gr Wilko
woensdag 20 november 2013 15:20
Naj_Geetsrev
Wilko,
Akkoord! Als je mij jouw rekening nummer geeft dan maak ik het geld vandaag nog over. Je kan het versturen naar
Jan Versteeg
*********straat 32
**** ** Leeuwarden
Met vriendelijke groet,
Jan Versteeg
donderdag 21 november 2013 18:33
wrcveen
Hoi, mijn nummer ********** tnv WRC Veen. Stuur ik hem morgen op!
gr Wilko
vrijdag 22 november 2013 19:56
Naj_Geetsrev
Goedeavond Wilko,
Ik heb al een andere oplossing gevonden. Toch nog succes met de verkoop!
vrijdag 22 november 2013 20:38
wrcveen
Hoi, hij is al online gefrankeerd en ligt klaar om morgenochtend op te sturen.
Niet zo blij met je bericht. Koop was al rond. Verzendkosten à 6,75 kan ik niet terug krijgen.
Hoe gaan we dit oplossen?
Wilko
zaterdag 23 november 2013 09:37
Naj_Geetsrev
Wilko,
Ik voel mij niet verplicht om bij te dragen aan die verzendkosten. Waarom zou ik ook? Ik zie af van de koop, en daar heb ik alle recht op.
Ik zou zelf persoonlijk zoiets ook nooit doen zonder dat ik het geld op mijn rekening heb gekregen.
zaterdag 23 november 2013 10:38
wrcveen
Prima, geen verzendkosten. Maar dan wel de 25€ die je akkoord bent gegaan met de aankoop.
Je hebt helemaal geen recht om een koop ongedaan te maken.
http://www.anwb.nl/rechts...op-sluiten/koop-annuleren
http://www.consumentenbon.../faq/koop-ongedaan-maken/
Ik probeer je nog te matsen met alleen de door mij gemaakte porto kosten. Ik ga van de goedertrouw uit van de andere tweakers. En stuur altijd alles snel op ook als het nog niet betaald is. Jij moet een ander ook maar vertrouwen dat het opgestuurd wordt. Daarom staan er zulke goede reacties van kopers in mijn profiel.
Graag je reactie en de 6,75 of 25 en dan stuur ik hem je toe.
Gr. Wilko
woensdag 27 november 2013 20:30
Naj_Geetsrev
Sorry hoor. Maar de argumenten waar jij nu mee komt raken kant nog wal.
Ten eerste zijn wij twee particulieren
Ten tweede als jij geen particulier was dan zou de wet koop op afstand van toepassing zijn
Ten derde, en dan nog is het wat ik heb afgegeven een intentie verklaring, ik heb nooit een koop overeenkomst getekend.
Van mij ga je in ieder geval geen cent zien omdat jij een fout hebt gemaakt. Met alle goede intenties misschien. Maar des al niet te min een fout waar ik niet voor verantwoordelijk kan en wil zijn.
woensdag 27 november 2013 20:31
wrcveen
Wordt volwassen sukkel
woensdag 27 november 2013 20:40
Naj_Geetsrev
Prima. Blijkbaar zit het jou erg hoog. Ik wil best 25 euro overmaken naar jouw rekening, maar hoe kan ik na jou reacties er vanuit gaan dat ik geen baksteen krijg opgestuurd?
woensdag 27 november 2013 20:45
wrcveen
Laat maar verkoop hem liever aan iemand anders. Wellicht doet hij het niet na een tijdje en dan stel je mij aansprakelijk en haal je mijn ouders er bij.
Gr. Wilko
woensdag 27 november 2013 20:52
Naj_Geetsrev
Wilko,
Ik bied aan om toch de 25 euro over te maken en de koop af te ronden. Als jij daar nu vanaf ziet dan wil ik ook dat jij de negatieve reacties die je naast de V&A feedback ook op mijn profiel hebt geplaatst laat verwijderen.
Ik aanbod staat nog steeds.
In ieder geval mijn excuses van mijn manier van reageren. Dat ik er zo stellig in ging zitten. Dat was ook niet helemaal correct van mij.
Ik hoop dat we er nog uit kunnen komen.
Groet,
Jan
woensdag 27 november 2013 20:57
wrcveen
Ik laat mij niet "omkopen" om de reacties weg te halen. Ik zal deze straks nuanceren na je excuses. Maar ik stuur hem niet meer op. Zou mij ook nogmaals de portokosten kosten aangezien dat maar 5 dagen houdbaar is.
Gr. Wilko
woensdag 27 november 2013 21:20
Naj_Geetsrev
Wilko,
Ik wil er echt uitkomen. Als jij het als omkopen ziet dat overschat je de geldelijke waarde van een slechte review.
Ik ben er van overtuigt dat we er uit kunnen komen. Ik stel voor 30 euro over te maken, en dan hebben we een done deal.
Maar als jij hem niet meer aan mij wilt verkopen dan wil ik ook dat je de review (en de profiel post! Daar stoor ik mij wel aan omdat dat niet de plek is daarvoor) laat verwijderen of in ieder geval benoemd hoe ik het nu met je probeer op te lossen.
Laat maar weten wat jij er van vind.
P.s. Door drukte op werk kan het zijn dat ik even een dagje niet reageer.
Wat ik wil is dat ipv de 1 ster communicatie en 1 ster aflevering het volgende gebeurd:woensdag 27 november 2013 22:44
wrcveen
Hoi,
Beoordeling en de profielpost kan niet meer aangepast worden of verwijderd. Reactie er bij gezet.
Verkopen doe ik nu niet meer aan je, vertrouwen is weg. Gekocht is gekocht. Lees ook maar eens:
Floppus in "Deal gesloten, koper haakt af. Geen feedback?"
Als je iemand van tweakers vind geef ik akkoord om de post bij je profiel te laten verwijderen.
gr Wilko
- Sowieso het verwijderen van de reactie op mijn profiel pagina
- Of het verwijderen van de complete review op mijn pagina of uit de tekst het woord 'onbetrouwbaar' verwijderen en de passage dat ik niet meer reageer (zit niet continue op tweakers) en de score zoals wrcveen zegt aanpassen naar 3 sterren communicatie en geen score aflevering