Ik ben in september overgestapt naar E.ON flexibel. Nog geen maand later werden de prijzen drastisch verhoogd, waarna ik besloot over te stappen naar Greenchoice. Dat was dus al na 1 maand.
E.ON meld nu dat ik conform de algemene voorwaarden die ik heb gekregen een boete moet betalen. In de algemene voorwaarden die ze me nu sturen (en ongetwijfeld bij aanvraag ergens ook):

En

Dat is ook de reden dat ik voor dit contract heb gekozen. De website en algemene voorwaarden stroken dus niet met elkaar.
Ik heb de klantenservice hierover bericht, maar die wijzen gewoon naar de algemene voorwaarden. Hebben zij daar gelijk, of valt dit onder misleiding?
EDIT:
Uit de product voorwaarden die ook nu nog op de website staan:
E.ON meld nu dat ik conform de algemene voorwaarden die ik heb gekregen een boete moet betalen. In de algemene voorwaarden die ze me nu sturen (en ongetwijfeld bij aanvraag ergens ook):
Daaronder staan de bedragen. Ik heb het contract op hun website afgesloten. Daar staat:Bij voortijdige beëindiging van de overeenkomst met E.ON, kan E.ON u een opzegvergoeding in rekening brengen.
De hoogte van deze opzegvergoeding is afhankelijk van de resterende looptijd van de overeenkomst en eventueel
ontvangen welkomstpremies en/of cadeaus en is vastgesteld op basis van regelgeving vanuit de overheid.

En

Dat is ook de reden dat ik voor dit contract heb gekozen. De website en algemene voorwaarden stroken dus niet met elkaar.
Ik heb de klantenservice hierover bericht, maar die wijzen gewoon naar de algemene voorwaarden. Hebben zij daar gelijk, of valt dit onder misleiding?
EDIT:
Uit de product voorwaarden die ook nu nog op de website staan:
Daaronder weer een verwijzing naar de algemene voorwaarden die dus anders melden.Overeenkomst en contractduur
De leveringsovereenkomst wordt aangegaan voor de periode van onbepaalde tijd met flexibele
tarieven. Dit contract kunt u te allen tijde met inachtneming van 30 kalenderdagen opzeggen.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 13-12-2013 15:39 ]