Het betreft het onnodig gebruiken van Engelstalige bewoordingen terwijl er hiervoor een correct Nederlandstalig woord of uitdrukking bestaat.
Ik bedoel hiermee nadrukkelijk niet het gebruik van Engelstalige (computer)terminologie ongeacht of er wel of geen Nederlandstalig woordalternatief voor bestaat. Ik kan mij in die situatie voorstellen dat het gebruik van van Engelstalige terminologie mogelijk preciezer aangeeft wat er precies bedoelt wordt. Of mogelijke misverstanden minimaliseerd.
Een voorbeeld van onnodige Engelstalige woorden (geen terminologie)
Artikelen beginnen zolangzamerhand meer en meer op spreektaal te lijken.
Mogelijk worden artikelen heel bewust gelardeerd met anderstalige woorden, afkomstig uit/overeenkomstig met "straattaal" om te laten zien dat Tweakers een jong, snel en hip medium is.
Maak een keuze en voer deze consequent door. Gebruik dan niet, zoals in bovenstaande quote de benaming "ontwerp" maar gebruik hiervoor in de "design".
Artikel: Google past knoppen en speakergrill Nexus 5 aan
Ik bedoel hiermee nadrukkelijk niet het gebruik van Engelstalige (computer)terminologie ongeacht of er wel of geen Nederlandstalig woordalternatief voor bestaat. Ik kan mij in die situatie voorstellen dat het gebruik van van Engelstalige terminologie mogelijk preciezer aangeeft wat er precies bedoelt wordt. Of mogelijke misverstanden minimaliseerd.
Een voorbeeld van onnodige Engelstalige woorden (geen terminologie)
Issues zijn gewoon problemen.Sommige gebruikers klagen al sinds de release over de knoppen die te los zouden zitten en het geluid dat te zacht zou zijn. De aanpassingen in het ontwerp moeten die issues in elk geval deels oplossen. Google heeft geen reactie gegeven op de aanpassingen.
Artikelen beginnen zolangzamerhand meer en meer op spreektaal te lijken.
Mogelijk worden artikelen heel bewust gelardeerd met anderstalige woorden, afkomstig uit/overeenkomstig met "straattaal" om te laten zien dat Tweakers een jong, snel en hip medium is.
Maak een keuze en voer deze consequent door. Gebruik dan niet, zoals in bovenstaande quote de benaming "ontwerp" maar gebruik hiervoor in de "design".
Artikel: Google past knoppen en speakergrill Nexus 5 aan
[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 13-12-2013 12:42 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements