Moederbord selecteren

Pagina: 1
Acties:

• Schzuki
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC.

Ivm met de ruimte thuis wil ik het formaat beperken. Vandaar dat ik naar uATX en MINI-ITX moederborden aan het kijken ben. Op termijn wil ik de computer kunnen uibreiden met een extra video kaart en geluidskaart, maar voorlopig staat dit nog niet op het lijstje. Ivm met die eis, zoek ik een moederbord dat ' toekomst'-klaar is (waar veel aan valt uit te breiden).

Na wat zoek werk ben ik op de volgende eisen terecht gekomen:

16 / 32 gb ram (DDR3, 1666 mhz)
usb 3.0 capable
SATA 3.0 of hoger
Fast ethernet capable
Interne video en geluidskaart
meerdere PCIe sloten

Socket: voorkeur, wel graag een gangbaar formaat zodat dit in de toekomst makkelijk te upgraden is.

Nu heb ik zelf wat zoekwerk gedaan en kwam uit bij de

ASUS GRYPHON Z87, socket 1150 (http://www.alternate.nl/A...uct/1092189/?tk=7&lk=9447)

Aan jullie de vraag: Zijn mijn eisen reel? Hebben jullie suggesties voor alternatieven?

Alvast ontzettend bedankt voor alle reacties!

Sxhzuki

[ Voor 15% gewijzigd door Schzuki op 12-12-2013 19:31 . Reden: te vroeg verzonden ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Als je alleen voor een moederbord zoekt, moet je het even in dit forum plaatsen: Componenten Aankoopadvies

Echter door de text, merk ik dat je bepert verstand ervan hebt.
Wanneer je een moederbord neemt, moet je daar ook gelijk een processor die in de socket van het moederbord past.
De huidige moederborden hebben ddr3 RAM, ik neem aan dat je oude PC al een aantal jaar oud is, en dit niet meer heeft.

Je kan dus beter even vragen naar een samenstelling van een computer op dit forum.
Gebruik dit daarvoor:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

De processors krijgen elk jaar een nieuwe socket dus, nieuwe processoren in de toekomst gaat niet lukken (bij intel dan). AMD doet er soms nog wat langer over, totdat ze hun socket vervangen.

Persoonlijk zou ik in jouw geval voor een B85 moederbord kiezen(socket 1150), en daarbij de goedkoopste i5 processor met socket 1150. Die heeft geïntergreerd al een videokaart (IGP). En daarbij zou ik 8GB RAM nemen, 16 is tegenwoordig veel te duur en overdreven+onnodig. Bespaar de kosten.

Als je interesse hebt in een simpele en goedkope samenstelling, laat het dan maar even weten. Ook kan je geholpen worden met eventuele upgrades in de toekomst, daar wordt dan rekening mee gehouden, een privé bericht sturen mag eventueel.

我的名字是Mirno

• Schzuki
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12-2023
Bedankt voor je reactie mirno!

Ik zal de links die je stuurt eens bekijken. Bedankt voor de tips.

Ik zal mn post ook direct even overhevelen naar het forum dat je aandraagt.