Hoi Allemaal,
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC.
Ivm met de ruimte thuis wil ik het formaat beperken. Vandaar dat ik naar uATX en MINI-ITX moederborden aan het kijken ben. Op termijn wil ik de computer kunnen uibreiden met een extra video kaart en geluidskaart, maar voorlopig staat dit nog niet op het lijstje. Ivm met die eis, zoek ik een moederbord dat ' toekomst'-klaar is (waar veel aan valt uit te breiden).
Na wat zoek werk ben ik op de volgende eisen terecht gekomen:
16 / 32 gb ram (DDR3, 1666 mhz)
usb 3.0 capable
SATA 3.0 of hoger
Fast ethernet capable
Interne video en geluidskaart
meerdere PCIe sloten
Socket: voorkeur, wel graag een gangbaar formaat zodat dit in de toekomst makkelijk te upgraden is.
Nu heb ik zelf wat zoekwerk gedaan en kwam uit bij de
ASUS GRYPHON Z87, socket 1150 (http://www.alternate.nl/A...uct/1092189/?tk=7&lk=9447)
Aan jullie de vraag: Zijn mijn eisen reel? Hebben jullie suggesties voor alternatieven?
Alvast ontzettend bedankt voor alle reacties!
Sxhzuki
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC.
Ivm met de ruimte thuis wil ik het formaat beperken. Vandaar dat ik naar uATX en MINI-ITX moederborden aan het kijken ben. Op termijn wil ik de computer kunnen uibreiden met een extra video kaart en geluidskaart, maar voorlopig staat dit nog niet op het lijstje. Ivm met die eis, zoek ik een moederbord dat ' toekomst'-klaar is (waar veel aan valt uit te breiden).
Na wat zoek werk ben ik op de volgende eisen terecht gekomen:
16 / 32 gb ram (DDR3, 1666 mhz)
usb 3.0 capable
SATA 3.0 of hoger
Fast ethernet capable
Interne video en geluidskaart
meerdere PCIe sloten
Socket: voorkeur, wel graag een gangbaar formaat zodat dit in de toekomst makkelijk te upgraden is.
Nu heb ik zelf wat zoekwerk gedaan en kwam uit bij de
ASUS GRYPHON Z87, socket 1150 (http://www.alternate.nl/A...uct/1092189/?tk=7&lk=9447)
Aan jullie de vraag: Zijn mijn eisen reel? Hebben jullie suggesties voor alternatieven?
Alvast ontzettend bedankt voor alle reacties!
Sxhzuki
[ Voor 15% gewijzigd door Schzuki op 12-12-2013 19:31 . Reden: te vroeg verzonden ]