• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:15
Ik kan met geen enkele mogelijkheid in het bios komen.
Als ik de advanced startup probeer kom ik wel in het lichtblauwe advanced startup menu terecht maar heb daar geen optie om naar bios settings te gaan zoals (dus ook niet naar UEFI, ik heb simpelweg maar 5 van de 6 opties):
Afbeeldingslocatie: http://img.wonderhowto.com/img/original/04/00/63482535069543/0/634825350695430400.jpg

Ik heb uiteraard al een hoop geprobeerd, onder andere uit Windows 8 geheel uitschakelen maar geen enkele manier werkt.

Ik zie nooit een bios logo, en een startbare usb stick (zowel linux als windows) wordt ook nooit gestart.

Als ik de ssd uit de laptop haal dan komt hij op een zwart scherm terecht met 1 knipperende cursor. Volgens mij wil hij dan de fastboot van win8 starten, maar dat lukt natuurlijk niet.

Ik heb ook een toshiba bios update gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen. Ik schat zo in dat hij de post nog niet is doorgegaan dus dat alles nog op basis van de oude bios werkt.

Ik heb ook vanuit windows een nieuwe installatie van windows gestart, en na een herstart van de pc de pc uitgezet en usb eruitgehaald, dan nog zie ik geen bios, geen usb stick wordt gestart, en windows zegt doodleuk dat mijn oude installatie is hersteld...

Het gaat overigens om de pricewatch: Toshiba Satellite C660-108

[ Voor 5% gewijzigd door Jogai op 12-12-2013 15:40 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klik eens op UEFI firmware settings?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Inderdaad, die UEFI is wat je moet hebben.

UEFI is nieuwe BIOS variant, zoek maar eens op internet, gaat er een wereld voor je open ;)

• Jogai
Ja, ik weet wel wat UEFI is, die wereld hoeft niet meer open voor me hoor, haha. Maar die zit er niet in, en in de plaats daarvan is de optie er helemaal niet. Ik heb dus maar 5 opties ipv 6 zoals onderstaand screenshot.

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:00
Ha, ik herken het wel. Ik heb ooit ook eens een Toshiba moeten repareren, die niet opstartte. UEFI was daar ook waardeloos om te bereiken.

Volgens mij hield ik delete vast tegelijk bij het inschakelen of escape ofzo. In ieder geval kwam ik er uiteindelijk wel in. (of probeer eens shift vast te houden)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ah sorry, gemist. En F2 blijven rammen als je hem aanzet werkt ook niet?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

Vanaf de Toshiba forum±
#1 Press F2 and hold (press F2, before you push power button)
#2 Then push the power on button
#3 You shuld see screen Logo "Toshiba leading inovation" (now can relese F2)
#4 Stop holding F2 button
#5 Folow the good know instructions in left down corner :)

Seems that after upgrade BIOS, fast booting is enable by default

hope this help

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Jogai
@wagenveld, nee heb ts even voor de duidelijkheid aangepast.

Ik ga wat buttonbashing doen...

@Quad: #3 gebeurt dus nooit bij mij...

[ Voor 17% gewijzigd door Jogai op 12-12-2013 15:49 ]

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
je moet er vooral voor zorgen dat je in het scherm hiervóór drukt op 'PC Uitzetten'. Dus niet vanuit je charmsbar of ergens anders op de desktop, want dan gebruik je Windows fastboot en kom je niet in de UEFI/BIOS. PC dus uitschakelen via de geavanceerde opties die je in de screenshot laat zien.

• Jogai
Ik heb volgens mij fastboot uitgeschakeld door
code:
1
powercfg /h off

Ik heb al op alle mogelijke manieren de laptop uitgeschakeld, maar altijd als ik hem aanzet is het eerste wat ik zie een 'blinking cursor', en geen toshiba logo of post screen oid.

Overigens heb ik hier een screenshot gevonden die er hetzelfde als bij mij uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.techsupportalert.com/files/images/pc_freeware/techtips/windows-8-troubleshoot-2.png

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:00
Aah, het was dus de F2 knop. Die dus indrukken voordat je hem aanzet (en ingedrukt houden)

Manier van Quad is inderdaad dé manier voor UEFI

• Jogai
Het is gelukt! Idd F2, en het belangrijkste is nog wel het ingedrukt houden.
De cursor op het scherm gaat dan even haperen, en dan start toch de bios. In het bios was ook nog een boot speed op fast gezet, en nadat ik dat had uitgezet start hij weer op met toshiba logo.

Overigens heb ik hier nog een reactie gevonden van iemand die naar win 7 is terug gegaan om in het bios te komen.

[ Voor 73% gewijzigd door Jogai op 12-12-2013 17:18 ]

Pagina: 1