Ik had de fast boot functie in Windows 8 uitgeschakeld.
De belangrijkste reden was dat het afsluiten belachelijk lang duurt vanwege de hybernation data die wordt weggeschreven.
Een tweede reden is dat ik gebruik maak van dual boot. Het mooi (doch vervelende) menu van Windows 8 wat dan bij de boot tevoorschijn komt start een volledige reboot (inclusief de RAID init etc van de PC) wat 10x meer tijd kost dan een windows boot. Ik wil dus gewoon ourderwets blijven booten via het bekende text menutje wat bij Windows 7 gebruikt werd.
Een derde reden is dat de fast boot een driver probleem veroorzaakt met de driver van de USB3 kaart die in de machine zit.
Ik had dus de fast boot uit gezet in Windows 8, werkte prima, text menutje voor de boot opties, kiezen en starten maar. Vanaf de SSD net zo snel als de "Fast boot" van windows 8.
Nu heb ik de Windows 8.1 update uitgevoerd. Heel irritant dat dan dus een deel van je settings verloren gaat, dus ik de fast boot maar weer uit gezet.
Maar alsnog krijg ik dat vervelende grafische boot menu. Als ik dus een ander OS kies doet de PC een volledige reboot (geheugen tellen, raid init etc en dan het andere OS). Mateloos iritant.
Weet iemand hoe ik echt de fast boot en dat nare boot menu kan uit zetten. Ik zoek me suf op google maar krijg alleen webpagina's over het booten naar de dektop... niks over het bootmenu.