Type kabel voor thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 10:17
Een tijdje terug heb ik een vraag gesteld over het leggen van internetbekabeling in een huurappartement.
Omdat er nog steeds geen glasvezel verbinding in de meterkast ligt (volgende week gaat het gebeuren!...hoop ik), liggen de kabels er nog niet.

Nu is mijn vraag eigenlijk; wat voor kabels ga ik nodig hebben?

In principe moet ik twee kabels van +-15m hebben en een kabel van +-10m.
Mijn idee was dus om een rol van 50m te kopen.

Nu had ik bij allekabels.nl de volgende gevonden:

FTP cat6 50m flexibel van Konig

Daarbij de volgende puntjes:

Waarschijnlijk moet 1 van de 15m kabels door een leiding in de muur getrokken worden. Ik heb begrepen dat flexibele kabel daarvoor minder geschikt is maar het is niet de bedoeling dat het 10 jaar blijft liggen en het is gemakkelijker en goedkoper om maar 1 rol kabel te hoeven kopen. De andere twee worden wel "los" gelegd dus daarvoor zou flexibel juist weer beter zijn. Kun je flexibele kabel ook door een leiding trekken en zo ja waar moet ik rekening mee houden?

Daarnaast vraag ik me af of de Konig kabel tegenwoordig wel weer goed is? Ik heb hier op tweakers een topic voorbij zien komen over inferieure kabels waar ook konig onder viel. Of dit ook voor cat 6 kabel gelde en of dat nog zo is weet ik echter niet...

Iemand advies?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soepel, meerdere kliene draadjes samengedraaid (stranded) is snoer, dit gebruik je tussen de wcd en je pc oid
stug, 1 massieve draad (solid) is draad, dit gebruik je in je installatie in de muren enzo

jij hebt het over dit topic, de titel zegt genoeg Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

een soepele kabel trek je eerder vast in een bocht en kun je niet zo goed doggen/inklemmen omdat deze mee kan geven

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 12-12-2013 11:58 ]

Iperf

• Mythio
fish schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:56:
soepel, meerdere kliene draadjes samengedraaid (stranded) is snoer, dit gebruik je tussen de wcd en je pc oid
stug, 1 massieve draad (solid) is draad, dit gebruik je in je installatie in de muren enzo
Dat snap ik, het punt is dat de flexibele kabel door de muur gaat maar nog steeds van modem rechstreeks naar PC/TV. Er zit geen WCD tussen oid, de kabel komt gewoon los uit de muur.
Precies, maar vallen die Konig kabels nu wel of niet onder de slechte/inferieure kabels? In het topic vind ik verschillende informatie en dat werkt niet echt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja en als je van mij iets anders hoort helpt dat ook niet want dan kan het weer tegenstrijdig zijn met wat zij zeggen.
Je twijfelt over konig. koop het dan niet en koop iets anders

wbt solid of stranded, succes. persoonlijk hang ik wcd op. of als iemand een budgetoplossing wil knijp ik er een stekker aan met een koppelstukje

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 12-12-2013 12:19 ]

Iperf

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

https://netwerkproducten.com/webshop/cat6-op-rol-c-334.html

Prima kwaliteit kabel op rol, heb het er zelf ook vandaan en nooit problemen mee :)

en ja flaxibele kabel kan je prima door leidingen trekken dus gewoon doen me dunkt

Xbox Live ID:Notna8310

• Mythio
fish schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:17:
mja en als je van mij iets anders hoort helpt dat ook niet want dan kan het weer tegenstrijdig zijn met wat zij zeggen.
Je twijfelt over konig. koop het dan niet en koop iets anders

wbt solid of stranded, succes. persoonlijk hang ik wcd op. of als iemand een budgetoplossing wil knijp ik er een stekker aan met een koppelstukje
Welke kabel zou jij dan aanraden?

@Notna; bedankt, ik zal er naar kijken!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-12 16:03
In principe is Cat5e al genoeg voor thuisnetwerken, ook voor Gbit verbindingen.
Controleer of de prijs erg laag is tov concurrenten - prijs te mooi om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. En koop vervolgens ergens waar je vertrouwen bij hebt, ook al is het ietjes duurder.
Pagina: 1