Advies 5 jaar oud systeem

Pagina: 1
Acties:

• udo_dance
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Beste Tweakers,

Na bijna 5 jaar is mijn videokaart nu echt aan vervanging toe. Lange tijd heb ik het nog enigszins aan kunnen zien maar nu met BF4 merk ik dat ik echt te kort kom (32fps). Nou is mijn oog gevallen op een kaart uit de 770 GTX serie dan wel uit de R9-280X serie (mocht deze ooit nog leverbaar worden…)

In mijn geval is niet alleen de videokaart bijna 5 jaar oud maar ook het gehele systeem, de specs zijn als volgt:

Gigabyte GA-EX58-UD4P
Corsair XMS3 DHX - 6 GB
Intel Core i7 920 / 2.66 GHz
ASUS EAH4870 DK/HTDI/512MD5
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
+ 2 harde schijven, kaartlezer, brander en een M-Audio Delta 2496 geluidskaart.

Dit alles zit verstopt in een Antec Performance One P182

Resolutie van monitor is 1920x1200

Is het mogelijk om een dergelijke videokaart in bovenstaand systeem te plaatsen of is dat jullie inziens niet meer mogelijk omdat het systeem al bijna antiek is geworden? Wordt de CPU een te grote bottleneck of kan deze nog mee?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

die i7 komt nog wel redelijk mee, en is anders ookleuk over te klokken.

Je voeding is volgens mij een vrij waardeloos ding, maar, ik ben niet geen expert daarin.

Voor BF4 is de keus heel simpel: een AMD. Mantle komt eerdaags uit, en AMD kaarten doen het beter in BF4.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

En wat is je budget voor eventuele uprades/ voor je gpu?

• udo_dance
@VasZaitsev Voeding een vrij waardeloos ding? Ik dacht dat, toen, wel meeviel. Iemand die dit kan bevestigen?

Het budget voor de gpu is 300 euro, volgens mij een gangbare prijs voor bovengenoemde videokaarten

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Hoi!

Heb even de specs erbij gepakt
http://www.coolermaster.c...ort/model/RS-620-ASAA-A1/

En is een prima PSU. Belangrijk is te kijken naar de effecienty. Deze heeft 80+ wat neer komt op bronze certifieft, of wel een prima voeding die goed draaid in een standaard systeem. 620 Watt is overgens prima voor een i7 + 280 (hoewel ik zelf voor een 770 of 780 zou gaan, maar das persoonlijke voorkeur).

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Efficiëntie van een voeding zegt niks over de kwaliteit, hoewel bijvoorbeeld Gold voedingen vaak wel van goede kwaliteit zijn. Je kunt het voor de zekerheid nog even vragen aan de experts hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Verder doet een 280X het inderdaad beter in BF4, maar die zijn nogal slecht leverbaar.. verder zou ik de CPU ook een overklok geven. Richting 3,6-3,8 GHz is mogelijk als je een goede CPU koeler hebt. Een goede koeler heb je sowieso nodig als je wilt overklokken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Neem idd maar die 770 want het duurt wel ff voordat die litecoin hype over is en die 280x weer normaal leverbaar is.
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC dit is een goeie

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
De voeding is dik in orde hoor, deze hoef je zeker niet te vervangen.

Als je persé een AMD wil, dan zou je kunnen wachten op de R9 280X, anders is de GeForce GTX770 G4MING van MSI, zoals hierboven vermeld, het beste alternatief.

• udo_dance
Dank voor jullie reacties, ik zat al richting die msi versie te denken in de 770 versie want het zal nog wel een tijd duren alvorens de r9 280x serie goed leverbaar zal zijn.
Pagina: 1