Wijziging User Review - [trm0001] [P-e-t-j-e]

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:59

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Beste, ik heb onderstaand verhaald al gemaald naar va@tweakers.net maar geen reactie ontvangen? Bij deze alsnog hetzelfde verhaal via de aangegeven werkwijze. Ik heb bij de aangegeven tweaker een feedback neergezet waarbij ik aan heb gegeven dat hij een laptop heeft geleverd met defecten die daardoor niet voldoet aan mijn vraag-ad. De defecten zijn vooraf niet gemeld en nu heb ik een feedback terug gehad waarin ik letterlijk voor oplichten en pootuitdraaier wordt uigemaakt. Graag zou ik jullie verzoeken om dit te onderzoeken. Hierbij de inhoud van mijn mail, daarin staat alles duidelijk beschreven:

--------

ik heb een vraag-ad gezet voor een laptop en specifiek in de vraag aangegeven dat het scherm helemaal in orde moest zijn ivm een eerdere teleurstelling bij een aankoop via marktplaats.

Tweaker TRM0001 heeft me daarop benaderd met het bericht dat hij een laptop in de aanbieding had en heeft de specs doorgegeven. Ik ben daarmee akkoord gegaan, geld overgemaakt en de laptop ontvangen.

Bij ontvangst bleken er 2 vlekjes in het scherm te zitten en een kleine display waar de harddiskactiviteit en caps-lock etc worden weergegeven was zwartgemaakt met een stift. Ik heb deze mankementen direct bij ontvangst gemeld en aangegeven dat dit opgelost kon worden door een financiele tegemoetkoming (voor herstel van het scherm) of terugnemen van de laptop.

Ik heb aangegeven dat het herstel waarschijnlijk geen haalbare kaart was gezien de kosten (ik heb de goedkoopste die ik kon vinden aangegeven) dus dat de laptop retour zou moeten. Daarbij heb ik gezegd dat ik vond dat de retourkosten voor zijn rekening zouden moeten zijn omdat hij de defecten naar mijn mening vooraf had moeten mededelen (zijn geen krasjes op slijtsporen maar echt defecten aan scherm en statuslcd) en daarnaast was letterlijk in de ad gevraagd om een scherm dat helemaal in orde moest zijn, dus hij wist vantevoren dat het niet zou voldoen.

Dit staat er los van volgens mij: ik zou de laptop voor een kennis kopen die vanuit hobby bij oudere mensen een mini cursus computeren gaat geven en hij heeft me gevraagd een laptop te kopen waarvan de accu nog goed was met een goed scherp groot scherm. Accu had ik al aangegeven dat hij die waarschijnlijk zou moeten vervangen, dus die kosten hadden we al mee gecalculeerd, maar de laptop zelf zou dan wel helemaal in orde moeten zijn.

Toen de laptop niet voldeed dacht ik nog hem zelf te kunnen repareren, door de financiële tegemoetkoming en zelf wat bij te leggen, maar dat blijkt ook geen haalbare kaart. De laptop is het gewoon niet waard. Blijft over om het te retourneren.

Ik heb nu een flinke berichtenwisseling met hem gehad (zie http://gathering.tweakers...on_message/4519466/150000, bij deze toestemming om in mijn berichten te lezen, ik heb niets te verbergen 😉). Samengevat komt het erop neer dat ik volgens hem alleen uit winstoogpunt een medetweaker een poot uit wil draaien. Ik ben van mening dat ik door zijn zwijgen over de defecten nu met extra kosten op zit gezadeld om de laptop in orde te brengen die de laptop niet waard zijn en dat hij de laptop op zijn kosten retour moet nemen omdat hij simpelweg niet aan de vraag voldoet.

Ik heb een topic op het forum gestart (Algemene vraag over melden defecten bij verkoop) om te vragen wat anderen vonden, om te peilen of ik mijn verwachtingen reëel zijn. De meeste zijn het over het algemeen wel met mij eens maar vooral het feit dat het probleemloze scherm letterlijk in de vraag stond doet mij sterken in mijn mening dat ik in mijn recht sta hem te vragen de laptop kosteloos terug te nemen.

Wat nu te doen?? Ik heb de V&A Oplichting op het forum gelezen maar ik vind aangifte oplichting wel weer een heel grote stap: ik heb wel gewoon netjes de laptop opgestuurd gekregen na betaling alleen voldoet hij niet 100% aan de vraag. Is er iets wat jullie kunnen doen? Anders denk ik dat het verlies maar gewoon slik, zoals ik al aangaf vindt ik melding bij de politie te zwaar. De Tweaker heeft overigens meer dan 100 helemaal positieve feedbacks, waardoor ik helemaal verbaasd ben over het verloop van deze deal?

-------

Aangezien ik geen reactie meer heb gehad van zowel de tweaker en op mijn mail naar tweakers heb ik een - naar mijn idee - zakelijke slechte feedback achtergelaten bij de tweaker, waarop ik een feedback terugkrijg waarin mijn persoonlijkheid de grond in wordt gestampt. Ik word oplichter genoemd en ik zou hem bedreigd hebben en voor 1000'en euro's aan laptops te koop hebben staan dus ik ben een handelaar die in ripdeals (?) doet. Als je een laptop voor 600 euro te koop hebt staan kom je als snel op 1100 euro ja. De rest zijn onderdelen :?

Ik ben echt met stomheid geslagen. Ik vraag een laptop met specifiek een schadevrij scherm, ik krijg er 1 geleverd met 2 plekken op het scherm zonder dat dit vooraf gemeld is, met overige niet vermelde gebreken zoals een zwart gestift statuslcd, wordt afgescheept met 10 euro voor de schade en vervolgens de grond in gestampd omdat ik een slechte feedback geef.......

Ik zie NIET in waar ik in deze verkeerd heb gehandeld, het geleverde voldoet niet en dat vantevoren bekend. Dus kosteloos terugnemen om zorgen dat hij voldoet aan de vraag -> scherm repareren? Dat is toch een logische gedachte???

Die review moet naar mijn ogen in ieder geval weg of gecensureerd worden want dit slaat kant nog wal. Het wordt nu een persoonlijke vete voor de beste man, terwijl het beginsel van de problemen van hem afkomt. Geen idee hoe ik als koper hem af kan persen. Hij biedt het zelf te koop aan...

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bettreffende review is verwijderd, en de user is medegedeeld dat het niet vermelden van gebreken waar nadrukkelijk naar gevraagd wordt in de toekomst not done is.

Blijkbaar meent de gebruiker dat hij vervolgens het recht heeft te bepalen hoe het verder zal gaan, maar zo werkt het recht niet in Nederland.

Dit topic is gesloten.