Black screen of death? Gigabyte Radeon R9 290

Pagina: 1
Acties:

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Goedenavond,

Vorige week een R9 290 gekocht en ingebouwd.
Nu heb ik een probleem, na 10 minuten spelen klapt hij ineens naar een zwart scherm :X

Ik heb deze kaart speciaal gekocht voor battlefield 4, maar na 10 minuten spelen krijg ik de zogenaamde black screen of death.
Harde reset is hiervoor de enigste oplossing, tot ik weer eventjes kan spelen en hup weer een zwart scherm. http://www.youtube.com/watch?v=tvzQxkMoozs
Temperaturen etc zijn allemaal netjes in orde.
Nu heb ik alles al geprobeerd verse install win7 naar win8 etc drivers alles veranderd maar zonder resultaat.

Specs:

Asrock x58 extreme3
i7 930 @4ghz
corsair 750W

Iemand een idee, mijn inziens gewoon een rotte kaart?

[ Voor 3% gewijzigd door steef200sx op 09-12-2013 11:10 ]

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01 22:51

BzR

Wat bij mij tot nu toe heeft geholpen is om de fan speed hoger te zetten in Afterburner. Ik kon daarna BF 4 spelen zonder zwarte schermen. Ik heb ongeveer 40 minuten gespeeld zonder een zwart scherm, waar ik normaal blij mocht zijn als ik de 10 minuten haalde.

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Met de ventilatorsnelheid heb ik ook mee gespeeld, maar zonder resultaat helaas, blijf ook gewoon eruit klappen.
Standaard blijft hij rond de 94 ingame, met verhoogde fansnelheid kan je hem dan rond de 70 krijgen.
Alleen als ik die clockspeed naar beneden gooi blijft hij wel draaien, maar ik koop geen kaart die ik moet terugschroeven :O
Vreemd genoeg in benchmarks blijft hij wel goed draaien en haalt hele goede resultaten, maar BF4 is gewoon hopeloos met inkakkende fps/zwarte schermen.
Zou zeggen dat het weer een driver probleem is dan...

Maar goed iig bedankt voor je reactie, heb al een RMA aangevraagd ben er een beetje klaar mee, ga weer lekker terug naar Nvidia :9

Verwijderd

Je kunt ook gewoon nog een maandje wachten tot dat de fabrikanten komen met andere koelers, het kan zijn dat je kaart idd te heet wordt en zichzelf uitschakeld.

Verwijderd

Zelfde probleem hier,2 weken bezig geweest om mijn systeem stabiel te krijgen met de R9 290 van sapphire dan wel te verstaan. Maar met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Kaart is nu RMA naar alternate.Lees deze maar eens door.

Random freezes na upgrade Sapphire R9 290

Nu weer mijn ouwe hd 6870 erin zitten en loopt weer als een zonnetje.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Rare gang van zaken omtrent deze kaarten. Non ref. koelers laten maanden op zich wachten en verder heel veel van dit soort gevallen. Blij dat ik mijn twee R9 280X kaarten niet om heb geruild voor een R9 290 met geld terug. Waardeloos frustrerend lijkt me dit!
Pagina: 1