Zijn er adapters voor de CD IN connector op het moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 15:29
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Leadtek Winfast TV 2000 expert tv-kaart en die zou ik in mijn htpc willen gebruiken. Het moederbord heeft nog wel een PCI slot, maar geen CD-IN connector. Zonder deze connector heb ik geen geluid helaas. Daarom vroeg ik mij af: zijn er adapters voor de CD-IN waardoor ik hem toch op mijn htpc moederbord kan aansluiten? (Gigabyte A75M-UD2H FM1 socket)

Ik hoop dat ik snel een reactie van jullie kan krijgen.

Groetjes Alex (Kruidje20)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou aan het audiokabeltje een jack plug kunnen maken en die naar je line in doorvoeren :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of stop hem op je front panel audio in

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 08-12-2013 13:38 ]

Iperf

• Kruidje20
fish schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:37:
of stop hem op je front panel audio in
Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt als ik vragen mag?

Bedankt voor de reactie

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

he shit net te laat, je hebt een front panel aansluiting maar dar zit geen audio in bij

Iperf

• Kruidje20
fish schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:39:
he shit net te laat, je hebt een front panel aansluiting maar dar zit geen audio in bij
Dus dat betekent dat ik de tv kaart niet meer kan gebruiken, dat zou ik erg jammer vinden.......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt als het goed is wel een 9 pins front panel audio connector. Daar zou je 'm eventueel op aan kunnen sluiten (wel even de pinout controleren natuurlijk). Geen idee of dat werkt, ik had eigenlijk al wel verwacht dat zo'n TVkaartje het geluid gewoon over de PCIbus zou gooien.

• Kruidje20
TERW_DAN schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:40:
Je hebt als het goed is wel een 9 pins front panel audio connector. Daar zou je 'm eventueel op aan kunnen sluiten (wel even de pinout controleren natuurlijk). Geen idee of dat werkt, ik had eigenlijk al wel verwacht dat zo'n TVkaartje het geluid gewoon over de PCIbus zou gooien.
Ik heb de kaart ook een keer op mijn oude pc gehad en deze had gelukkig wel een connector. Ik heb het toen ook al eens geprobeerd om hem zonder connector aan te sluiten maar toen had ik geen geluid. Of zou het kunnen dat er in Windows 7 iets anders moest worden ingesteld?

Edit: het bord heeft inderdaad een audio connector maar dan ben ik mijn koptelefoon en microfoon connector ook kwijt. Niet zo handig denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Kruidje20 op 08-12-2013 13:49 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het kan zijn dat je dat inderdaad nodig hebt, Leadtek had daar wel een handje van. Het is gewoon audio, dus zolang je hem maar op een audio in aansluiting kan aansluiten zit je goed. Daar heb je er minimaal 3 van: mic in, audio in, en front mic in. Ik zou de front aansluitingen niet gebruiken, om dat je dan rare dingen moet gaan doen met de jack sensing overbruggen.

Een Jack naar CD-speler kabel is het meest praktisch, die kan je gewoon naar buiten voeren en achterop je PC aansluiten.

Een alternatief is een goedkoop USB audio stickje kopen, daar je TV kaart op aansluiten, en dat stickje weer op een interne USB header.

Voorbeeld: pricewatch: Conceptronic CSOUNDU
met: pricewatch: Startech 2 Port USB Motherboard Header Adapter
En dan zelf een CD-Jack kabeltje maken, of een op ebay kopen...

Maar, waar zou je dit allemaal doen? :p Je kan voor 20 euro een USB TV tuner kopen...

• Kruidje20
Ik vind het allemaal web een gedoe om dat allemaal zelf maar te veranderen. Dus dan is het jammer dat ik hem niet kan gebruiken. In de toekomst maar naar een andere kijken. Ik zit bij UPC en heb dus ongecodeerde digitale TV. Ik zou dan wel graag een dubbele DVB-C tunner willen hebben. Maar die heb ik nog niet in de prijsvergelijker gevonden. Ik kan trouwens geen usb tvkaart voor 20 euro vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Kruidje20 op 08-12-2013 14:07 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kruidje20 schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:55:
Ik vind het allemaal web een gedoe om dat allemaal zelf maar te veranderen. Dus dan is het jammer dat ik hem niet kan gebruiken. In de toekomst maar naar een andere kijken. Ik zit bij UPC en heb dus ongecodeerde digitale TV. Ik zou dan wel graag een dubbele DVB-C tunner willen hebben. Maar die heb ik nog niet in de prijsvergelijker gevonden. Ik kan trouwens geen usb tvkaart voor 20 euro vinden.
nee?

lees dit topic eens door daar komen er genoeg voorbij onder de 20 euro
\[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Iperf

Pagina: 1