Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Dit topic is afgesplitst van Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

Ik ga per 01-01-2014 aan de slag bij een IT bedrijf in de regio Eindhoven en wij wonen momenteel in Drachten, Friesland.
Nu hebben we een woning geaccepteerd in Mierlo - Hout onderin Helmond per 01-01-2014, echter kan mijn vriendin met onze dochter pas per 01-02-2014 mee overkomen aangezien ze haar huidige contract uit dient.
We zitten dus in januari tijdelijk met twee woningen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen m.b.t. inlichten belastingdienst aangezien we daar in het verleden al eens eerder problemen mee hebben gekregen na een verhuizing (ook beide op andere data).
Momenteel hebben we een gezamenlijke aangifte lopen en ik vermoed allerlei wijzigingsbrieven te gaan ontvangen zodra ik per 01-01-2014 ingeschreven sta in Helmond en zij nog in Drachten.
Ik wil dit voorkomen, kan dat bijvoorbeeld door even helemaal geen wijziging door te geven of gebeurt dat automatisch zodra de GBA gegevens wijzigen nadat ik verhuis?

(In het verleden een maand of 4 een stuk of 6 brieven per maand gehad waarbij we geld kregen en daarna weer moesten betalen, het is zo onduidelijk geworden allemaal dit wil ik niet weer)

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 08-12-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

t!n0 schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:11:
Heren, ik stel mijn vraag hier even omdat ik zo snel niet een betere plek kon vinden (huizen kopen topic is het niet aangezien we huren) mocht die er zijn verplaats mijn vraag gerust.
Ik ga per 01-01-2014 aan de slag bij een IT bedrijf in de regio Eindhoven en wij wonen momenteel in Drachten, Friesland.
Nu hebben we een woning geaccepteerd in Mierlo - Hout onderin Helmond per 01-01-2014, echter kan mijn vriendin met onze dochter pas per 01-02-2014 mee overkomen aangezien ze haar huidige contract uit dient.
We zitten dus in januari tijdelijk met twee woningen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen m.b.t. inlichten belastingdienst aangezien we daar in het verleden al eens eerder problemen mee hebben gekregen na een verhuizing (ook beide op andere data).
Momenteel hebben we een gezamenlijke aangifte lopen en ik vermoed allerlei wijzigingsbrieven te gaan ontvangen zodra ik per 01-01-2014 ingeschreven sta in Helmond en zij nog in Drachten.
Ik wil dit voorkomen, kan dat bijvoorbeeld door even helemaal geen wijziging door te geven of gebeurt dat automatisch zodra de GBA gegevens wijzigen nadat ik verhuis?

(In het verleden een maand of 4 een stuk of 6 brieven per maand gehad waarbij we geld kregen en daarna weer moesten betalen, het is zo onduidelijk geworden allemaal dit wil ik niet weer)

Alvast bedankt voor het meedenken.
Post je vraag even hier: Ervaring met huis kopen deel 6
Persoonlijk denk ik dat je als je problemen wilt voorkomen, je jullie allemaal pas in feb moet inschrijven in de GBA. Belastingdienst kijkt voor zover ik weet alleen naar het feit dat je een eigen huis hebt, niet of je dat als vaste woon of verblijfplaats gebruikt. Maar anders bel je de belastingtelefoon even, die weten daar meer over dan wij Tweakers ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Het is vrij normaal dat je niet meteen als je de sleutel krijgt het huis in gaat.
Dus als jij gewoon formeel in drachten blijft wonen tot je in feb samen met je vriendin verhuist is dat vrij normaal. Dus allebij tegelijk inschrijven dan is dat vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En dan mag je nog steeds de rente en kosten over die maand aftrekken van je belastingen ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:00
Shadowhawk00 schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:49:
Het is vrij normaal dat je niet meteen als je de sleutel krijgt het huis in gaat.
Dus als jij gewoon formeel in drachten blijft wonen tot je in feb samen met je vriendin verhuist is dat vrij normaal. Dus allebij tegelijk inschrijven dan is dat vrij normaal.
Lijkt mij inderdaad ook de meest praktische oplossing. Voor de belastingdienst zijn jullie gewoon fiscaal partners, aangezien jullie een kind hebben (ik neem even aan dat dit van jullie beiden is ;) ). Je voorkomt het in ieder geval door allebei tegelijkertijd de overschrijving te doen naar de nieuwe gemeente :) .

Dance with the stars