Reclame in CM buildtopics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:53
Wat is deze?

Kan je mij een link sturen van een ander forum waar je wel updates post?

[ Voor 76% gewijzigd door DjThase op 04-12-2013 17:38 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Nooooooooo!!!! wat zonde!!!! :'( :'( :'(

Ik geniet altijd van je builds, maar kijk eerlijk gezegd weinig op andere forums.. Wellicht is het een idee om een topic aan te maken met een _/-\o_ ModderHallOfFame _/-\o_ en daar ten minste links te plaatsen naar de forums waar ze wel te volgen zijn? Voor degenen onder ons die wel alle mooie creaties en gave ideën van je op prijs stellen, zonder te zeuren |:( 8)7 |:( over de redenen die jij noemt als redenen waarom je stopt met updaten/starten op GoT.

Ik ga het in ieder geval betreuren ;w , maar vooralsnog: KUTGW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Thanks mannen, Ik ben iig te volgen op Facebook Madebykier hier zullen regelmatig links voorbij komen met updates van de builds

En ik hoop dat je begrijpt dat ik geen links ga posten van andere forums op GoT

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:07
Veel succes man _/-\o_

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Niet bij nagedacht, stom natuurlijk... 8)7
Dan volgen we het via Facbook..
Veel succes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:57
Dit had ik al verwacht.weet niet wat er met de moderators hier aan de hand is.
Ze geven mensen een ban naar hartelust,ze zitten te kloten over iemand die mooie custom builds bouwt.
En waarom.omdat Kier het beter voor elkaar heeft dan hun qua sponsors.
Tweakers moet eens een ander beleid gaan voeren,want ik zie steeds meer bekende mensen weg blijven vanwege het beleid hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Jammer, kijk hier hoofdzakelijk voor kier of L3P updates eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
GerardReintke schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:22:
Dit had ik al verwacht.weet niet wat er met de moderators hier aan de hand is.
Ze geven mensen een ban naar hartelust,ze zitten te kloten over iemand die mooie custom builds bouwt.
En waarom.omdat Kier het beter voor elkaar heeft dan hun qua sponsors.
Tweakers moet eens een ander beleid gaan voeren,want ik zie steeds meer bekende mensen weg blijven vanwege het beleid hier.
Je mag me altijd een DM sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Eindelijk !! ik werd het zo zat die builds van kier !!
damn ! wie feest er mee ...

Kier spreek je vanmiddag wel even :)

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Wat is dit nou weer voor een stinkende dikke bullshit dit is niet alleen klote voor kier maar ook klote voor stille genieters zoals ik...
ik weet niet watvoor een speciaal beleid dit dan wel niet mag wezen maar er blijft weinig van de fomunity over zo...

good job moderators good job :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Dank u allen, uiteraard ben ik hier ook verdrietig over maar het is nu eenmaal een weg die Tweakers inslaat en ik niet van plan ben om mijn weg aan te passen. Zoiets gebeurt nu eenmaal.

Consigliere: Feesje vanmiddag!!! krijg ik nog een gouden speldje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Jammer, maar goed.. Ik volg je builds sowieso ook wel op andere forums. Ben alleen echt benieuwd naar de vraag: Waarom? En wat doe je dan volgens het beleid verkeerd? Maar misschien mag je dat niet delen hier. Anyway, ik comment voortaan wel op een ander forum :P

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Echt jammer dit, slaat ook nergens op...
Ik ga kier's updates hier missen! :(
Misschien kan een moderator uitleg geven waarom dit niet meer mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:33

ThePowershift

De Vakidioot

enige vorm van uitleg is zeker op z'n plaats, is dit wegens jaloezie? omdat Kier een beste vracht sponsors heeft?
of omdat hij de zaken GOED voorbereid?

anyhow, ik zou wel eens willen weten why?! :O

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:16

player-x

Disruptive by design

zeef schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:49:
Je mag me altijd een DM sturen. :)
Tweakers kan ook gewoon hun gezonde verstand gebruiken, GOT is een community gedreven forum, en nu word er vanboven af regels opgelegd waar de community helemaal niet op zit te wachten.

Ja ik begrijp best dat kier behoorlijk zijn sponsors support, en dat daar grenzen aan moeten zitten, maar imho heeft hij iig niet de fatsoensnormen overschreden met wat hij doet!

Modden is een hele dure hobby, en zonder zijn support kan hij niet al dat moois dat hij maakt maken.

Zo als inde reacties te zien is, is er weinig begrip voor het belijd dat van hogere hand word opgelegd, ik persoonlijk zou het zelfde gereageerd hebben als kier, en gezegd hebben als het zo moet laat het dan maar.

Ik ondersteun zijn vertrek dan ook, hoe zeer ik zijn post dan ook ga missen, en ben diep teleurgesteld in T-net dat het zo ver heeft moeten komen, eerst word ik min of meer van de FP gejaagd van weggen het steeds lagere tweak gehalte daar, nu beginnen ze ook nog eens te zagen aan de poten van het forum..

Daar boven op is er zelfs geen discussie mogelijk, daar een topic meteen op slot gezet word.

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Closed_off.png WTF Moddereters

* player-x is dan ook diep teleurgesteld over het vertrek van kier, en met stomheid geslagen over het nieuwe beleid, en moedigt dan ook iedereen aan om Tweakers hier op aan te spreken

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 14:34
pfff, normaal een stille genieter maar nu toch ook echt een duidelijke stem!

Ik vind tweakers een top website, MAAR

een beleid moet zijn in samenspraak met de gebruikers, want de website is uiteindelijk niet voor de moderators, maar voor de GEBRUIKERS!

Zolang er geen klachten zijn van de GEBRUIKERS over het aantal banners etc... dat er word weergeven in zijn posts dan moet er toch geen reden zijn tot klagen?!

ik zou tweakers vriendelijk willen aanbevelen om (zoals ze normaal WEL doen) te luisteren naar de GEBRUIKERS.

Er staan hier (bijna) alleen maar reacties die zeggen dat kier moet kunnen blijven posten en updaten op tweakers, deze reacties komen van GEBRUIKERS.

Ik wil tweakers dus nogmaals op het hart drukken dat ze moeten luisteren naar de GEBRUIKERS in plaats van naar hun regeltjes boekje te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Post verwijderd, was meer een uitlating van algemene frustratie over de insteek van tweakers.net van de laatste jaren dan topic gerelateerd.

Ontopic snap ik beide standpunten, van de moderators, maar ook van Kier. Ja, het aantal productfoto's liep af en toe uit de hand (heb hier zelf Kier ook al eens op gewezen), maar hetzelfde geld ook voor de foto's van de mods zelf.

[ Voor 104% gewijzigd door floriske.nl op 09-12-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Totaal met hierboven eens, dat de druk teveel richting de sponsors zou liggen is natuurlijk onzin hij moet zijn sponsors ook tevreden houden zonder die suport zou hij al zijn projecten natuurlijk onmogelijk kunnen financieren....
En dan nog iets waarom dit in een keer? kier doet dit nu al een tijdje zo en er is niemand die er loopt te mauwen over de manier van updaten of wat ook.....

Ik vind het enorm kinderachtig dat het hier opeens een probleem is dit alles het enige dat ik kan bedenken is dat de moddereter die dit heeft besloten gewoon puur aant zeuren en zuigen is....
ik proef pure jaloezie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Voordat dit verder escaleert toch maar een kleine uitleg. Persoonlijk vind ik dat dit niet mijn taak is, maar mijn gevoel zegt dat dit naar jullie toe wel zo fair is.
Laat ik voorop stellen dat ik geen wrok koester tegen Tweakers, maar dat ik het wel zeer spijtig vind dat men deze weg ingeslagen is.

Banners en product foto's posten wordt aan banden gelegd wat aan de ene kant wel te begrijpen is.
Waar andere merken moeten betalen om reclame te plaatsen is reclame via modders een "goedkopere" manier van reclame maken en wat geen geld in het laatje van Tweakers brengt. Ik ben het eens dat dit niet helemaal fair is tegenover degene die wel betaald voor reclame, maar..... niet ben ik het er mee eens dat dit na jaren van op dezelfde manier buildlogs starten en onderhouden in eens niet meer kan.

Er is netjes gevraagd of ik dit eventueel niet anders wil doen. Helaas is mijn antwoord negatief omdat ik niet voor elk forum een buildlog ga aanpassen vanwege de wensen/ regels van hogerhand.
Zonder sponsors kan ik nu eenmaal niet zoveel bouwen en ben verplichtingen aangegaan met deze waar ik me zonder uitzonderingen aan houd.

Ik post op veel forums dus een forum meer of minder lig ik niet wakker van, en dan houd het gewoon op voor een forum die allemaal regels hanteert omtrent sponsoring.

In deze vind ik het wel zeer vervelend dat het Tweakers betreft omdat Ik hier altijd met zeer veel plezier gepost heb en ALTIJD mooie, leuke reacties + goeie opbouwende kritiek gehad, en zeker mijn favoriete NL forum was..... dit is dus wel extra zuur en zal dit missen. En zeker nu ik de reacties allemaal gelezen heb..... hiervoor _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03

Cheezus

Luiaard

Ik heb altijd met plezier meegekeken met je buildlogs en je mods zijn stuk voor stuk super strak gemaakt. Dat je daar een hoop spullen voor gesponsord krijgt is natuurlijk een droom van menig tweaker en ze zullen het vooral kunnen waarderen in plaats van jaloers te zijn.
Als ik echter even naar je laatste update kijk staan daar >70 productplaatjes/banners en <15 plaatjes van je daadwerkelijke mod. Als user wil ik best wat leuke plaatjes zien en banners zijn ook prima maar dit vind ik toch een beetje overdreven, het gaat mij toch vooral om de mods en niet de producten. Dat de sponsoren dit graag zien snap ik best maar ik vind het wel terecht dat Tweakers deze vorm van reclame wat in wil perken, ondanks dat dit helaas het gevolg heeft dat enkele top-modders hun builds hier niet meer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 14:34
daar hebben we ook het scroll wieltje voor ^^ nee even zonder grappen en grollen, je hebt wel gelijk, maar ik scroll er gewoon langs en als ik het echt vet vind kijk ik er even naar. het is niet zo dat je het moet bekijken voor je de plaatjes van de build kan zien, en zo wordt je wijs- of middelvinger ook niet moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dank voor je vergaal Kier, ik had het niet beter kunnen omschrijven. En vanuit Tweakers hebben we gezegd dat het er zeker ruimte is om sponsors te noemen, maar dan in de TS en en de 'einde project' post. Maar nu is er een praktijk gegroeid waarbij het meerendeeel van de (overigens prachtige) foto's niets meer met de casemod te maken had, maar wel met reclame voor een product of fabrikant.

Tweakers is (en blijft) gratis. Onze kosten worden betaald door reclame. Op deze manier, waarbij voor fabrikanten relatief goedkoop reclameruimte wordt ingekocht op een premium website, dat kan echt niet meer. Dat treft ons als bedrijf in het hart. In andere fora hier wordt er harder tegen opgetreden, Casemodding hebben we altijd wat vrijer gelaten omdat we ook wel begrijpen dat het zonder sponsors lastig modden is.

Echter, dit is gewoon uit de hand gelopen en daarom hebben de de teugels wat strakker aangetrokken. Nogmaals, met ruimte om in de TS sponsors te noemen en te bedanken. Evenzo bij de presentatie van het afgeronde project. Maar niet meer met banners bij elke update. We zagen soms topics waarbij de verhouding 'promotioneel' en 'inhoudelijk' 10 op 1 was en dat gaat te fur.

Jammer dat we er in een open een oprecht gesprek niet uit zijn gekomen, maar uiteindelijk sta ik voor deze beslissing en de belangen van Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

kier schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:43:
Banners en product foto's posten wordt aan banden gelegd wat aan de ene kant wel te begrijpen is.
Waar andere merken moeten betalen om reclame te plaatsen is reclame via modders een "goedkopere" manier van reclame maken en wat geen geld in het laatje van Tweakers brengt. Ik ben het eens dat dit niet helemaal fair is tegenover degene die wel betaald voor reclame, maar..... niet ben ik het er mee eens dat dit na jaren van op dezelfde manier buildlogs starten en onderhouden in eens niet meer kan.
Oooo ik begrijp het standpunt van tweakers totaal wel, alleen kan ik er minder begrip voor opbrengen.

Het is veel te eenzijdig, sponsoring is bijna de enige manier om top mods te doen, zeker om het continu te doen, door dit nieuwe belijd word de kwaliteit van de mods naar beneden gehaald.

Het een kan niet zonder het andere, en als de top modders weglopen, verdwijnt ook de voorbeeld functie, en daarnaast ook een aanmoediging voor andere om te beginnen of te verbeteren.

Imo verliest iedereen, maar vooral de modders en volgers, terwijl als er al winst voor Tweakers is, is dat denk ik zeer minimaal, heb geen probleem dat tweakers geld probeert te verdienen, zou zelfs geen probleem hebben met een banner van T-net op het forum, maar dit gaat imho gewoon te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
@kier
als je nu een 1 of 2 plaatjes gebruikt van een product mischien 3 en niet 10 plaatjes van een rijtje fittingen (tot het schroefdraaf aan toe...) dan zie ik niet in waarom dit nog een probleem zou zijn op tweakers, leest het een stuk sneller en kan je toch gewoon jouw awesome builds hier blijfen posten dan of begrijp ik dat niet goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, ik kan me eigenlijk wel plaatsen achter wat Cheezus zegt: Er stonden in de laatste update een shitload aan plaatjes van fittingen onder elke mogelijke hoek, doosjes en andere dingen, en het echt modden was vrij summier neergezet.

Dan heeft het in mijn ogen al bar weinig meer met modden te maken, maar met reclamewerk in de vorm van een mod. En je ziet het steeds meer.

En ik denk dat echte topmods er niet onder lijden, het is maar wat je top vindt namelijl. Vind je zwaar-gesponsorde dingen leuk, of vind je leuk wat bijv. TERW_DAN doet met zijn Thunderbirds eiland zonder echte sponsors? Als ik heel erg eerlijk ben vindt ik TERW_DAN in dit geval meer "tweakerig" bezig dan Kier.

Dat Kier weggaat, is spijtig, maar zijn eigen keus. Ik denk dat Tweakers nog genoeg ruimte heeft overgelaten voor sponsoring, maar als iemand niet wilt knippen in de banners en het aantal product[reclame]foto's, tja, dan moet hij/zij maar niet op Tweakers posten.

Maar, ik ben echt van mening dat een goede modder het prima kan zonder [extreme] sponsering, kijk bijvoorbeeld naar die zilversmid(se?) die met goedkope hardware ergens in een finale is gekomen, puur omdat haar casemod prachtig was. En zij had volgens mij geen sponsors.ECS Modmen Contest - eerste Casemod die dus.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Ik geef toe dat in de laatste update de product foto's iet wat extreem was, maar kreeg alles in 1x binnen lol.
zoals zeef al zei wordt dit straks alleen nog maar toegestaan in de TS en eind post.

Dit is voor sponsors en mij niet aantrekkelijk en ik moet dan elke update aanpassen om te kunnen posten
dan rest mij de vraag....waarom zou ik dan nog posten??? Aanpassen van buildlogs kost tijd, en tijd is iets wat ik best goed kan gebruiken met mijn "hobby"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens jongens, sorry hoor maar wat een nutteloos gezannik zeg,

Volgens mij gaat elk zichzelf respecterende Tweaker betaalde commercie al zo veel mogelijk tegen met behulp van allerlei Addblockers etc.

Kan goed begrijpen dat kier deze nieuwe 'regelgeving' belachelijk vindt, aan de andere kant: even 1 regeltje aanpassen zodat er geen sponser banners meer tussen de posts staan, wat een moeite zeg...

Ik ga hier dan ook geen kant kiezen. Wil alleen wel zeggen dat ik het jammer vindt dat ik je buildlog hier niet meer zal kunnen volgen, heb ze (net als velen met mij) altijd met veel plezier doorgescrold / bekeken!

Keep on moddin'

En voor de mods flikker dit topic dan aub ook gauw op slot voor het weer in zo'n oeverloze discussie veranderd zoals in de reacties op artikelen op de homepage (naar mijn mening) al veel te veel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
@Kier, jammer dat je weggaat van GoT! Ik lees je builds altijd met veel plezier en je bent toch wel wat van een inspiratie voor me :)

@Tweakers: Ik begrijp het volledig dat jullie de reclame voor CM sponsors aan banden willen leggen. Ik denk echter wel dat jullie hier iets te strak in gaan. Imo mag er bij elke post 1 banner bovenaan (breedte van het forum, max. 150-200px hoog. Productfoto's mogen van mij ook, maar maximaal 1:3 verhouding producten:modden.

Ik neem aan dat jullie de nieuwe regels in de CiP infopost zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKDkiting
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 18:38
Aah kom zie pas vandaag de topic net helemal doorgelezen en gekeken.
aan het einde gekomen en gelijk maar lid geworden van je FB page.
Denk dat dit een nieuwe hobby word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hjkv schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 03:09:
@Kier, jammer dat je weggaat van GoT! Ik lees je builds altijd met veel plezier en je bent toch wel wat van een inspiratie voor me :)

@Tweakers: Ik begrijp het volledig dat jullie de reclame voor CM sponsors aan banden willen leggen. Ik denk echter wel dat jullie hier iets te strak in gaan. Imo mag er bij elke post 1 banner bovenaan (breedte van het forum, max. 150-200px hoog. Productfoto's mogen van mij ook, maar maximaal 1:3 verhouding producten:modden.

Ik neem aan dat jullie de nieuwe regels in de CiP infopost zetten?
Ik vind het ook jammer, de achterliggende gedachte van kier en zeef staat hierboven. Duidelijker kan ik het niet neerzetten, ik heb daarin niet het laatste woord.
Of het te strak is, ja en nee. Ja, er is nu minder plek om sponsors te showen, terwijl andere fora daar nu wellicht (nog) geen probleem van maken. Maar nee, dit hoeft totaal geen afbreuk te doen aan een topic, daar het uiteindelijk om het modden gaat. Minder reclame, meer modden.

In de CiP policy stond er al iets over:
• Naamsvermelding, website of een logo van (hardware)sponsors is geen probleem. Hetzij op redelijk formaat (bijv. een banner bovenaan je topic). Zie ook: Het algemeen beleid.
Maar dit zullen we uitwerken tot een nauwkeurige opzet, zodat er geen onduidelijkheden meer zijn of iets wel of niet acceptabel is. De ene werkt tenslotte meer met banners, de andere meer met productfoto's, weer een ander met linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Dat is het hele probleem, de een kan niet echt zonder de ander, iig niet voor de echte toppers.

Is net zo iets als de minister nu zegt "meer en betere zorg", maar ondertussen ook bezuinigen.

Klinkt op papier erg leuk, maar in de praktijk werkt het echt niet zo.

/me Maar player-x houd er nu over op, daar het duidelijk is, dat de meningen onoverkoombaar verschild zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Erg jammer dit, wel te begrijpen, maar toch jammer. :/

Het is al niet zo heel druk in het casemodding gedeelte van Tweakers, dit zal alleen nog maar meer leegloop in de hand werken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
@player-x
lawl ze hebben de pik op je haha.
Ik sta voorderest tog compleet aan jouw kant kier moet blijfen en bekhouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 09:19
Meelobee schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:19:
Erg jammer dit, wel te begrijpen, maar toch jammer. :/

Het is al niet zo heel druk in het casemodding gedeelte van Tweakers, dit zal alleen nog maar meer leegloop in de hand werken.
Aangezien het hier niet al te druk is, vind ik het argument dat het goedkope advertentieruimte is ook niet erg sterk. Het is reclame in een paar topics op een niet al te druk subforum. De hoeveelheid inkomsten dat hier misgelopen wordt kan niet bijzonder veel zijn.

Het zou leuker zijn als tweakers.net eventueel in samenwerking met modders zich weet te profileren als een echt casemod forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Ik heb ook al een voorstel gedaan om een apart sponsor topic aan te maken met gesponsorde builds waar een X bedrag moet betaald worden om daar te mogen posten.
Dit is ook van toepassing op een ander groot forum wat goed werkt. Zo komt er geld in het laatje en kan een gesponsorde modder na hartelust posten.

Reactie in afwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Uiteraard volg ik deze discussie ook al een tijdje. Deze regels zal ik ook rekening mee moeten houden.
Zoals Ries hierboven aangeeft, een betaald gedeelte voor gesponsorde mods.(Of het gewoon aangeven in de topic titel) Persoonlijk geen problemen mee. Of het een goede oplossing is weet ik niet. Heeft tweakers hier sowieso wel wat aan?
Probleem is dan, waar trek je de grens, wie en wanneer moet iemand hoeveel betalen?
Er zijn mods met xx% sponsoring puur voor de buildlogs, er zijn mods puur bedoeld voor events etc.

Maar er zijn ook beginnende modders die net hun eerste sponsoring van €25 aan casefans binnenhalen.
Die moeten dan op www.overclock.net $25 gelijk weer inleveren ivm gesponsored buildlog :/

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
True, maar als je een mod start weet je dat het geld gaat kosten, met of zonder sponsors.
Sponsors verlichten de "schade" maar met deze ga je wel de verplichting aan om je mod zo mooi mogelijk te maken en zoveel mogelijk potentiële klanten voor de sponsor weten te bereiken op zoveel mogelijk forums.
Een X bedrag neerleggen om op een populair forum te posten, is iets wat je dan voor lief zou moeten nemen.

Maar ik ben het wel met je eens mocht er een grens moeten komen, dit zeer moeilijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
kier schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:43:
Voordat dit verder escaleert toch maar een kleine uitleg. Persoonlijk vind ik dat dit niet mijn taak is, maar mijn gevoel zegt dat dit naar jullie toe wel zo fair is.
Laat ik voorop stellen dat ik geen wrok koester tegen Tweakers, maar dat ik het wel zeer spijtig vind dat men deze weg ingeslagen is.

Er is netjes gevraagd of ik dit eventueel niet anders wil doen. Helaas is mijn antwoord negatief omdat ik niet voor elk forum een buildlog ga aanpassen vanwege de wensen/ regels van hogerhand.
Zonder sponsors kan ik nu eenmaal niet zoveel bouwen en ben verplichtingen aangegaan met deze waar ik me zonder uitzonderingen aan houd.

Ik post op veel forums dus een forum meer of minder lig ik niet wakker van, en dan houd het gewoon op voor een forum die allemaal regels hanteert omtrent sponsoring.

In deze vind ik het wel zeer vervelend dat het Tweakers betreft omdat Ik hier altijd met zeer veel plezier gepost heb en ALTIJD mooie, leuke reacties + goeie opbouwende kritiek gehad, en zeker mijn favoriete NL forum was..... dit is dus wel extra zuur en zal dit missen. En zeker nu ik de reacties allemaal gelezen heb..... hiervoor _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit verklaard maar al te goed dat tweakers gewoon geld in het laatje ziet rollen. (Lekker makkelijk op hun stoel wachten tot Kier van die mooie buildlogs plaatst!!!)

Alsof ze al niet genoeg verdienen met andere stuff?

@ZEEF

Beetje on eerlijk vindt je niet? :( :( :( :( :(

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

kier schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:58:
Ik heb ook al een voorstel gedaan om een apart sponsor topic aan te maken met gesponsorde builds waar een X bedrag moet betaald worden om daar te mogen posten.
Dit is ook van toepassing op een ander groot forum wat goed werkt. Zo komt er geld in het laatje en kan een gesponsorde modder na hartelust posten.

Reactie in afwachting
Splitten in 2 delen gaat er alleen voor zorgen dat het forum gesplitst wordt in 2 delen waar waarschijnlijk per saldo nog minder activiteit is. Daarnaast is het grootste deel van de modders die hier posten niet zo zwaar gesponsord als jij bent, dus lijkt het splitten voor die paar modders met veel sponsors me wat overdreven.En eerlijk gezegd voel ik er weinig voor om te moeten betalen om m'n werk aan anderen te laten zien.

Is het voor jou echt zoveel meer werk om wat minder product foto's en banners in je posts te doen? Want dan zijn we er toch ook? Kan jij hier nog posten zodat wij nog kunnen meegenieten en is tweakers blij, want geen 'illegale' reclame. En je sponsors zullen daar vast niet heel moeilijk over doen lijkt me, aangezien je ook op veel andere forums post :)

[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 06-12-2013 19:33 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

kier schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:37:
True, maar als je een mod start weet je dat het geld gaat kosten, met of zonder sponsors.
Sponsors verlichten de "schade" maar met deze ga je wel de verplichting aan om je mod zo mooi mogelijk te maken en zoveel mogelijk potentiële klanten voor de sponsor weten te bereiken op zoveel mogelijk forums.
Een X bedrag neerleggen om op een populair forum te posten, is iets wat je dan voor lief zou moeten nemen.

Maar ik ben het wel met je eens mocht er een grens moeten komen, dit zeer moeilijk is
Maar gaat het daarbij dan om wie er het hardst loopt voor zijn sponsor? Als men mij iets aanbiedt, is het wel onder mijn voorwaarden. Want als ik het zélf betaal heb ik wél die vrijheid. En de sponsor? Die moet maar begrijpen dat een tweaker juist is ontstaan omdat die juist eens iets anders wilde, dan dat wat er kant en klaar uit de fabriek komt rollen.

Het zélf ontwerpen en bouwen beperkt zich bij veel mensen, nu grotendeels alléén nog tot de behuizing. Wat dát betreft maak jij er wel weer erg veel werk van, en modificeer je wel erg veel dingen zélf. _/-\o_ En dat geldt voor nog een aantal mensen hier, waarvan ik hun kunsten regelmatig even met bewondering bekijk.

maar zo over het net struinend zie ik toch wel erg veel kant en klaar modwerk.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ferry H. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:38:
[...]

Dit verklaard maar al te goed dat tweakers gewoon geld in het laatje ziet rollen. (Lekker makkelijk op hun stoel wachten tot Kier van die mooie buildlogs plaatst!!!)

Alsof ze al niet genoeg verdienen met andere stuff?

@ZEEF

Beetje on eerlijk vindt je niet? :( :( :( :( :(
Nou, de laatste keer dat ik het checkte was Tweakers een gratis site, betaald door onder meer reclame. Dat model werkt alleen als voldoende reclame-inkomsten worden gehaald.

Wat we nu zien gebeuren is dat fabrikanten geen reclameruimte meer inkopen, maar hardware weggeven als sponsoring, met de opdracht om deze goed in beeld te brengen bij de community. Hetzij via een review, hetzij via een buildlog,

Leuk voor de user die gratis hardware krijgt, maar wij missen daardoor inkomen. Nu gaan we echt niet kapot aan de praktijk in CM only. Het gaat daarom om het principe. Op heel Tweakers staan we reclame niet toe, en dus ook niet in CM.

Wel maken we een uitzondering voor topic start en slot, omdat we inzien dat modden een dure hobby is. Waar we van af willen zijn posts als 'de postbode kwam langs en dit is wat hij bracht', met 36 prachtige promotiefoto's.

Een gesponsord gedeelte is mogelijk, maar het tarief van 25€ is volstrekt irreëel in vergelijking met de waarde van de reclameruimte die we dan bieden.

Wat mij betreft is en blijft kier van harte welkom op Tweakers, is er ruimte voor sponsor in topic start en slot, maar is de rest buildlog en geen verkapte promotie voor fabrikant X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als jullie niet kapot gaan aan de sponsoring in cm waarom is het dan nu ineens een issue terwijl het at voorheen niet was?
Snap best dat posts met 30 product foto's niet wenselijk zijn. Maar dit is toch uitzondering op de regel? 9 van de 10 keer zijn de posts inhoudelijk en gaan ze daadwerkelijk over modding.

Ik post hier zelf ook mn mods en ben er best trots op dat ik een paar sponsors heb en vermeld die graag even onder mn posts. Als ik dat niet doe is het voor de sponsor niet meer interessant en sponsoren ze me niet meer voor een eventuele volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het is geen issue, zolang het beperkt van omvang blijft. In topic start en sluit/presentatie voltooid project: geen probleem. Maar het is een issue geworden omdat sommige posts als enige doel hadden het presenteren van de gesponsorde hardware. Dat is leuk voor de sponsor, maar het gaat tegen de huisregels in. Dat het lange tijd oogluikend is toegestaan had te maken met het feit dat de vermelding van sponsors ook in enige verhouding stond met de posts.

Nu ik wordt geconfronteeerd met post vol met (semi) packshots, die weinig te maken hebben met het project. Posts die niet meer inhoud hebben dan 'ik heb het te druk gehad om deze week wat te doen', maar wel standaard worden afgesloten met 3 sponsorbanners. Posts die een product ongemodificeerd presenteren vanuit 16 verschillende hoeken.. en ga zo maar door.

Als we niet onze bestaande huisregels (daar is geen letter in gewijzigd) niet gaan handhaven zoals we dat overal doen, dan gaan we heftig in onze vingers snijden. Ik wil dat gewoon voor zijn. De afspraak die wel jaren hebben is: 'geen reclame'. Laten we ons daar gewoon aan houden. Ook in CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Kier was voor mij de reden om dit (sub)forum te bezoeken, nu hoeft dit voor mij ook niet meer......

Ik volg je voortaan wel op Facebook

[ Voor 16% gewijzigd door ken op 07-12-2013 10:52 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Ja hallo das lekker.

Vraag ik om een slotje wegens de discussie in mijn log, wordt ik benoemd als starter van een nieuwe topic in een discussie die voor mij afgelopen is.
Ik weet dat dit gedoe bij mij begonnen is een paar dagen geleden, maar ik voel me zeker niet geroepen om hier verder als topic starter/ boosdoener neergezet te worden.

Daarom vraag ik jullie om dit te wijzigen.

Wat moeten mijn sponsors wel niet denken hiervan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 14:31
zaterdag 07 december 2013 11:06
zeef
Community manager:

even wat dingen aanpassen.

aanpassen?? dit lijkt meer op zelf een forum in elkaar knutselen om iemand te naaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

auto660

1991 240 GL Brick

Ik snap beide kanten maar kom op zeg, tweakers was er om al je nieuwe technische dingen te laten zien uit 100 verschillende hoeken en dan 100 reacties te krijgen van waaauuuwwww om het vervolgens te gaan gebruiken en later weer te vragen hoe je het kan overclocken. Maar nu is het reclame, reclame, regels, regels, lelijke nieuwe interface welke meer ruimte maakt voor banners en steeds meer mensen die vragen hoe je een atx stekker aansluit :( Ik ben er dan maar "pas" 3 jaar, maar ook ik heb die veranderingen gezien. Weet iemand nog een forum die zo is als dat tweakers vroeger was? Ik houd me aanbevolen!

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 23:54

InFamous

excommunicado

Mijn respect voor Tweakers begint echt te dalen, kwam hier altijd met plezier maar dat is de laatste tijd alleen maar aan het afnemen. Dit nu ook nog eens, volgde zijn buildlogs altijd met plezier. Enigste waar ik nog voor op Tweakers ben is het BF4 topic, zelfs daar gelden idiote regels :|

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
kier schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:33:
Ja hallo das lekker.

Vraag ik om een slotje wegens de discussie in mijn log, wordt ik benoemd als starter van een nieuwe topic in een discussie die voor mij afgelopen is.
Ik weet dat dit gedoe bij mij begonnen is een paar dagen geleden, maar ik voel me zeker niet geroepen om hier verder als topic starter/ boosdoener neergezet te worden.

Daarom vraag ik jullie om dit te wijzigen.

Wat moeten mijn sponsors wel niet denken hiervan!!!
Zonder gekheid, nu het eerlijke verhaal er ook achter aan is gekomen denk ik dat je het wel een beetje over jezelf hebt afgeroepen. Wat wilde je nu tegen je sponsors zeggen? Ja sorry ik heb het verprutst door een beetje teveel rond te spammen met jullie product, of zeg je dan dat Tweakers een beetje moeilijk loopt te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meelobee schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:39:
Als jullie niet kapot gaan aan de sponsoring in cm waarom is het dan nu ineens een issue terwijl het at voorheen niet was?
Snap best dat posts met 30 product foto's niet wenselijk zijn. Maar dit is toch uitzondering op de regel? 9 van de 10 keer zijn de posts inhoudelijk en gaan ze daadwerkelijk over modding.

Ik post hier zelf ook mn mods en ben er best trots op dat ik een paar sponsors heb en vermeld die graag even onder mn posts. Als ik dat niet doe is het voor de sponsor niet meer interessant en sponsoren ze me niet meer voor een eventuele volgende build.
Er zit een erg groot verschil tussen 'sponsored by' en een complete product-rapportage neer te zetten.

Ik moet toegeven, ik lees CM topics nog steeds, het topic van Kier was in veel gevallen een vrachtlading aan productfoto's die imho niets toevoegen aan het hele CM verhaal. Die highflow foto's van 1 of andere kast staat me nog op het netvlies, 20 foto's van alleen de premade case. Vergelijk dat maar eens met l3p, van z'n bekende l3pdesk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
jip_86 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:17:
[...]

Zonder gekheid, nu het eerlijke verhaal er ook achter aan is gekomen denk ik dat je het wel een beetje over jezelf hebt afgeroepen. Wat wilde je nu tegen je sponsors zeggen? Ja sorry ik heb het verprutst door een beetje teveel rond te spammen met jullie product, of zeg je dan dat Tweakers een beetje moeilijk loopt te doen?
Ok nu zonder gekheid (laatste regel was iet wat sarcastisch bedoelt en had ik er misschien bij moeten zetten)

Ik zie het zeker niet als iets wat ik over mij zelf heb afgeroepen. Ik heb iig niet gevraagd om als "topicstarter" verder te gaan in een discussie waar ik persoonlijk klaar mee ben.

Maar als je doelt op de laatste update met de giga hoeveelheid foto's.... De wijzigingen zaten er al aan te komen bij Tweakers, maar eerst werd gefocust op banners, NIET op de product foto's tussen de updates door. Zoals al eerder vermeld, hier heb ik netjes een keuze gekregen, maar waar ik dus niet aan meedoe.

FYI, de sponsors zijn met behulp van jouw laatste zin al op de hoogte gebracht.
Met daarop uiteenlopende reacties van "je heb nog genoeg forums over" als "who the f*ck is Tweakers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

SinergyX schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:35:
Er zit een erg groot verschil tussen 'sponsored by' en een complete product-rapportage neer te zetten.

Ik moet toegeven, ik lees CM topics nog steeds, het topic van Kier was in veel gevallen een vrachtlading aan productfoto's die imho niets toevoegen aan het hele CM verhaal. Die highflow foto's van 1 of andere kast staat me nog op het netvlies, 20 foto's van alleen de premade case. Vergelijk dat maar eens met l3p, van z'n bekende l3pdesk.
Bij mij is er in de tussentijd ook wel het één en ander veranderd qua buildlog hoor :+

Ik heb hier een jaartje geleden ook mee te maken gehad op Guru3D.
Hier wilden ze alle logo's incl die in TS en final post weg hebben. Dat forum ben ik dan ook gestopt met buildlogs.
Het is ook net waar je aan toe geeft bij de sponsors. Ik zeg maandelijks dingen af als product shoots, reviews of producten die gewoon niet in mijn projecten passen of waar ik geen tijd voor heb. (kan vreemd klinken maar zo groeit dat nou eenmaal)

Misschien een andere oplossing, als ik echt een grote unpacking heb, plaatst ik een paar foto's en een linkje voor de geinteresseerden naar de volledige shoot.

http://www.l3p.nl/raz3r-d3sk/bitspower-unpacking/
http://www.l3p.nl/raz3r-d3sk/razer-unpacking/

Wel allemaal klikken he *O*

Zelf doe ik aan logo's in de TS, logo's na de finalpost en af en toe een enkel logo of link bij de desbetreffende unpacking.
Ik wil wel graag op tweakers blijven posten (Ben hier ook al weer sinds 2002)
Hoop dat de regels niet te strak zullen worden :Y)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Ik vind de nieuwe regels ook wel prettig. Sowieso vind ik kleine mods net zo leuk om te zien als de grote builds, dus voor mijn 'forumplezier' maakt het niet uit of iemand gesponsord wordt of niet. Natuurlijk vind ik de topics van Kier prachtig, maar ik wachtte wel ongeveer een week nadat ik nieuwe posts zag met het openen, zodat ik snel langs de belangrijke foto's kon scrollen en verder zo veel mogelijk skipte. Bij de kleinere mods lees ik graag hoe iets is gedaan en de tips van anderen. Jammer dat het zo moet, maar voor mij veranderd er weinig. Ik kom toch wel een link naar een Mod of the Month-site tegen en dan zie ik de belangrijkste foto's wel, maar zonder de lading reclame. In ieder geval bedankt voor alle gedane moeite, Kier!

Ik vind het voorbeeld van L3p hierboven een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Ik zie Bitspower en ik zie Razer. Bitspower vind ik als Tweaker toch wel mooi en het is voor mij vrij onbereikbaar, dus daar wil ik wel even kijken. Van de 60+ foto's boeien de meeste me uiteindelijk niet meer (het kan te gek ook :P ), maar omdat ik weet dat het allemaal om dezelfde fabrikant gaat, kan ik lekker blijven scrollen zonder dat ik wat hoef te missen. En Razer open ik gewoon niet, want dat interesseert me niet. En heb ik een keer geen tijd/zin om alles na te kijken, dan blijf ik in het topic en weet ik wat ik kan verwachten.

Dat soort oplossingen laten echter wel zien dat er een heleboel oplossingen zijn om toch wat met sponsoren te kunnen. En sowieso heb ik de behoefte om overal banners boven te plaatsen niet gesnapt. Als het in de TS staat en in de eindpost en het wordt ook nog eens in de build/mod gebruikt, dan doet een fabrikant toch echt iets anders fout als het merk niet blijft hangen. Ik ben dus blij met de veranderingen en het zal bij mij ergernis en tijd schelen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20

Fordox

00101010

ik kan het van beide kanten goed begrijpen. ik vind het alleen jammer dat de content van Kier nu weg gaat, al werd ik zelf ook al een beetje zat van bijvoorbeeld 30 foto's van 1 product wat eigenlijk geen buildlog was.
je denkt dan: YES een update :D
en het wordt: awwww product placement :(

het is nog niet eens om de winst van tweakers bij mij, maar meer dat er ook inhoudelijkere content moet zijn omstrede de build zelf. het is niet de bedoeling dat iemand maar een computertje in elkaar gooit met 1 gat erin gezaagd voor een window en kilos aan gesponsorde hardware. al is dit niet het geval, maar door alle product placement lijkt het er soms wel op.

niet dat ik enige commentaar geef op de builders, integendeel zelfs, maar de updates worden wel relevanter :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Ik vrees dat ik mijn buildlogs ook maar wat moet aan gaan passen dan 8)7 Maar goed, van alle kanten wel te snappen maar dat maakt het niet jammer dat dit subforum beetje bij beetje minder wordt.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap het van beide kanten prima. Het is dan even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het goed voorstellen, Tweakers is gewoon een bedrijf dat banner plaatsen verkoopt. En hier stonden dan tig gratis reclame uitingen, dat doet het dan natuurlijk niet goed bij betalende bedrijven.

Ik vind cm erg leuk, maar ik heb wel het idee dat het laatste jaar alleen maar reclame word gemaakt voor allerlei cooling, video-/mobo en case bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

ken schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:51:
Kier was voor mij de reden om dit (sub)forum te bezoeken, nu hoeft dit voor mij ook niet meer......
Dat is wel erg drastisch... want er worden wel meer héle mooie casemods gebouwd hier. Zowel met als zonder sponsors.

Ik zag de laatste tijd echt hele vette shit voorbij komen. Maar toen ik begreep er behoorlijk wat builds gesponsored werden, vond ik dat ergens ook wel een klein beetje een afknapper. Want in mijn ogen is het dan niet meer helemaal iemands eigen build. De mate waarop je beschikking/toegang hebt tot onderdelen en gereedschap, is namelijk wél heel erg bepalend voor hoe het eindresultaat er uit komt te zien.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Uhm, je zou toch ook gewoon kunnen stoppen met productfoto's en doorgaan met casemods op het forum? Je vorige logs hadden wel erg veel productfoto's iig.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
l3p schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:58:
[...]

Zelf doe ik aan logo's in de TS, logo's na de finalpost en af en toe een enkel logo of link bij de desbetreffende unpacking.
Ik wil wel graag op tweakers blijven posten (Ben hier ook al weer sinds 2002)
Hoop dat de regels niet te strak zullen worden :Y)
TS en final post: geen enkel probleem. Tussendoor ben ik wat terughoudend mee. Omdat dat voor de een in 1 op de 100 posts is, en door de ander wordt uitgelegd als noodzaak bij elke handeling.
kier schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:48:
[...]

FYI, de sponsors zijn met behulp van jouw laatste zin al op de hoogte gebracht.
Met daarop uiteenlopende reacties van "je heb nog genoeg forums over" als "who the f*ck is Tweakers"
Dank je sponsors voor het compliment. Wij zijn Tweakers, de grootste techsite in Nederlands taalgebied. 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand die een shitload pagina's bekijken. Voor f*ck moet je niet bij ons zijn, voor de rest wel. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door zeef op 08-12-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
zeef schreef op zondag 08 december 2013 @ 07:29:

Dank je sponsors voor het compliment. Wij zijn Tweakers, de grootste techsite in Nederlands taalgebied. 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand die een shitload pagina's bekijken. Voor f*ck moet je niet bij ons zijn, voor de rest wel. ;)
Ben ook erg blij voor jullie dat jullie de grootste zijn in NL _/-\o_ Jullie zullen dan ook mijn bijdrage aan GoT zeker niet missen met 3.5 miljoen bezoekers. Persoonlijk wordt mijn gevoel van missen met de dag minder na dit alles.(op de volgers na dan )

Het f*ck gedeelte ben ik het niet helemaal met je eens. Als ik je donderdag al een DM stuur met het verzoek om mijn buildlog te sluiten en je niet eens het fatsoen opbrengt om ook maar iets terug te sturen, waarna ik het zaterdag maar openbaar vraag. Vervolgens wordt er dan wel gehoor aan gegeven met daarbij een regeltje "even wat dingen aanpassen"
Hierna wordt ik ongevraagd, na wat kopieer en plakwerk van jullie, starter in een topic waar ik nu wel een beetje klaar mee ben. Dit voelt toch wel een beetje als "Trying to f*ck you" :Y

Nogmaals het verzoek om dit te wijzigen omdat ik me niet geroepen voel om hier verder als voorbeeld/ boosdoener neergezet te worden. Terwijl deze veranderingen al eerder bij jullie bekend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ook ik werk niet 24/7. ;) Aangepast zoals verzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Dank u hartelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ok dus het komt er op neer dat hele series productfoto's niet wenselijk zijn. Een post zoals onderstaande, mag dat wel?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41109120 ?

Volgens mij niet heel veel product placement en meer gericht op de daadwerkelijke mods, maar onderaan wel een 'sponsored by' stukje, is dat ok? Wil het gewoon even duidelijk hebben zodat ik eventueel m'n posts hierop kan aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Meelobee schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:22:
Ok dus het komt er op neer dat hele series productfoto's niet wenselijk zijn. Een post zoals onderstaande, mag dat wel?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41109120 ?

Volgens mij niet heel veel product placement en meer gericht op de daadwerkelijke mods, maar onderaan wel een 'sponsored by' stukje, is dat ok? Wil het gewoon even duidelijk hebben zodat ik eventueel m'n posts hierop kan aanpassen :)
Ik zou je er niet druk om maken ;)
Je showt hoe je de powertoevoer mod dus niet alleen een unboxing en een zeer uitgebreide fotoshoot.

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik vind eigenlijk dat als er ALLEEN MAAR over de producten van en sponsors word gepost dat het dan idd niet meer kan, Maar als er ook nog eens serieus word gemod dan is het imo een heel ander verhaal.

Als een build in het teken staat van ROG en ook nog eens word gesponsord door rog is daar niks mis mee, Tenzij er gewoon helemaal niet of heel weinig word gemod en alleen maar de producten worden geshowd maar dat is gewoon niet zo, De mods worden meestal afgemaakt en het resultaat mag er van mij zijn!

In dit topic ([CiP] Corsair Carbide MbK) Vind ik dat er inderdaad wel veel plaatjes zijn en dat het minder had gemogen, Zoveel plaatjes over één product passen beter in een review dan in een buildlog.

Toch word er nog gewoon gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor iemand die nul komma nul met modden te doen heeft ..dit is gewoon keiharde onvervalste goedkope reclame en heeft niets meer met modden maken.
Omdat ik een ander merk voeding erin had, kwamen hier wat vragen over van Corsair en besloot men maar een mooie voeding te leveren
.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Daar ben ik het niet over eens. Het is zeker reclame, maar er zit toch echt wel een flink staaltje modden in verwerkt.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wat bij mij eigenlijk naar voren komt als gevoel, is dat we maar alles moeten pikken van enkele "top modders" hier omdat zij zo geweldig zijn. En dat is natuurlijk complete bullshit. Er ook nog eens bij zeggen dat het je sponsors toch niet interesseert, want er zijn fora genoeg, tja, veel plezier dan bij andere fora.

De post die Koffie aanhaalt is 95% reclame ["kijk al deze meuk eens!"] en een heel klein beetje modden.

Als je dan op je pik getrapt bent als mods zeggen dat je teveel reclame post, dan mis je in mijn ogen toch echt wat zelfreflectie. Of blijkbaar moet Tweakers alles maar accepteren omdat je blijkbaar modkoning bent.

Er is sponsoren met mods, en er is modden met sponsors. De eerste is, en was, al niet toegestaan [en daar ben ik het helemaal mee eens] en de laatste mag gewoon nogsteeds.

Om het heel lullig te zeggen, voor iedereen die last heeft van deze regel of er op aangesproken is: eigen schuld, dikke bult. Als je de grens opzoekt, of er vol overheen blaast, kun je dit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Als ik mij niet vergis had richard toch aangegeven dat het topic gesloten mocht worden.
Gooi het topic dan ook dicht wat er ook gebeurt is,maar ga niet in zijn naam(Zeef)een nieuw topic openen.
Vind dit een beetje belachelijk.lijkt er op dat hier censuur begint te heersen moderators!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Eh, waarom zou het censuur zijn om een topic open te houden? Dit is gewoon wat discussie, uitleg en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Dit heeft er mee te maken dat alle discussie punten uit het gesloten topic verplaatst zijn terwijl Kier had gevraagd om het topic te sluiten.Neem aan dat dat toch duidelijk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Koffie schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:49:
Voor iemand die nul komma nul met modden te doen heeft ..dit is gewoon keiharde onvervalste goedkope reclame en heeft niets meer met modden maken.

[...]
.
Daar heb je helemaal gelijk in.

Hij post ook plaatjes wat geen reclame is:
http://s759.photobucket.c...bide/c6/DSC06007.jpg.html laten zien hoe het eruit ziet in de case

http://s759.photobucket.c...bide/c6/DSC06133.jpg.html Iets is gemod

Maar de rest is inderdaad wel reclame, Had gewoon minder gemogen
Voor iemand die nul komma nul met modden te doen heeft ..
[...]
Bedoel je mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, mijzelf :)
GerardReintke schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:18:
Dit heeft er mee te maken dat alle discussie punten uit het gesloten topic verplaatst zijn terwijl Kier had gevraagd om het topic te sluiten.Neem aan dat dat toch duidelijk genoeg is.
Kier wilde absoluut niet als topicstarter van dit topic te boek staan (iets wat technisch gebeurde vanwege het splitsen vh topic), dus waarom zou hij een slotje kunnen eisen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Nee dat bedoel ik koffie.dat beslissen jullie wel als moderators.waardeloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
Kan ik wel een slotje vragen als topicstarter? :P
Denk dat de admins van Tweakers zich voldoende uitgelegd hebben en het heeft niet veel zin om alleen maar door te hameren op dit onderwerp lijkt mij.

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

GerardReintke schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:27:
Nee dat bedoel ik koffie.dat beslissen jullie wel als moderators.waardeloos dus.
Kun je me uitleggen is wat er waardeloos is aan een systeem waarbij niet jan en alleman een topic kan sluiten - puur omdat hij er zelf genoeg van heeft.
DjThase schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:29:
Kan ik wel een slotje vragen als topicstarter? :P
Denk dat de admins van Tweakers zich voldoende uitgelegd hebben en het heeft niet veel zin om alleen maar door te hameren op dit onderwerp lijkt mij.
Kun je altijd proberen :)
Ik heb hier geen rechten voor slotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Misschien anders een slotje totdat de officiele regels opgesteld zijn :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Slotje was voor eigen buildlig, maar zonder overleg kwam er een topic met de reacties en mij als starter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Topics splitsen op een iPhone vanuit een hotel in Parijs is wat omslachtig. Maar beste Gerard, kier kan beamen dat een en ander als was geregeld vóór jouw post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20

Fordox

00101010

[...]
.
sluit ik me bij aan. al die foto's van kabels en aansluitingen en unboxings heb ik niks aan, daar scroll ik vaak doorheen en dan kom ik op de foto van de ssd's uit. 20 foto's van de ssd's, waarvan niet eens het werkprocess is laten zien van de behuizing. het is prima werk, dat wel, ook zeer knap, maar het zijn 1000 foto's die alleen in de focus zijn van corsair.
hetzelfde gaat over de rest uit die reeks. ik hoef echt geen molex stekkertjes te zien. dat zijn alleen high res fotos waar ik moeite heb om langs te scrollen voor de echte buildlog.

Dus de stijve poot van tweakers vind ik totaal niet erg, de stijve poot van Kier vind ik ook al totaal niet erg, alleen jammer dat het compromis dat tweakers heeft voorgesteld er niet door kwam.

Het is al jammer dat er gevraagd wordt om een compromis. ik geef Zeef en de andere mods in dit geval groot gelijk. daarnaast is het ook echt enorm zonde dat zon vakman het forum verlaat met zijn buildlogs. het waren altijd kunstwerken om naar te kijken, KUTGW Kier :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, jammer dat er sommige mensen hier nu wellicht niet meer posten, maar ik kan me de insteek van Tweakers wel begrijpen. Ik loop al flink wat jaartjes mee in CM en vroeger werd er wel eens wat gemeldt van een sponsor, maar ik had het idee dat het de laatste jaren wel meer en meer werd, waardoor CM ook minder leuk was om te bezoeken, omdat het minder gemod was, en meer reclame.

Ik begrijp de ontwikkeling ook wel, want het is een goedkope manier om reclame te maken, maar snap dat Tweakers dan de regels aanhoudt die al gelden zolang als ik weet.

Ik ga er niet vanuit dat het te ver doorschiet, en dat als iemand een keer iets krijgt en plaatst er 1 fotootje van met logo in 1 post en verder niet, dat dat een probleem zal zijn. En dat dus nog steeds iedereen gewoon z'n casemod als normaal kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:41
Ik zeg: knap dat Tweakers hun nek uitsteekt :)

Casemodding draait om het creatieve proces en niet om de hardware. Ik vind die hele series productfoto's van ongemodde hardware niet interessant. Het resultaat telt en het zal me roesten of daar nu drie of tienmegamiljoenmiljard poepsjieke fittingen inzitten of een nucleare powerreactor als voeding. Who gives a fuck.

Ik hoop dat casemodding weer om modden gaat draaien, en weer minder om money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Carpento schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:18:
Ik zeg: knap dat Tweakers hun nek uitsteekt :)

Casemodding draait om het creatieve proces en niet om de hardware. Ik vind die hele series productfoto's van ongemodde hardware niet interessant. Het resultaat telt en het zal me roesten of daar nu drie of tienmegamiljoenmiljard poepsjieke fittingen inzitten of een nucleare powerreactor als voeding. Who gives a fuck.

Ik hoop dat casemodding weer om modden gaat draaien, en weer minder om money.
Casemodding gaat heurs door met of zonder sponsoring.
Het verschil tussen de twee is de regelmaat van nieuwe builds.
Voor mij zorgen sponsors voornamelijk ervoor dat ik een project eerder af kan hebben en dan weer een volgende kan beginnen.

Niet iedereen vindt productfoto's leuk. Sommige juist wel, anderen niet. Het is in de praktijk helaas wel zo dat als je "triple Titan" als titel gebruikt de views aan komen vliegen. Mensen reageren wel op hardware.

Ik heb van Peter begrepen dat er inmiddels een verstandhouding is wat tweakers wel of niet accepteert. Ook Tweakers krijgt meer views door mooie buildlogs en dus ook meer views voor de advertenties. Maar er moet een balans zijn. En iedereen moet voor zichzelf uitmaken waar die grens ligt. Richard heeft voor zichzelf en zijn sponsors besloten dat de grens die Tweakers heeft gesteld te ver ligt. Voor anderen wellicht niet. We zijn allemaal volwassenen. Dit kan gelukkig zonder modder te gooien.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er zit alleen een verschil tussen een handvol productfoto's, welke nog leuk kunnen zijn om te zien als het om exotische hardware gaat, of 100 reclamefoto's in 1 post zonder het echte modden te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 20:13

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

GerardReintke schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:27:
Beetje onzin vindt je niet? ;)

Weddings are basically funerals with cake.

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Mee eens, alle respect voor de fantastische mods van Kier, maar ik hoef als bewonderaar van zijn mods niet een fotoshoot van gesponsorde producten te zien. Als ik een product interessant vind spring ik wel even naar corsair.com.

Al met al is een dergelijke (te) overdreven product placement objectief gezien gewoon broodroof t.o.v. Tweakers en oneerlijk tegenover de adverteerders die wél netjes een bedrag aan Tweakers betalen.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik ben het eerlijk gezegd ook eens met Tweakers, er stonden teveel product foto's in en te weinig mod foto's. Als meekijk tweaker werd ik af en toe helemaal gek van 3 geheugen reepjes uit 12 verschillende hoeken op de gevoelige plaat vast gelegd. Liever 1 foto van het product en 2 mod foto's er achter aan.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben blij dat er een uniforme lijn is. Is het tenminste duidelijk. Tijdje terug namelijk iets soortgelijks gehad m.b.t. China hardware reviewen, blij dat nu ook de CM zich aan de regels moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Het betreffende topic van kier heb ik van voor tot achter doorgenomen en ik ben het in deze eens met de moderators. Meer dan 90% van de foto's betreft ongemodde hardware, slechts enkele foto's laten mods zien (zoals het moederbord onder een hoek) zonder verder in tekst of foto's in te gaan op enige technische details (hoe is het bevestigd bijvoorbeeld). In het hele topic is slechts één foto te vinden waarop daadwerkelijk 'live' modding is te aanschouwen en dat is nota bene iemand anders dan de TS.
Tot het moment dat het topic werd gesloten was het dan ook meer een uitstalling van toffe hardware en foto's van het resultaat wanner je voornamelijk prefab spul in elkaar steekt. NOFI richting kier z'n modskills, het geheel zag er tof uit tot nu toe, maar de manier van presenteren in dat topic was naar mijn idee vooral het showcasen van gesponsord spul en wat mij betreft niet bijster interessant met betrekking tot modding.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik denk dat we niet moeten vergeten hoeveel tijd en moeite er in het modden zit. Ben Kier ook echt dankbaar voor alles wat hij tot nu toe heeft gedaan bij ons. Het is jammer dat we er niet uit zijn gekomen, maar laat helder zijn dat de deur bij ons altijd open staat en dat we -in tegenstelling tot op de rest van GoT- in alle casemodding topics de ruimte geven om sponsors te noemen en natuurlijk te bedanken. De enige beperking daarbij is dat het alleen in de topicstart en in de 'final post' moet.

Natuurlijk mag je tijdens de bouw best laten zien welke producten je gebruikt, en daar kunnen ook gewoon gesponsorde producten bij zitten. De enige beperking die we daarbij hanteren is dat het gewoon 'bouw' foto's moeten zijn, geen 'bedank' foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 01:19

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb heel het topic doorgelezen en ik denk dat het nu wel duidelijk is voor iedereen.

Slotje erop, dat stopt vanzelf het bashen op elkaar.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10 09:33
ik ben van mening dat een paar foto`s wel kunnen zoals 10 foto`s van alle onderdelen totaal, niet 10 per onderdeel (10 is mischien een beetje overdreven, maar dat is het punt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
LessermoldX schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:53:
ik ben van mening dat een paar foto`s wel kunnen zoals 10 foto`s van alle onderdelen totaal, niet 10 per onderdeel (10 is mischien een beetje overdreven, maar dat is het punt niet)
dat is nou juist wel het punt...

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10 09:33
DjThase schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:55:
[...]

dat is nou juist wel het punt...
ik gebruikde de 10 als voorbeeld over het gedeelde per onderdeel, de 10 bij het totaal was wel bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

bartijn2 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:59:
Ik ben het eerlijk gezegd ook eens met Tweakers, er stonden teveel product foto's in en te weinig mod foto's. Als meekijk tweaker werd ik af en toe helemaal gek van 3 geheugen reepjes uit 12 verschillende hoeken op de gevoelige plaat vast gelegd. Liever 1 foto van het product en 2 mod foto's er achter aan.
Nou eindelijk iemand die het snapt :)

De 'goodies' die de meester-modders krijgen zijn wel om te kwijlen .. maar na 12 foto's van hetzelfde item ben ik al me kwijl kwijt :)

Maar goed ik begrijp beide partijen wel.
Pagina: 1