Media speler of toch NAS voor torrent

Pagina: 1
Acties:
  • 1.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2016
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier, aangezien ik een soort gelijke topic heb geplaats. Maar nog steeds geen antwoord op gevonden heb. Doe ik een tweede poging, maar dan met een uitgebreide verhaal.

Het zit namelijk zo:

Ik ben opzoek naar een NAS of mediaspeler na 2 weken zoeken op google kon ik nergens mijn antwoord op vinden. De vraag is. Ik ben opzoek of naar een NAS of Mediaspeler en het aller belangrijkste is dat de torrent/bittorent client het doet. In het verleden heb ik een ac ryan 2 gehad. Maar de torrent deed het niet altijd en het apparaat werd er heel sloom van als je ging downloaden. Mijn tweede vraag is ik wil dus ook op zoon apparaat de films mee afspelen op de tv. Echter kan een NAS niet dienen als mediaspeler geloof ik. Zoiets heb ik tenminste gelezen.

Dus alles op een rijtje gezet.

1. NAS of Mediaspeler gebruiken voor films binnen halen (Torrent)
2. Als een NAS beter is voor torrents welke NAS moet ik aanschaffen om er ook films mee af te kunnen spelen?

Mijn oog is gevallen op de HDI Dune smart h1. Maar als iemand nog iets beters weet hoor ik dat heel graag. Kan namelijk niks vinden over de Dune h1 hoe dat werkt met torrents downloaden.

Hoop dat iemand mij snel kan helpen, ben echt een noob op dit gebied. En kom er zelf niet meer uit.

BEDANKT ALVAST!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Je wilt beiden. NAS voor opslag en downloaden. Mediaspeler om media af te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
maar dan wordt het een hele dure grap toch? als ik zoon hdi dune h1 zou halen is het gelijk klaar. echter weet ik niet of die beter torrents download of dat een nas beter is. dus word er niet goed van. ik wil ook niet 300 euro weggooien en dat ik dan een miskoop doe. had de mede8er med .800x3d wp-2000 via deze forum. en via google kwam ik erachter dar deze ook een torrent heeft. echter geen idee wat ik nou moet. ga morgen naar media markt ter inspira omdat ik het allemaal niet meer weet. echter hebben de verkoper daar ook niet veel verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Je hebt een paar opties:
- Mediaplayer waar je via USB een externe HDD op aansluit.
- Mediaplayer met een interne bay voor een HDD.
- HTPC bouwen/kopen zoals een NUC waar je via USB een externe HDD op aansluit (niet logisch maar kan wel).
- HTPC bouwen met ruimte voor één of meerdere harde schijven.

Het hoe en wat met de torrent client moet je bij de mediaplayers even onderzoeken. Bij een HTPC wat gewoon een normale computer is kan het natuurlijk sowieso. Meeste mensen hebben een losse NAS en een losse HTPC. Sowieso als je het puur gebruikt voor het downloaden voor content voor je mediaplayers is het niet echt een NAS.

Wat is je budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een NAS is gebouwd voor dataopslag en het verrichten van servertaken, waaronder downloaden. Meestal doet ie dat in een donker hoekje waar niemand hem stoort, maar waar ie jaren ongestoord zijn werk kan verzetten.
Hij doet dat in ruil voor een klein beetje stroom, en af en toe een aai over zijn bol :)

Een mediaplayer is juist een wat extravaganter apparaat. Staat graag in het middelpunt van de belangstelling, toont je een fancy menuutje, Maar eigenlijk is het maar een dom ding. Hij heeft een afstandsbediening waar ie op reageert, maar een toetsenbord snapt ie vaak niet. Downloaden kan ie soms, maar dat moet hem meestal wel geleerd worden door een of ander stukje software dta er apart opgezet moet worden. Ook is ie niet de snelste in dat soort dingen. En zonder een harddisk of een ander aangekoppeld opslagmedium is ie nergens. Films en geluid afspelen, dat kan ie dan wel weer goed. Maar ook maar totdat zijn codecs en grafische capaciteiten zijn ingehaald door de filmindustrie.

Kortom: van een NAS ga je denk ik veel meer plezier beleven. Zeker voor het downloaden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
phoe wat een info moet me even wat meer verdiepen in de htcp gebeuren. budget is wel uiterst 300 ongeveer met een hdd van 1 of 2 tb. zoals ik al eerder zij heb ik een ryan 2 gehad en dit werkre opzich wel maar was niet super. als ik naar de nieuwe mediaspeler kijk zoals de mede8er of de hdi dune h1. dan zou je zeggen dat het tegenwoordig nog beter is dan de destijdse ryan. en het liefst wil ik een "ding" hebben. ivm dat ik niet allemaal bakken en kastjes in mijn tv meubel wil hebben. echter kan ik door het zoeken niet veel wijzer van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 15:28

Hokkie

Hello

http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=8269

NAS en mediaplayer in één bestaat wel degelijk!

[ Voor 34% gewijzigd door Hokkie op 06-12-2013 23:09 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
he the eagel. dankje mooi stukje met duidelijk uitleg waar ik wat aan heb. en weet je dan een goeie nas die betaalbaar is? die aan mijn wensen voldoet? zag namelijk bij het zoeken dat ene nas 512 mb werkgeheugen heeft en een ander 1 tot 2 gb. dus heel veel verschil waar ik niet zoveel van snap. maar welke raad jij me dan aan die moeiteloos veel films binnen haalt zonder probleem. en uiteraaad het belangerijkste onderdeel. zoon nas kan niet afspelen op de pc toch? daar heb je weer een mediaspeler voor nodig waar ik nier vwel zin in heb. of zijn er nas die ook afspeelt? heb een half jaar oude Panasonic plasma echter laatst een usb stick ingedaan. en wou de video niet eens afspelen sterker nog hij vond hem niet. (video ts bestand geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
thanks voor de reacties dus zoon nas bestaat dus degelijk. heeft deze ook een torrent @hokkie. en is het betaalbaar?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hey,

De goedkoopste zit rond de 430 (pricewatch: QNAP TS-269L) euro. NAS is super eenvoudig, eenmaal configureren en gaan!

Daarnaast is QNAP ook een prima merk, waar veel ondersteuning op is via diverse forums, Synology ook, maar die heeft geen model met HDMI (lees mediaplayer functionaliteit).

Qua specs:

Dit is heel persoonlijk. Wil je dat ie snel bestanden uitpakt, kopieert, verplaatst, backups maakt en ook nog eens fullHD afspeelt? Dan heb je een deftige nodig! Ben je bereid om daar op in te leveren? Dan kan je de goedkopere nemen...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
als hij een hdmi heeft is het toch al gelijk hd? opzich boeit me dat niet veel. vind het belangerijk dat hij met overdracht (van pc naar de nas) vrij vlot gaat. is het ook zo dat het beter is via usb dan netwerk? ik heb nog een 2.0 usb namwlijk in mijn laptop. en voor de rest snel uitpakken maar belangrijkste snel downloaden. heb 120mbit per sec. met de laptop doet hij er een 15 min a half uur over een 4 gb film. zo snel moet zoon nas ook zijn eigenlijk. maar vet he dat je me een nas hebt gevonden alles in een. echter is 430 dik boven mijn budget. dus moet ik de goedkopere versie bekijken. of een tweedehands? dus de werk geheugen 1 of 2 gb maakt niet zoveel uit? en zit niet op alle nas een torrent client op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Mijn voorkeur zou echter wel een NAS met separaat Mediaspelertje, de reden is wat The Eagle aangaf. Een mediaspeler vraagt, afhankelijk van soort bestanden, best veel van een systeem (CPU/RAM). Niets is hinderlijker dan dat je een mooie film aan het kijken bent en de NAS ineens iets gaat uitpakken van RAR bestanden...

Dit is overigens goed in te stellen met tijden/schema's, maar voor nu wel iets om over na te denken. Ook kan het zijn dat er bijvoorbeeld een nieuw type mediabestand uitkomt. Het is maar de vraag of je NAS dit kan afspelen. Ga je dan de NAS weer vervangen (lees: weer een grote uitgave)!

Mijn tip:

Koop een mooie NAS (Qnap of Synology) en daarbij een Raspberry PI/WD live/of een ander goedkoop ding voor minder dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1) Doe iets aan je interpunctie (leestekens en hoofdletters enzo). Dit leest voor geen meter namelijk ;)
2) Als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, wijzig dan je laatste bericht ipv het topic te kicken. Zie ook de algemene GoT FAQ :)

Inhoudelijk: Graag gedaan :)
Welke NAS goed is? QNAP maakt mooi spul, Synology ook. Die laatste heb ik zelf. Hamvraag is denk ik vooral: hoeveel wil je er aan uitgeven? Hou er ook rekening mee dat een NAS over het algemeen zonder schijven geleverd wordt :)

Een NAS kan niet afspelen op je TV. Mar als je een smart TV hebt kun je je NAS benaderen. Vanaf je PC net zo; je speelt dan films af vanaf een netwerkmapping naar je NAS. Die kun je vanuit je PC natuurlijk prima doorzetten naar je TV als je dat zou willen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

The Eagle schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:33:Een NAS kan niet afspelen op je TV. Mar als je een smart TV hebt kun je je NAS benaderen. Vanaf je PC net zo; je speelt dan films af vanaf een netwerkmapping naar je NAS. Die kun je vanuit je PC natuurlijk prima doorzetten naar je TV als je dat zou willen.
Jawel! Zie mijn vorige post! XBMC based NAS.

@TS

Een NAS is een 'computer' alleen zonder beeldscherm en toetsenbord. Je benaderd de NAS via je webbrowser (net als je router, zeg maar).

JA je speelt op fullhd 1080p met dat ding, ja torrent is geen probleem.

EDIT:

Lees dit topic eens door! [Synology] Vraag en antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door Hokkie op 06-12-2013 23:40 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Sorry vanwege mijn .?, ect. komt ik typ met een mobiel. En die doet niet wat ik wil. Maar goed. ik heb op het moment een minix neo 5. "Gejealbreacked" dit is wel is waar een appel benaming. Maar de minix is een android toestel. Deze heb ik tekoop, echter kan ik dus die beter behouden en alleen en nas bij kopen? Die minix speelt bepaalde bestanden niet af zoals video ts. Er zit xbmc voor geïnstalleerd met icefilms, 1chanel ect. Echter na de hacks van 1chanel site's heb ik hem nooit meer aan de praat gekregen, vandaar dat hij weggaat.

Nu even over de NAS, ik heb de bijde merken bekeken. echter zitten ze bijde boven de 300 euro. Daarnaast heeft de ene iets wat een andere NAS weer niet heeft. dus misschien een linkje met een wat betaalbare NAS? sorry voor het veel eisende kant van mij. Maar anders kom ik er echt niet uit.

En nogmaals bedankt voor jullie uitleg. Dat je toch de tijd neemt mij te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hoe ik het zie:

1. Een NAS in de meterkast die alles voor je regelt! Downloaden, uitpakken, automatisch in mappen zetten, backups maken, etc. etc. Alles wat je voorheen "zelf" moest doen, neemt de NAS van je over (let op: met een goede instellingen/configuratie; kost veel tijd, maar als het werkt, werkt het en dat doet een NAS goed).

2. Mediaspeler bij je tv. Gewoon een goedkoop ding die alles afspeelt, al dan niet XBMC/WD Live voor de leuke filmposters en filmratings van IMDB. Deze eens per 3 jaar vervangen door een ander ding die weer net iets meer kan...

OF

3. Een NAS kiezen die bovengenoemde in één heeft, maar dan het 'risico' nemen dat ie af en toe kan haperen... Deze keus kan je maken als media ondergeschikt is! af en toe een filmpje kijken en geen zin om een speler bij de TV te zetten bijvoorbeeld.

OF

4. Een mediaspeler zoals je dune, maar dan het tegenovergestelde! Dus veel kijken vanaf films op externe schijf, maar af en toe de mogelijkheid wil hebben om wat te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

pricewatch: Synology DiskStation DS214

+

pricewatch: WD TV Live (2011)

Hier zitten geen schijven bij! die moet je ook kopen! Anders kan je kijken op Vraag&Aanbod hier, voor een model van vorig jaar ouzo, volstaat ook nog prima!

[ Voor 25% gewijzigd door Hokkie op 06-12-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

jay00 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:47:
Sorry vanwege mijn .?, ect. komt ik typ met een mobiel. En die doet niet wat ik wil. Maar goed. ik heb op het moment een minix neo 5. "Gejealbreacked" dit is wel is waar een appel benaming. Maar de minix is een android toestel. Deze heb ik tekoop, echter kan ik dus die beter behouden en alleen en nas bij kopen? Die minix speelt bepaalde bestanden niet af zoals video ts. Er zit xbmc voor geïnstalleerd met icefilms, 1chanel ect. Echter na de hacks van 1chanel site's heb ik hem nooit meer aan de praat gekregen, vandaar dat hij weggaat.

Nu even over de NAS, ik heb de bijde merken bekeken. echter zitten ze bijde boven de 300 euro. Daarnaast heeft de ene iets wat een andere NAS weer niet heeft. dus misschien een linkje met een wat betaalbare NAS? sorry voor het veel eisende kant van mij. Maar anders kom ik er echt niet uit.

En nogmaals bedankt voor jullie uitleg. Dat je toch de tijd neemt mij te antwoorden.
De Minix Neo 5 is een prima ding voor bij je TV. Het enige wat je dus nodig hebt is een NAS met bittorrent client ;). Als je het zelfs goedkoop wil doen kun je ook je Minix Neo 5 gebruiken voor het downloaden van torrents :P. Externe USB HDD eraan en gaan. Je kunt daarbij vast niet downloaden en kijken tegelijk, maar heb je dat nodig dat is de vraag. De genoemde NAS systemen zijn zeker mooi, maar hebben ook een prijs. Een mooi programma zou zijn de Archos Video Player: Google Play: Archos Video Player Ik weet niet of deze .TS bestanden afspeelt, maar daar kun je altijd naar kijken in de Play Store. Je kunt ook natuurlijk XBMC opnieuw installeren, daar komen om de zoveel tijd ook weer nieuwe verbeterde versies voor uit. Hier op het forum is een groot topic over Android sticks: Mini Android TV discussie deel 1

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 07-12-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik weet dat voor sommige systemen een licentie moet aanschaffen om video_ts bestanden te kunnen weergeven (mpeg2 licentie), maar of dit ook voor de Minix is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
bedankt mensen!! Wat betreft de minix, heb hem uit een webshop. Met een of anders programma in dat "fix" nog wat heet. En werd me verteld dat hij zich zelf repareert. Echter heb ik steedw de url fout melding.

Denk dat de minix niet gaat werken qwa afspelen omdat hij dat nu ook niet doet met behulp van een usb. daarnaast downloaden zou misschien werken met behulp van een externe harde schijf. Maar denk dat er dan complicaties zullen ontstaan met het bestand van de minix naar de harde schijf.

Met behulp van jullie info zit ik toch sterk over na te denken om voor de dune h1 te gaan. dit omdat

1. makkelijker is qwa configuratie (ben nogal een noob om zoon NAS in te stellen denk ik:()
2. Dit eerder in mijn budget past. Als ik dat van jullie bekijk toch dikke 600 euro kwijt ben
NAS (tussen de 250/300 euro)
mediaspeler (100 euro ongeveer)
harde schijf ( tussen de 100 en 200)

En zoon dune is met harde schijf 309 euro

las op het grote hdi dune smart h1 forum hier op tweakers. dat er een nieuwe torrent in zit. En dit al stukken beter gaat??

Al met al. Jullie bieden mij hier hele duidelijke manieren aan waar ik heel erg veel aan heb. Maar tegelijkertijd is het ook moeilijk om een keuze te maken.

PS. Is dit wat?
V&A aangeboden: Popcorn Hour A-210

Of is dit alweer een oudje?

[ Voor 6% gewijzigd door jay00 op 07-12-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Nog even een vraag tussen door. Ik ben wat meer op in gegaan wat @ChicaneBT zij, een htpc. Nu kwam ik zoiets tegen op marktplaats. Is dit wat jullie met een htpc bedoelen.

www.marktplaats.nl/a/comp...abe740c1b&previousPage=lr

Daarnaast vond ik heel veel verschillende soorten htpc open en dichte kasten. Ik maak me wat zorgen bij zoon htpc dat het nooit goed kan zijn om hem dag en nacht aan te houden voor het downloaden. Daarnaast zou hij bij mij in de tv meubel terecht komen. En dan is het de vraag heeft het voldoende koeling ja of nee. Iemand een link van een goeie htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Weet je er zijn legio mogelijkheden te bedenken, maar je verzand snel in van alles en nog wat. Je wilt downloaden en films kijken, toch?

K.I.S.S. (keep it stupid simple)

Koop een NAS en mediaspeler! Klaar...
Hokkie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:48:
Hoe ik het zie:

1. Een NAS in de meterkast die alles voor je regelt! Downloaden, uitpakken, automatisch in mappen zetten, backups maken, etc. etc. Alles wat je voorheen "zelf" moest doen, neemt de NAS van je over (let op: met een goede instellingen/configuratie; kost veel tijd, maar als het werkt, werkt het en dat doet een NAS goed).

2. Mediaspeler bij je tv. Gewoon een goedkoop ding die alles afspeelt, al dan niet XBMC/WD Live voor de leuke filmposters en filmratings van IMDB. Deze eens per 3 jaar vervangen door een ander ding die weer net iets meer kan...

OF

3. Een NAS kiezen die bovengenoemde in één heeft, maar dan het 'risico' nemen dat ie af en toe kan haperen... Deze keus kan je maken als media ondergeschikt is! af en toe een filmpje kijken en geen zin om een speler bij de TV te zetten bijvoorbeeld.

OF

4. Een mediaspeler zoals je dune, maar dan het tegenovergestelde! Dus veel kijken vanaf films op externe schijf, maar af en toe de mogelijkheid wil hebben om wat te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even naar aankoopadvies! ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb vorig jaar een Synology DS212J gekocht voor €155 tijdens de btw-vrije dagen bij de mediamarkt, een WD Caviar Green schijf van 2 TB erin voor € 85,- en tot slot een Dune 101 mediaspeler.
Alles bedraad aangesloten en het werkt als een tierelier. Tevens ook erg makkelijk, mijn vriendin kan er ook mee overweg.

Totaalinvestering € 340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
oke dat is ook nog een optie, qwa budget thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dj_jari schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:39:
Ik heb vorig jaar een Synology DS212J gekocht voor €155 tijdens de btw-vrije dagen bij de mediamarkt, een WD Caviar Green schijf van 2 TB erin voor € 85,- en tot slot een Dune 101 mediaspeler.
Alles bedraad aangesloten en het werkt als een tierelier. Tevens ook erg makkelijk, mijn vriendin kan er ook mee overweg.

Totaalinvestering € 340
Heb zelf precies hetzelfde staan, DS212j en een TV-101 en werkt prima. Yadis installeren om het geheel een aardige interface te geven en gaan.

Beide devices hebben ondertussen opvolgers gekregen dus een soorgelijke setup kun je nog prima neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Beste mensen deze topic mag dicht. Weliswaar niet interessant te vermelden, maar voor de mensen die het zelfde twijfel geval hebben als ik. Post ik nog even waar ik voor gekozen heb. Na wat haperingen van mijn laptop laatste tijd die al 7 jaar oud is. Heb ik binnen kort wel nieuwe pc/laptop nodig. En naast films download en afspelen vond ik het toch belangerijk xbmc te hebben met icefilms/1chanel. Echter moet ik dit nog even uitzoeken om het draaiend te krijgen(na de site hack kreeg ik het niet weer draaiend). maar goed heb voor een htpc gekozen en besteld. De setup van de htpc is als volgt.

- Silverstone ML04 Kast (Ruimte voor 3.5" optische drive)
- E350-M1 Asrock Moederbord met dual core 1.6 Ghz processor + HD6310
Radeon integrated GPU (HDMI, USB, Digital Audio uitgangen)
- 8 GB DDR3 Hypex Kingston geheugen
- 120GB SSD Samsung EVO
- 450 W ATX voeding als het goed is verbruikt het systeem straks maar 40 watt dus lekker zuinig

Windows 8

Na wat speuren op het web, denk ik dat dit een super setup zal zijn. En lekker snel.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de fijne uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vderLinden
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-05 10:56
The Eagle schreef op vrijdag 6 december 2013 @ 23:01:
Een NAS is gebouwd voor dataopslag en het verrichten van servertaken, waaronder downloaden. Meestal doet ie dat in een donker hoekje waar niemand hem stoort, maar waar ie jaren ongestoord zijn werk kan verzetten.
Hij doet dat in ruil voor een klein beetje stroom, en af en toe een aai over zijn bol :)

Een mediaplayer is juist een wat extravaganter apparaat. Staat graag in het middelpunt van de belangstelling, toont je een fancy menuutje, Maar eigenlijk is het maar een dom ding. Hij heeft een afstandsbediening waar ie op reageert, maar een toetsenbord snapt ie vaak niet. Downloaden kan ie soms, maar dat moet hem meestal wel geleerd worden door een of ander stukje software dta er apart opgezet moet worden. Ook is ie niet de snelste in dat soort dingen. En zonder een harddisk of een ander aangekoppeld opslagmedium is ie nergens. Films en geluid afspelen, dat kan ie dan wel weer goed. Maar ook maar totdat zijn codecs en grafische capaciteiten zijn ingehaald door de filmindustrie.

Kortom: van een NAS ga je denk ik veel meer plezier beleven. Zeker voor het downloaden.
Geweldig om dit zo terug te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
vderLinden schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 02:49:
[...]

Geweldig om dit zo terug te lezen!
Poeh, dit is wel een erg nutteloze post in een topic dat overigens al 3,5 jaar oud is. Op slot er mee dus want hierop door praten voegt niets toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.