Toon posts:

Website login systeem koppelen aan gegevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

laat ik eerst even voorop stellen dat ik geen uitgebreide programmeer kennis heb. Java, PHP, Html, XML kan ik lezen en waar zo nodig aanpassen en tweaken. Meestal werk ik dan ook met templates die ik aanpas naar eigen smaak. dit betreft een combinatie van gratis templates en af en toe ook gekochte templates. Ik heb simpele websites opgezet in joomla, drupall en wordpress omgevingen. Ook een simpele website met een combinatie tussen php, js, css en html lukt wel.

Echter is mijn ervaring niet voldoende om het volgende te bewerkstelligen. Ik zou graag een login systeem maken waarna de gebruiker, wanneer deze is ingelogd, een aantal persoonlijke gegevens kan inzien. met deze persoonlijke gegevens bedoel ik dan bijvoorbeeld een document dat ze hebben geupload (dus afgescherm van alles andere gebruikers), of een formulier dat zij hebben ingevuld. dit formulier zou dan bijvoorbeeld een voorkeuren lijst voor bepaalde activiteiten kunnen zijn, of bijvoorbeeld een budgetplanner of iets dergelijks. dus dit formulier moet dus altijd te bewerken zijn. nu denk ik wel dat het mij lukt om een formulier te maken, of een login systeem op te zetten. hier is namelijk veel over op het internet te vinden. echter om dit aan elkaar te koppelen is wat mij juist niet lukt.
ik had al een aantal zaken gevonden op basis van usergroeps (dat je pagina's kunt afschermen op basis van groepen) of user specific content. echter is dit op basis van groepen.
ik wil dus op individuele basis, gebruikers hun eigen content laten tonen. zij alleen zullen hier dan ook toegang tot moeten hebben.

wellicht hebben jullie bronnen voor mij die ik eens door kan spitten of weten jullie enkele aardige templates hiervoor. het maakt mij ook niet uit dat deze geld zouden kosten. dit heb ik graag over voor een goed werkende template.

indien jullie mij zouden willen helpen, mijn dank is groot. want na een aantal middagen googlen ben ik helemaal gaar :)

groetjes

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-01 21:27

L01

Omdat ik niet helemaal door heb waar je nu precies naar op zoek bent zal ik het principe uitleggen hoe zoiets werkt.

Als je een gebruiker laat inloggen dan controleer je zijn username en password met de gegevens in je repository (bijvoorbeeld een database).
Zodra je een gebruiker hebt gevonden die voldoet aan de username en password sla je de unieke sleutel van de gebruiker op in een sessie. De unieke sleutel kan vanalles zijn wat de gebruiker uniek maakt, een ID of bijvoorbeeld een emailadres.

Als een gebruiker iets opslaat dan bewaar je zijn unieke sleutel bij deze gegevens. Later kan je dan op basis van zijn unieke sleutel de juiste gegevens weer tonen.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
ik had zoiets gelijkaardig dat als een klant wilt registreren op mijn site dat dan de aanmeldgegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) gekoppeld aan de persoonlijke gegevens van de klant (in twee verschillende tabellen). Maar ik weet niet hoe je dat moet doen. In de meeste cursussen van mysql staan er voorbeelden bij met selectiequery's en niet met insertquery's. Weet iemand hier een oplossing voor?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Dus nadat je eigen topic gesloten wordt kaap je maar een ander topic?

Als je "niet weet hoe je iets moet doen" is het enige antwoord: ga het leren. Installeer MySQL en volg wat tutorials die je leren hoe SQL werkt. Dit is enorme basiskennis.

https://niels.nu

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
@hexabin: M.i. lijken me dit dingen die Joomla aanbiedt, of niet?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:58
Robin Verbeek schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:54:
ik had zoiets gelijkaardig dat als een klant wilt registreren op mijn site dat dan de aanmeldgegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) gekoppeld aan de persoonlijke gegevens van de klant (in twee verschillende tabellen). Maar ik weet niet hoe je dat moet doen. In de meeste cursussen van mysql staan er voorbeelden bij met selectiequery's en niet met insertquery's. Weet iemand hier een oplossing voor?
Waarom wil je een insert query?
Je Select toch gewoon de informatie die in beide tabellen overeenkomt op basis van bepaalde identifiers? (Waarbij ik hoop dat je werkt met login-naam/code, paswoord (MET encryptie) en ID's voor mensen zodat je een unieke sleutel hebt om ze te herkennen in je tabellen)

Mocht je dit allemaal niet begrijpen is het toch even terug naar de boeken. Sowieso gaat het je niet lukken met enkel HTML.
Je zult een backend taal (of front-end zoals javascript maar dan zit je tegen gigantische beveiligingsproblemen aan te kijken) moeten gebruiken om het te laten communiceren.

Backend-talen die veelal gebruikt worden voor webdevelopment: Ruby, PHP, ASP.NET, soms ook python... Kwestie van kiezen welke jou het makkelijkst lijkt.

Aanrader: PHP. Loop je zo in, helaas is het waardeloos vergeleken met de meeste talen maar voor veel mensen een makkelijk begin. PHP kán leuk en goed zijn maar da's pas wanneer je écht weet wat je doet.
Pagina: 1