Hallo,
Ik ben voor mijn GIP (website met webshop voor slagerij) bezig aan een loginsysteem zodat klanten hun producten kunnen kopen op de site. Nu zou ik graag er voor willen zorgen dat ik de aanmeldgegevens kan koppelen aan de gegevens van de klanten zodat ik weet welke klant zich heeft aangemeld. Ik zou dit willen doen door de klant_id in de tabel Profielen te koppelen aan de ID (primaire sleutel) in de tabel Klanten. Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen in PHP. Ik heb al gezocht op het internet daarvoor maar ik vind niet direct de oplossing voor mijn probleem oftewel versta ik niet wat er staat. Ik heb geprobeerd de variabele $id (waar de array ID in zit) te gebruiken om het als value in te geven in mijn tabel profielen maar ik weet niet of dit werkt.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten,
Robin Verbeek
hier is alvast de code:
registreer.php:
Ik ben voor mijn GIP (website met webshop voor slagerij) bezig aan een loginsysteem zodat klanten hun producten kunnen kopen op de site. Nu zou ik graag er voor willen zorgen dat ik de aanmeldgegevens kan koppelen aan de gegevens van de klanten zodat ik weet welke klant zich heeft aangemeld. Ik zou dit willen doen door de klant_id in de tabel Profielen te koppelen aan de ID (primaire sleutel) in de tabel Klanten. Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen in PHP. Ik heb al gezocht op het internet daarvoor maar ik vind niet direct de oplossing voor mijn probleem oftewel versta ik niet wat er staat. Ik heb geprobeerd de variabele $id (waar de array ID in zit) te gebruiken om het als value in te geven in mijn tabel profielen maar ik weet niet of dit werkt.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten,
Robin Verbeek
hier is alvast de code:
registreer.php:
<html>
<head>
<title> Registreer </title>
</head>
<body>
<form method="post" action="">
<table cellpadding="2" border="0" width="500">
<tr>
<td>Naam: <input type="text" name="Naam"></td><td>Voornaam: <input type="text" name="Voornaam"></td>
</tr>
<tr>
<td>Straat: <input type="text" name="Straat"></td><td> Nr.: <input type="text" name="Huisnummer"></td> <td> Bus: <input type="text" name="Bus"></td>
</tr>
<tr>
<td>Postcode: <input type="text" name="Postcode"></td><td> Gemeente: <input type="text" name="Gemeente"></td>
</tr>
<tr>
<td>Telefoonnummer: <input type="text" name="Telefoonnummer"></td>
</tr>
<tr>
<td>Email: <input type="text" name="E-mail"></td>
</tr>
</table><br>
<input type="submit" name="verzendknop" value="Verzend"><br><br>
<?php
if(isset($_POST['verzendknop'])) // is er op de verzendknop geklikt?
{
if(!empty($_POST['Naam'])&&!empty($_POST['Voornaam'])&&!empty($_POST['Straat'])
&&!empty($_POST['Huisnummer'])&&!empty($_POST['Postcode'])
&&!empty($_POST['Gemeente'])&&!empty($_POST['Telefoonnummer'])&&!empty($_POST['E-mail']))
{
include('connect_gip.php');
$id=$rij['Id'];
$naam=$_POST['Naam'];
$voornaam=$_POST['Voornaam'];
$straat=$_POST['Straat'];
$huisnummer=$_POST['Huisnummer'];
$bus=$_POST['Bus'];
$postcode=$_POST['Postcode'];
$gemeente=$_POST['Gemeente'];
$telefoonnummer=$_POST['Telefoonnummer'];
$email=$_POST['E-mail'];
$query="INSERT INTO klanten (Naam, Voornaam, Straat, Huisnummer, Bus, Postcode, Gemeente, Telefoonnummer, `E-mail`) VALUES ('$naam', '$voornaam', '$straat', '$huisnummer', '$bus', '$postcode','$gemeente','$telefoonnummer','$email');";
$res=mysql_query($query,$cn) or die('query mislukt');
mysql_close($cn);
if($query = true)
{
include('login_gegevens.php');
}
}
else
{
echo 'Gelieve de nodige velden in te vullen.';
}
}
?>
</form>
</body>
</html>
login_gegevens.php:
<?php
echo "Vul nu je gewenste gebruikersnaam en wachtwoord in: ";
?>
<table>
<tr>
<td>Gebruikersnaam: <input type="text" name="username"></td>
</tr>
<tr>
<td>Wachtwoord: <input type="password" name="password1"></td>
</tr>
<tr>
<td>Vul je wachtwoord opnieuw in: <input type="password" name="password2"></td>
</tr>
</table><?php
if(!empty($_POST['username'])&&!empty($_POST['password']))
{
include('connect_gip.php');
$username=$_POST['username'];
$password1=$_POST['password1']
$password2=$_POST['password2'];
if($password1 != $password2)
{
echo "De wachtwoorden komen niet overeen";
}
else
{
$profiel="INSERT INTO profielen (Klant_id, Gebruikersnaam, Wachtwoord) VALUES('$id','$username','$password1');";
}
}
else
{
echo "Vul de velden in.";
}
?>