• broodje_ei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01-2024
Hoi,

Ik ben op zoek naar een computer waar ik goed mee kan renderen en tevens goed kan game.
Maar nu heb ik een probleem, ik heb een computer gevonden met daarin een:
NVIDIA® GeForce® GTX760-videokaart met 1,5 GB DDR5 videogeheugen
Ik heb gelezen op internet dat de videokaart te vergelijken is met de GTX660 TI.
De computer die ik voor ogen heb: http://www.medion.com/nl/...KOYA+PC+P5375+F/410018449)

Deze is gtx 760 is 1,5 GB, maakt dit een erg groot verschil tegenover de de gtx 660 2GB?
Is het daarom beter om een GTX660 met 2,0 GB te halen of een GTX760 met 1,5 GB?

Ik ben aan het twijfelen of deze GTX 760 1,5 GB veel verschil zal maken op de renderingssnelheid (pc vooral voor gebruik 3DS max en photoshop)
Een andere optie is namelijk pc zelf samenstellen (heb er niet veel verstand van) en op internet heb ik wat in elkaar proberen te zetten en met een gtx 660 2GB kwam ik op ongeveer dezelfde prijs (1050 euro) uit.
Deze heeft dezelfde intel-i7-4770 processor en beide hebben ze een ong. 128 SSD en 1 TB Harddisk. Weet niet of het moederbord van de een of de ander beter is.
Hieronder een afbeelding van de zelf samengestelde computer.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2jeaf7p.jpg

Maar dit lijkt me riskant omdat ik bijvoorbeeld er weinig verstand van moederborden.
Is de videokaart van groot belang en zal de GTX760 1,5 gb voor beperkingen zorgen bij het renderen en daarom een te slechte videokaart voor dit soort computer?
Heb gelezen dat nvidia quadro videokaarten beter zijn voor te renderen, maar deze kaarten zijn te duur.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Giel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
De 1,5GB versie is een OEM kaart welke ruim 10% langzamer is dan de 'echte' 760, je kunt hem beter vergelijken met de 660 (non ti).
1,5GB is eigenlijk ook weinig tegenwoordig, 2GB lijkt me het minimum gezien de nieuwere games.
Wat betreft renderen weet ik niet of er snelheidsverschil in zit.

Buiten dit om, zelf samenstellen en eventueel door een shop in elkaar laten zetten is nagenoeg altijd goedkoper, beter gebalanceerd voor jouw gebruik en eigenlijk altijd kwalitatief beter (mits goed advies).

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Gezien de hardware raad ik je aan om de computer zelf samen te stellen, hierdoor zul je goedkoper uit zijn en het is leuker om het zelf te doen.

Er is genoeg te vinden hier en op internet waar je rekening mee moet houden. Uiteindelijk is het bouwen helemaal niet zo moeilijk ;).

[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Verwijderd

ik zou deze pc zeker ook niet kopen je kan veel beter zelf iets maaken voor dat bedrag,
dit is wel erg gierig voor 1000 euri

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou gewoon bij Desktop Aankoopadvies kijken en op die manier je pc samenstellen.

Dan ben je goedkoper uit en je hebt een beter systeem.

Voor je daar post moet je eerst duidelijk aangeven welke games je speelt, op welke settings (met name resolutie) en wat je verder nog met je computer wilt doen.
Zover ik weet als je je videokaart voor renderen wil gebruiken dan ben je beter af met de vorige generatie Nvidia kaarten (de 5xx serie).

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Voor het doel die je voor ogen hebt, zou ik nog een paar afwegingen maken:
  • Geluidskaart echt nodig? Vaak zijn moederborden uitgerust met een afdoende chipset voor goed geluid
  • Idem voor de Netwerkkaart: Deze zit vaak al op het moederbord. Dus met het selecteren van het juiste moederbord, bespaar je op deze twee posten
  • 1TB vs 3TB: Voor iets meer heb je het drievoudige aan schijfruimte (en ja, dat heb je zo vol ;) )
  • I5 ipv I7: Een I7 is prachtig, maar het verschil in geld kan je beter beleggen in een goede videokaart, tenzij je veel gebruik maakt van HT. Een I7 voor particulieren is vaak overkill.
Verder ben ik het met de anderen eens, dat deze configuratie erg aan de prijs is.

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1