Vervangende videokaart nodig

Pagina: 1
Acties:

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik heb een vraag en hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb een HP Pavillion Elite m9451nl desktopcomputer, waarvan de videokaart (NVIDIA GeForce 9600 GS) nu helaas defect is. De PC wil ik blijven gebruiken door alleen de videokaart te vervangen. Helaas is de videokaart niet meer nieuw te verkrijgen. Ook wel begrijpelijk na al die jaren...

Ik zit nu aan 2 opties te denken:
-een vervangende refurbished op eBay (http://www.ebay.nl/itm/NE...nents&hash=item2a279e19e4) te kopen voor een kleine 80 euro.
-een alternatief nieuw exemplaar.

Wat zou je adviseren? Indien een alternatief, welke zou het best geschikt zijn? Sommige die ik gezien heb zijn te groot voor de weinige ruimte in de computer. Ik gebruik de computer alleen een beetje voor internet en video te kijken, dus geen zware grafische taken. Maar wil wel dat ie weer 2 beelden tegelijk kan aansturen.

Hoop dat iemand me kan helpen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Ik zie op de site van HP dat er een 300Watt voeding in zit (linkje).

Ik denk dat je met een AMD Radeon HD 7750 een behoorlijke kaart hebt die niet teveel van de voeding zal eisen. Misschien wil een 7770 ook nog wel. Van nVidia heb ik geen flauw idee.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
Als je verder niet van plan bent om te gamen kun je in princiepe elk willekeurig kaartje uit de pricewatch nemen. Wellicht even kijken of je dual dvi wilt of met een verloopje wilt werken. Ben je ook nog eens goedkoper uit :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Op redelijk hoge resoluties is 2gb ram wel wat lekkerder dan 1gb, en dat voor die 10 cent:
pricewatch: MSI R7750-2GD3 Maar dat is het langzamere gddr3 geheugen.

Je kan ook voor het snellere gddr5 geheugen gaan: pricewatch: MSI R7750-PMD1GD5/OC V2

Hier doen ze een leuke review van 2gb ddr3 vs 1gb ddr5 http://www.kitguru.net/co...b-gddr3-1gb-gddr5-review/
With £60 available today we would certainly opt for the Sapphire HD7730 1GB GDDR5 GPU, it is markedly faster than the GDDR3 version and we see no benefit from the extra 1GB of memory, especially at the resolutions and image quality settings this particular AMD solution is designed to handle.

[ Voor 71% gewijzigd door Frozen op 04-12-2013 23:49 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Voor 80€ heb je een 7750, dus ik zou zelfs dan niet aan zo'n oud bak monster denken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Indien je enkel surft en video bekijkt is elke (recente) kaart met de uitgangen die jij nodig hebt wel goed. Alle kaarten kunnen video hardwarematig versnellen en verder heb je niets speciaals nodig. Ik zou dus helemaal niet voor een 7750 gaan, maar voor een eenvoudigere kaart.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Wat is het defect? Helemaal dood?

• marnix.moed
Bedankt allen voor de replies.

@NitroX infinity, idd 300w voeding. Een platte AMD Radeon HD 7750 zou wel passen, maar zie ik niet meer beschikbaar op pricewatch.

@Neles7, ik weet niet wat dual-dvi is. Maar wat ik nu gebruik en prettig vind, is dat ik de dvi aansluit op de monitor en de hdmi op de tv. Met dual screen kan ik dan zowel op de monitor als op de tv precies hetzelfde beeld krijgen. Dat is voor mij voldoende om video te kijken op tv. Ik heb geen splitscreen nodig om bijvoorbeeld verschillende windows op verschillende schermen te plaatsen.

@Stef602, je voorgestelde suggesties zijn te dik voor mijn pc. Vlak er boven hangt een tv tuner waar ik ook gebruik van maak.

@fff, videokaart ventilator is al 2 keer eerder vervangen geweest, omdat ie helemaal niet meer draaide. Nu doet de ventilator het nog wel, maar geeft nog foutmeldingen. Weet deze even niet uit m’n hoofd. Zit nu op m’n werk.

Ik zag nu deze videokaart met 1gb gddr5 waar Stef602 het over had pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5. Zou deze geschikt zijn? En hoe kom ik er achter of ie ook hetzelfde beeld gelijktijdig op monitor als tv kan tonen (vind ik zelf makkelijk, hoe ik alleen tv aan te zetten ipv nog over te moeten schakelen)? En wat voor poort is die linker (middelste lijkt me hdmi en de rechter dvi)?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
In dit geval zou ik gewoon de goedkoopste HD7750 nemen gezien de eisen. Verschil tussen GDDR5/GDDR3 ga je niet merken namelijk.

pricewatch: MSI R7750-2GD3

Hiermee kun je ook je ook je monitor dupliceren op je tv via hdmi ;).

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Je kunt beter voor een kaart met GDDR5 gaan, die heeft later een hogere verkoopwaarde.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-02 11:06
Hoe deze kaart gebruikt zal worden lijkt me een passief gekoelde kaart meer dan voldoende en wel zo prettig. En voor wat surfen/office werk en af en toe een filmje moeten alle kaarten haast wel geschikt zijn.
Dus iets uit deze lijst lijkt mij meer dan voldoende. passieve kaarten

Flickr - Strava

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-02 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort in CAA thuis :)

• marnix.moed
@Bolletje, excusses voor het verkeerd geplaatst van mijn vraag.

Ik heb nog een vervolgvraag over de aansluiting. Mijn NVIDIA GeForce 9600 GS videokaart heeft volgens HP (http://h10025.www1.hp.com...c=nl&product=3829379#N354) een PCI Express x16 interface.

Ik heb nu een aantal adviezen gekregen over een videokaart met een PCI-e 3.0 x16. Past dit wel/kan ik deze wel gebruiken? Ik las namelijk op *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen? dat 2.0 niet geschikt is op 1.0.

Grt,
marnix.moed

[ Voor 11% gewijzigd door marnix.moed op 18-12-2013 12:16 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:16
Kom anders de passieve HIS HD 4670 die ik op V&A heb staan bij me ophalen (weet niet waar je woont).

Alles meer dan dat lijkt me hopeloos overkill.

(is dit illegale reclame?)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
als je niets meer zou willen doen dan je nu al doet. dan voldoet de simpelste kaart met een dvi en hdmi aansluiting.
over de pci-express 16x slot kunnen we duidelijke zijn, dat werkt gewoon ze zijn allemaal backwards compatible.

wat assje voorstelt is een leuke oplossing voor weinig.

ik zou geen 100 euro aan een kaart uitgeven waar je als het waare maar 10 euro van gebruikt.
als je wisselt van nvdia naar amd moet je wel even de drivers goed verwijderen met een driver sweeper. anders kan ht zijn dat de nieuwe niet goed werkt.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:16
Die 4670 heeft alleen geen HDMI uitgang maar wel 2x digitaal als ik het goed heb (zou met verloopje dus wel kunnen)

Edit:
Zie op mijn eigen foto dat hij maar 1xDVI en 1xVGA heeft. Geen 2x digitaal dus ik vermoed een no-go voor jou wensen.

Neem dan zoiets:
pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3

[ Voor 57% gewijzigd door assje op 18-12-2013 12:31 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Pagina: 1