Grote hoeveelheid nieuwe mensen in V/A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
Zoals de topic titel zegt valt het mij op dat de laatste 2 weken V/A overspoeld word door nieuwe mensen die op die dag geregistreerd zijn.
Nu is dit natuurlijk alleen maar goed.
Echter valt het mij op dat ik ook nu een aantal keer per dag rare wazige of to good to be true ads tegen kom.
En dat dit het dus in mijn ogen een stuk moeilijker maakt om iets te kopen
(opletten dat je niet opgelicht word)
Dat de mensen geen beoordelingen hebben is logisch ze zijn nieuw maar mede door dat er dus de laatste tijd zoveel rotte appels tussen zitten word het dus moeilijk om een leuk item te kopen of te verkopen lijkt mij.

Waarom maak ik dit topic aan omdat ik benieuwd ben hoe andere tweakers hier mee omgaan.
En wat jullie er evt van vinden.

[ps als hij hier niet goed staat mag hij verplaatst worden uiteraard]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Nadenken blijft de boodschap. Gewoon opletten qua prijs, registratiedatum en feedback. Ook belangrijk wie de feedback gegeven heeft en of deze niet van een paar wazige accounts af komt die elkaar lopen te boosten. Ook hiervan heb ik er weleens doorgegeven voordat ze verwijderd werden...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:38

John Doos

ClaudZaque

Het viel mij ook op.

Ik heb al een paar meldingen gemaakt.

Ik koop sws NOOIT meer van tweakers zonder beoordelingen, en al helemaal niet van mensen die een account maken puur voor 1 advertentie.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik heb pas een vage advertentie gerapporteerd op zondag nog wel, deze was een uurtje later weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik koop sws NOOIT meer van tweakers zonder beoordelingen
_/-\o_ heb ik helaas ook moeten leren via de harde weg 8)7 8)7 8)7 al vind ik het wel erg dat je tegenwoordig overal aan moet twijfelen... of ik ben zelf te eerlijk :X :X

En de december maand is duur dus de oplichters zullen ook wel weer geld nodig hebben |:(

[ Voor 15% gewijzigd door -Venom- op 05-12-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook jammer. Veelal ook grapjassen die voor de lol bieden en dan niet komen opdagen. Vroeger kon je vrijwel blind vertrouwen op de advertenties en gebruikers hier op tweakers.

Ik hoop niet dat het een soort marktplaats gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:42:
Ik vind het ook jammer. Veelal ook grapjassen die voor de lol bieden en dan niet komen opdagen. Vroeger kon je vrijwel blind vertrouwen op de advertenties en gebruikers hier op tweakers.

Ik hoop niet dat het een soort marktplaats gaat worden.
Dat is het in mijn ogen al.
Pcies wat je zegt hoop grapjassen nu.
Mensen die acc gaan en vervolgens de boel voor 10euro meer aan iemand anders verkopen etc.
Erg jammer in mijn ogen.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Het verschil met marktplaats is toch wel het feedback systeem. Als je dit soort grapjassen tegenkomt gewoon feedback geven en op een gegeven moment filteren ze zichzelf er redelijk uit.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
True true zit wat in wat je zegt neemt niet weg dat het soms vervelend is.
Of dat ze continue hun eigen advertentie (om de dag) opnieuw aan maken etc.
Word er onderhand wel beetje droevig van!

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We jagen er actief op, en zijn ze meestal te snel af voordat er slachtoffers vallen. Maar uiteindelijk blijft de beste bescherming inderdaad voorzichtigheid.

Er zijn al vele suggesties aangedragen, en een aantal dingen is al geïmplementeerd. Bijvoorbeeld het aanmaken van advertenties door nieuwe gebruikers via proxy of mobiel is niet mogelijk. De traceerbaarheid wordt daardoor verhoogd - wat in eerste instantie interessanter is voor opsporing als het al gebeurd is, maar daardoor ook weer onaantrekkelijker maakt gezien de hogere pakkans.

Dingen als dagen registratie of andere bijdragen leveren andersom weer problemen op. In V&A was vroeger erg weinig te doen, en een dergelijk platform is ook voor kopers en verkopers niet interessant. Los van dat sommige mensen gewoon weinig anders actief doen dan V&A - naast lurken. Plus natuurlijk dat zulke drempels altijd te omzeilen zijn - waarbij het gevoel van vertrouwen bij kopers versterkt wordt als ze denken dat alle verkopers te vertrouwen zijn. Dat maakt het weer interessanter voor oplichters omdat er meer buit te maken is. Waarmee de cirkel weer rond is.

Bij ieder platform zullen mensen het proberen. Wij maken het voor oplichters zo onaantrekkelijk mogelijk door ze actief te benaderen, op te sporen en te confronteren met het feit dat we alles van ze weten. Op die manier zijn meerdere oplichters hier al trajecten ingegaan om uit de spiraal te komen - of de bak ingegaan.
Maar per saldo: geen enkel aanbodplatform kan je 100% veiligheid bieden vanuit het platform zonder daar onredelijk veel kosten voor te moeten maken. Dat is trouwens niet anders op de markt, op straat, of gewoon face to face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Misschien een open deur, maar de manier waarop je de meeste malafide verkopers er al uit kunt filteren: haal dingen met een hogere waarde op of laat ze langsbrengen, de meeste oplichters zullen deze optie niet leuk vinden en de boel cancellen. (of proberen toch verzending voor elkaar te krijgen als optie met een zwak excuus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
Das inderdaad ook een goeie tip van E-Jungle.
@ Floppus Dit draadje heb ik niet gestart om het eeuwige gezeur over een oplossing van jullie kant te krijgen.
Je ben zelf in mijn ogen verantwoordelijk voor je doen en laten in V/A.
Dit draadje staat eigenlijk compleet los van dat.
Het viel mij gewoon op dat sinds enkele weken er een hele hoop nieuwe verkopers zonder feedback zijn die in eens spullen verkopen.
En dat mag natuurlijk (hoe meer hoe beter)
Maar ik vroeg me dus af of daar een reden voor was (heeft Tweakers reclame gemaakt of iets dergerlijks)

Buiten dat valt het me ook op dat deze mensen het niet echt nou nemen met de regels omtrent V/A zoals niet advertentie om de dag,paar dagen opnieuw aanmaken etc.
Ik weet dat er opgelet word en als je er melding van maakt dit altijd goed opgelost word dus daar voor mijn dank.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk, dat Tweakers.net de reputatie heeft gekregen, de laatste jaren als betrouwbare handelsplaats. Marktplaats wordt door steeds meer mensen gezien als risicofactor. In mijn omgeving krijg ik deze signalen steeds vaker. Voorheen was Tweakers alleen interessant voor computer gerelateerde handel. Sinds de laatste jaren, kan er veel meer, dan alleen computer gerelateerde artikelen worden verkocht. Dus ook voor anderen ,zowel kopers als verkopers interessant.

Ik ben geen echte gebruiker van handelsplaatsen en dus ook niet op Tweakers. Ik kijk wel met enige regelmaat naar de advertenties en als ik dan tegen een advertentie aanloop, die niet lijkt te deugen, meld ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nessuno schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:05:
Das inderdaad ook een goeie tip van E-Jungle.
@ Floppus Dit draadje heb ik niet gestart om het eeuwige gezeur over een oplossing van jullie kant te krijgen.
Je ben zelf in mijn ogen verantwoordelijk voor je doen en laten in V/A.
Dit draadje staat eigenlijk compleet los van dat.
Het viel mij gewoon op dat sinds enkele weken er een hele hoop nieuwe verkopers zonder feedback zijn die in eens spullen verkopen.
En dat mag natuurlijk (hoe meer hoe beter)
Maar ik vroeg me dus af of daar een reden voor was (heeft Tweakers reclame gemaakt of iets dergerlijks)

Buiten dat valt het me ook op dat deze mensen het niet echt nou nemen met de regels omtrent V/A zoals niet advertentie om de dag,paar dagen opnieuw aanmaken etc.
Ik weet dat er opgelet word en als je er melding van maakt dit altijd goed opgelost word dus daar voor mijn dank.
Naar mijn weten is er geen specifieke actie geweest om V&A te promoten. Wel zijn er natuurlijk doorlopend verbeteringen in SEO van de site in het algemeen. En zoals hierboven aangehaald, vechten wij actief mee aan structurele verbeteringen om het voor oplichters onaantrekkelijk te maken. Niet alleen in de pakkans en ons eigen speurwerk, maar ook overleg met politie en banken.
Mensen beschouwen het platform wellicht als veiliger, wat natuurlijk een belangrijk iets is bij handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mystie schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:18:
Ik denk, dat Tweakers.net de reputatie heeft gekregen, de laatste jaren als betrouwbare handelsplaats. Marktplaats wordt door steeds meer mensen gezien als risicofactor. In mijn omgeving krijg ik deze signalen steeds vaker. Voorheen was Tweakers alleen interessant voor computer gerelateerde handel. Sinds de laatste jaren, kan er veel meer, dan alleen computer gerelateerde artikelen worden verkocht. Dus ook voor anderen ,zowel kopers als verkopers interessant.

Ik ben geen echte gebruiker van handelsplaatsen en dus ook niet op Tweakers. Ik kijk wel met enige regelmaat naar de advertenties en als ik dan tegen een advertentie aanloop, die niet lijkt te deugen, meld ik dit.
Zo als elk goed product of goede dienst ben je de ondergang van je eigen succes. Typisch geval van vraag aanbod verhaal, andere sites zoals marktplaats hebben er ook last van.

oplichters zijn soms ook niet te dom, ze maken gewoon gebruik van de meest gebruikte platformen en mogelijkheden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 06-10 09:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik vraag mij af hoe lang het eigenlijk nog houdbaar is voor t.net om officieel niet verantwoordelijk te zijn voor de V&A nu het zo aan het groeien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
@Ircghost: nog heel lang, kijk maar naar Marktplaats. Als je bij een aankoop je gezond verstand niet gebruikt maar enkel naar een te lage prijs kijkt en dan een baksteen thuis krijgt, tja ... dat ben je dan toch echt zelf schuld.
Of ga je de krant ook aansprakelijk stellen als er een advertentie in staat die niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja in principe zou je een krant wel aansprakelijk kunnen stellen voor bepaalde grove fouten of valse advertenties in een civiele zaak denk ik. Echter dat zal niet zo snel gebeuren natuurlijk.

Wat betreft verantwoordelijkheid van Tweakers.. Ebay heeft ook buyers/sellers protection en Marktplaats heeft ook enige bescherming met bijvoorbeeld vertrouwde verkopers. Dus ja, ik denk dat T.net op den duur of V&A wil afstoten of er verantwoordelijk voor moeten gaan nemen op een officiële manier en meer mensen inhuren om er aan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21
Ircghost schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:31:
Ja in principe zou je een krant wel aansprakelijk kunnen stellen voor bepaalde grove fouten of valse advertenties in een civiele zaak denk ik.
Dat denk ik niet. Dit is gewoon een functie van Tweakers die je op eigen risico dient te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

"Gewoon een functie" Gaat niet op in deze situatie. Het gebruik van de DM is misschien gewoon een functie, maar een platform waarop veel mensen steeds meer transacties uitvoeren en waarop mensen gedupeerd (kunnen) worden is niet slechts een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21
Sorry, ik wist niet dat jij de definitie van "een functie" zo correct wist..

Bij het aanmaken van een Tweakers-account heb je ongetwijfeld algemene voorwaarden geaccepteerd waarin staat dat Tweakers niet verantwoordelijk is voor de V&A-functie.
Idem bij marktplaats. Je hebt dan ook geen poot om op te staan en het is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jammer dat je meteen zo moet reageren.

--
Wat ik probeer aan te geven is dat je niet zomaar alles kunt laten vallen onder algemene voorwaarden er is een rede dat Tweakers zo expliciet aangeeft ze geen verantwoordelijkheid willen nemen. Dat gaat echter niet altijd op.. Ebay kan dat niet (meer) stellen, dus waarom zou T.net dat wel voor altijd kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is geen risico :)

Op het moment dat wij overduidelijk zouden moeten weten dat iets frauduleus is en dán geen actie ondernemen door bv te verwijderen, dan zou je wellicht een punt hebben.

Het omgekeerde is echter waar: Tweakers is één van de meest actieve spelers in het werken aan structurele verbetering bij het onaantrekkelijk maken van internetoplichting. Overleg met banken, politie, andere platformen voor processen. Maar ook het actief opjagen van notoire oplichters die zich hier laten zien om anderen het signaal te geven dat ze hier beter niet kunnen komen. Het helpen met verzamelen van gedupeerden op http://www.opgeletopinternet.nl en ook het snel ageren als we van heb doorkrijgen als iemand zich daar meldt - waarna we eigenlijk altijd kunnen vertellen dat het account al geblokkeerd was.
Dit trouwens ondanks dat we stellen niets voor mensen te kunnen doen - en dat moet ook het uitgangspunt zijn dat mensen in gedachte houden als ze handelen. Wat we dan wel doen is mooi meegenomen.

Daarnaast heb je hier een feedbacksysteem waarmee je een hoop inzicht kan krijgen.

Echter blijft in basis gewoon de gebruiker verantwoordelijk voor het veilig handelen. Je geeft ook niet een wildvreemde op straat 500 euro na de belofte iets op te sturen terwijl je verder niets van de persoon weet, om vervolgens de gemeente te vertellen dat ze verantwoordelijk zijn omdat het op hun straat gebeurt.
Heb jij iemand al 5x zien zakkenrollen terwijl er een agent staat te kijken, je de agent aanspreekt, die niets doet waarna je zelf gerold wordt, dan heb je een punt ;)

Wij nemen in de regel spoedig en uitgebreid actie (Ik durf zelfs te stellen een stuk sneller dan enkele bekende anderen in Nederland). De verantwoordelijkheid blijft dan ook echt bij de gebruiker zelf. Beter ook; als je een gevoel van veiligheid krijgt wordt het alleen maar interessanter voor oplichters het toch te proberen. Schijnveiligheid is het daarmee grootste risico.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
@floppus,
Waar ik me trouwens wel aan begin te ergeren is mensen die om de 2a 3 dagen de zelfde advertentie opnieuw aanmaken.... kan hier iets aan gedaan worden of ?

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01

Perkouw

Moderator General Chat
Nessuno schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:08:
@floppus,
Waar ik me trouwens wel aan begin te ergeren is mensen die om de 2a 3 dagen de zelfde advertentie opnieuw aanmaken.... kan hier iets aan gedaan worden of ?
Gewoon melden, dan worden deze advertenties verwijderd. :)

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
Perkouw schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:32:
[...]

Gewoon melden, dan worden deze advertenties verwijderd. :)
Neemt niet weg dat het buiten onnodig is ook gewoon irritant is.
Bedoel waarom kunnen de newbies zich gewoon niet aan de regels houden?

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 11:22

marnix11

AFCA ★★★

Ik ben van mening dat V&A pas na een periode van bijv. een maand na registratie beschikbaar zou moeten worden voor nieuwe gebruikers. Op die manier wordt het geheel een stuk onaantrekkelijker voor mensen die alleen iets snel willen "verkopen". Daarnaast kunnen diegene die niet alleen voor V&A komen eerst eens kijken hoe het allemaal reilt en zeilt op tweakers voordat ze een advertentie kunnen plaatsen. Dat kan bij sommige personen ook geen kwaad.

Just my 0,02 cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Maar wat is er mis mee als iemand alleen 'even snel iets wil verkopen'? Als dat op een normale manier gebeurt, is daar niks op tegen toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Zover ik kan zien gaan de meeste transacties met nieuwe gebruikers gewoon goed, je hebt er echter altijd een rotte appel tussen zitten. Maar dit kan net zo gemakkelijk voorkomen met een user die misschien al jaren lid is van Tweakers.
Nessuno schreef op donderdag 26 december 2013 @ 02:00:
[...]

Neemt niet weg dat het buiten onnodig is ook gewoon irritant is.
Bedoel waarom kunnen de newbies zich gewoon niet aan de regels houden?
Niet alleen "newbies" doen dat hoor.

[ Voor 39% gewijzigd door InFamous op 25-01-2014 19:57 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
marnix11 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:37:
Ik ben van mening dat V&A pas na een periode van bijv. een maand na registratie beschikbaar zou moeten worden voor nieuwe gebruikers. Op die manier wordt het geheel een stuk onaantrekkelijker voor mensen die alleen iets snel willen "verkopen". Daarnaast kunnen diegene die niet alleen voor V&A komen eerst eens kijken hoe het allemaal reilt en zeilt op tweakers voordat ze een advertentie kunnen plaatsen. Dat kan bij sommige personen ook geen kwaad.

Just my 0,02 cents. :)
Dit punt is hier al vaak voorbij gekomen en de mod's merken (in mijn ogen terecht) dan meestal op dat dit een vals gevoel van veiligheid kan creëren. Zolang er mensen zijn die denken voor 200 euro een nieuwe iphone5s te kunnen scoren zal dit probleem helaas tot op zekere hoogte blijven bestaan.

De maatregelen die recent genomen zijn, zijn in mijn ogen al een verbetering. Na een melding van een ad krijg je nu meestal vrij snel bericht dat deze verwijderd is.

Het enige waar ik me ook nog steeds aan erger is dat sommige mensen inderdaad steeds dezelfde ads weer opnieuw aanmaken maar dat is ook lastig om tegen te gaan.

Al met al als frequente v&a gebruiker erg tevreden over de dienst en gebruik het nog steeds liever dan marktplaats voor de verkoop van elektronisch spul _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 11:22

marnix11

AFCA ★★★

Hahn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:42:
Maar wat is er mis mee als iemand alleen 'even snel iets wil verkopen'? Als dat op een normale manier gebeurt, is daar niks op tegen toch?
Het woord verkopen staat niet voor niks tussen aanhalingstekens ;) Ik bedoel daar mee dat eventuele oplichters meer moeite moeten doen om uberhaupt een ad te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
marnix11 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Het woord verkopen staat niet voor niks tussen aanhalingstekens ;) Ik bedoel daar mee dat eventuele oplichters meer moeite moeten doen om uberhaupt een ad te kunnen plaatsen.
Maar daar benadeel je nieuwe leden die wel echt iets willen verkopen ook mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer iemand met een iPhone 5s actief uit Ameland. ALTIJD OPPASSEN met mensen van een eiland. Ophalen en niet laten versturen ( de truuk van oplichters ). Niets overmaken!
Je pakt nu eenmaal niet snel een dure pont naar een Waddeneiland voor iets.
Te goedkoop en te mooi om waar te zijn? ALARMBEL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nessuno schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:08:
@floppus,
Wordt wat aan gedaan. Ik heb het 2x gedaan de afgelopen dagen om het te testen en er wordt idd wat aan gedaan :)
@floppus
Waarom is er in de v&a nog steeds niet iets wat automatisch een melding geeft als een advertentie is aangepast of is verkocht nadat je op de advertentie hebt geboden. En waarom kan je als je klikt op verkocht aan [naam tweaker] niet beide een dm ontvangen waarin een eenvoudige link naar een v&a feedback schrijven staat? Meer feedback meer betrouwbaarheid.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1