Toon posts:

R9 290 of r9 290x

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een van deze 2 kaarten kopen nou is de prijs verschil zon 150 euro hoeveel extra fps zou ik bijv krijgen bij bf4 met een van deze 2 kaarten

Pc specs : i7 960 8gb ram 2 terabyte en een ssd schijf van 124 gb

Ik speel op een kleine monitor van 19 inch ik weet t is belachelijk klein maarja graag even antwoorden op mn vraag.

Bij voorbaat dank

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:44

Esumontere

Floep, banaan.

Wat is de resolutie van je monitor? Wat is je huidige grafische kaart? Hier kunnen we bijzonder weinig mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik
Had een xfx hd 7970 dd maar hebbik vandaag verkocht
Resolutie monitor is 1440-900

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 10:31

Thomg

Aww yiss

...Waarom?
Wat is het punt van een 290 op een 1440x900 scherm?

Ik bedoel, serieus?

Als ik echt mocht kiezen zou ik gewoon de 290 pakken en de 150 euro in m'n zak stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil bf4 gewoon vloeind kunnen spelen iig minimaal 60 fps vandaar dat ik een r9 kaart wil en ik zelf denk ook dat ik genoeg heb aan een r9 290 maar wou gewoon jullie mening hebben dus volgens jullie moet ik met mijn specs en een r9 290 kaart bf4 vloeind kunnen draaien?

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-02 11:43
sorry maar hoe kon je niet bf4 vloeiend spelen met een 7970 daar moet je gewoon ultra mee halen en 60 fps

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap t ook niet bij mappen zoals zavod en shanghai nog wat daalde de fps tot wel 45 vond ik zeer storend maar bij andere maps kon t wel is 80-90 zijn. Weet iig niet waar dat aan kan liggen ik denk tog wel de kaart

Verwijderd

Topicstarter
En dan vooral als ik v sync aan zette dan was t egt dramatisch 30-40 fps wil gewoon een stabiele kaart

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

BF4 is dan ook, nogsteeds, lekker buggy. Tis een EA spel, dan krijg je dat nou eenmaal, Misschien dat met Mantle het beter wordt, maar betwijfel het.

Op jouw lage reso is een 280x prima. Dus, de HD7970 die je net verkocht heb. Dat geld wat je nu kwijt bent mocht je ook gewoon direct aan mij geven hoor :P

Moraal van het verhaal: als je smoothness wilt, ga dan een echt spel spelen :+ BF:BC2 ofzo.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Nou met dat geld en nog wat erbij koop ik liever een r9 290. Zodat ik volgend jaar niet weer een nieuwe graka moet kopen haha

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

290 is echt overkill op jouw lage reso. Maar, mocht je ooit eens gaan updaten naar een fullHD scherm, is een R9 290 al iets minder gek.

Vergeet niet dat je er voor het mooie ook nog een GPU koeler bij moet kopen he

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus volgens jou gaat het spel er niet soepeler op draaien op mijn pc en ja ik weet wel dat t best heet wordt en nogal lawaai maakt maarja een extra koeler mn last staat open dus zal wel meevallen

• JustwilliamNL
  • Laatst online: 16-02 17:30
Zoals VasZaitsev aangeeft zal je gameplay er niet "smoother" op worden, op je huidige resolutie zou een HD7970/R9 280X allang meer dan genoeg zijn. Er moeten nog patches uitkomen en er komen nog GPU drivers uit met verbeteringen, daar kon je beter op wachten ;).

Als je nu een GPU zou moeten aanschaffen dan zal een R9 290 non refference kaart de beste keuze zijn. (Ook al is dit overkill voor je huidige resolutie)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het ligt eigenljjk aan mn scherm als ik t goed begrijp sorry ben een noob in dat soort dingen.
En heeft t dus eigenlijk geen zin ok geld uit te geven voor een r9 290.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
r9 290 is inderdaad vrij zware overkill voor een 1440x900 scherm. Ik haal met mijn 7750 al 60fps op hoge settings in BF3, ik heb geen BF4 maar als ik het zo hoor is die nog niet helemaal geoptimaliseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nou graag een duidelijke antwoord willen aangezien ik van plan ben een kaart vandaag te kopen of dus niet dus nogmaals zal ik er nu baat bij hebben of niet met een r9 290?

Nigmaals bedankt

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:44

Esumontere

Floep, banaan.

Met deze monitor met deze resolutie? Nee.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een andere monitor in de toekomst wel?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:53:
Jep op een full hd scherm komt de 290 beter tot zijn recht. Dus gewoon die 290 kopen en als je weer geld over hebt een full hd scherm.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks voor je reactie

Gr

• JustwilliamNL
  • Laatst online: 16-02 17:30
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:53:
Wij kunnen hier niet voor jou beslissen of je aan een 1080P scherm toe bent, wanneer je zelf vindt je dat je huidige resolutie te laag is dan kun je upgraden naar een 1080P scherm.

We bedoelen te zeggen dat de R9 290 meer dan genoeg performance heeft om op jouw resolutie alles maxed in BF4 te spelen. Als je nu een videokaart zou aanschaffen dan zou een R9 290 een goede keuze zijn aangezien je dan tenminste nog iets er op vooruit gaat. Dus: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5

En als je zelf wilt kun je later nog een andere monitor aanschaffen met 1080P resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Ow dus dat is eigenlijk wat overkill betekent je bedoelt gewoon dat een r9 290 overbodigeluxe is voor mijn resolutie maar ja dat zou de hd7970 ook moeten zijn en daar kreeg ik soms erg lage fps vandaar dat ik dacht een r9 290 is ook volgens mij een bf4 geoptimaloseerde kaart als ik t goed heb dus vandaar als ik er avrg 60 fps meee krijg ben jk er blij mee kan mijn pc altijd op mn tv van 52 inch aansluiten haha

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-02 13:35
Een R9 290 is niet meer geoptimaliseerd voor BF4 dan een wat goedkopere kaart.
De drivers moeten gewoon geoptimaliseerd worden nog en dan zal het ook op een goedkopere kaart dan een 290 prima draaien op jouw lage resolutie.

PS. gebruik aub eens leestekens in je posts, want het is een onleesbare brei van woorden.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 13:23
Als hij een 290 aanschaft, dan is ie wel zeker dat ie de komende 2 jaar op deze resolutie alles op ultra kan spelen. Gaat hij hoger in resolutie heeft hij nog steeds een uitstekende kaart de komende jaren. Zeker met mantle.

Verwijderd

Topicstarter
@ mickw He he eindijk iemand die me begrijpt en een normaal antwoord kan geven en niet loopt te zeiken over leestekens want daar vroeg ik niet naar.

Thanks

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:55:
@ mickw He he eindijk iemand die me begrijpt en een normaal antwoord kan geven en niet loopt te zeiken over leestekens want daar vroeg ik niet naar.

Thanks
Het is ook niet gezeik, maar eerder een vraag of dit bij komende posts gedaan kan worden. Het leest makkelijker, waardoor mensen je sneller en beter kunnen helpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

Ahum 2: CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Zie trouwens ook de guide die we hiervoor geschreven hebben:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:46:
Ik zou nou graag een duidelijke antwoord willen aangezien ik van plan ben een kaart vandaag te kopen of dus niet dus nogmaals zal ik er nu baat bij hebben of niet met een r9 290?

Nigmaals bedankt
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:55:

Thanks
Met een houding als dit wat je topic ook gesloten als je wel zelf de moeite gedaan zou hebben. Doe eens een beetje normaal, als je geen geduld hebt en geen eigen inzet wilt tonen mag je een helpdesk bellen. Hier zetten mensen zich in hun vrije tijd in om elkaar te helpen. In plaats van hen te helpen jou te helpen trek je een grote bek :/

Totaal ongepast en ondankbaar. Laat dat voortaan achterwege en steek hand in eigen boezem, als je slechte reacties krijgt is dat *altijd* gevolg van een gebrekkige vraagstelling.

Edit:
Bovendien ook nog een driedubbel topic, dubbel met:
goede GPU aanraden
nieuwe kaart uitkiezen

Crossposten is op GoT niet toegestaan, zoals m'n collega-mod in je tweede topic al duidelijk maakte. Je lijkt helaas niet bepaald door te hebben hoe het hier werkt - of trek je je er niets van aan. Voor de volledigheid:
Het algemeen beleid

[ Voor 61% gewijzigd door dion_b op 03-12-2013 13:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.