Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Werken, beurshandel, strategy games (a la total war)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nog een klein beetje meer..
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
pricewatch: WD Elements Desktop 2TB Zwart (deze ga ik slopen en in de kast douwen)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Ik kom niet helemaal uit het geheugen. Ik wil 1x8gb ddr3-1600 om later daar een tweede module naast te zetten. Als ik naar de manuals van beide moederborden kijk dan lijken de ondersteunde geheugen modules niet echt courant. In ieder geval niet in 1x8 opstelling. Maakt dit eigenlijk uit?
* Omdat ik de gtx560 beneden uit mijn HTPC haal, neem ik tevens de 520w voeding mee. Ik vroeg me af of het afdoende is om in de HTPC een 300w terug te plaatsen?
Zoiets? pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
* Na veel reacties ontvangen en van andere topics gelezen een SSD, iedereen mag een voorstel doen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nopes
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Futureproof en niet OC'en.
Iemand nog een mening over WIN8.1 ipv 7? Ik heb tot nu toe nog helemaal geen ervaring met 8.1
Wat heb ik dusver samengesteld?
XEON 1230v3
i7 4770
Na een lang weekend van fora bezoek, lezen en rekenen ben ik maar besloten om de nieuwe video kaart maar uit te stellen voor later. Een nieuwe videokaart is leuk, maar mijn huidige video kaart kan nog wel mee met de games die ik speel, plus ik heb de benchmarks gezien en een betere GPU doet niet zoveel voor de TOTAL WAR series. Haswell daarentegen zal een enorm verschil uitmaken.
Hiermee kan ik een state of the art werk station en potentiele game machine voorbereiden... nu nog de keus, XEON of i7?
THANKS!
ps. hoe maak ik dat mandje met die link naar een product?
Werken, beurshandel, strategy games (a la total war)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nog een klein beetje meer..
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
pricewatch: WD Elements Desktop 2TB Zwart (deze ga ik slopen en in de kast douwen)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Ik kom niet helemaal uit het geheugen. Ik wil 1x8gb ddr3-1600 om later daar een tweede module naast te zetten. Als ik naar de manuals van beide moederborden kijk dan lijken de ondersteunde geheugen modules niet echt courant. In ieder geval niet in 1x8 opstelling. Maakt dit eigenlijk uit?
* Omdat ik de gtx560 beneden uit mijn HTPC haal, neem ik tevens de 520w voeding mee. Ik vroeg me af of het afdoende is om in de HTPC een 300w terug te plaatsen?
Zoiets? pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
* Na veel reacties ontvangen en van andere topics gelezen een SSD, iedereen mag een voorstel doen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nopes
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Futureproof en niet OC'en.
Iemand nog een mening over WIN8.1 ipv 7? Ik heb tot nu toe nog helemaal geen ervaring met 8.1
Wat heb ik dusver samengesteld?
XEON 1230v3
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 217,50 | € 217,50 |
1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,- | € 89,- |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec One | € 47,99 | € 47,99 |
2 | BenQ GW2255 Zwart | € 99,95 | € 199,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 83,- | € 83,- |
1 | Seasonic M12II 520W | € 00,- | € 00,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 637,39 |
i7 4770
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 257,90 | € 257,90 |
1 | Asus Z87-A | € 114,90 | € 114,90 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec One | € 47,99 | € 47,99 |
2 | BenQ GW2255 Zwart | € 99,95 | € 199,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 83,- | € 83,- |
1 | Seasonic M12II 520W | € 00,- | € 00,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 703,69 |
Na een lang weekend van fora bezoek, lezen en rekenen ben ik maar besloten om de nieuwe video kaart maar uit te stellen voor later. Een nieuwe videokaart is leuk, maar mijn huidige video kaart kan nog wel mee met de games die ik speel, plus ik heb de benchmarks gezien en een betere GPU doet niet zoveel voor de TOTAL WAR series. Haswell daarentegen zal een enorm verschil uitmaken.
Hiermee kan ik een state of the art werk station en potentiele game machine voorbereiden... nu nog de keus, XEON of i7?
THANKS!
ps. hoe maak ik dat mandje met die link naar een product?
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum