Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559497

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik heb sinds 2 weken een iPhone 5S en ben er erg tevreden mee. Ik heb echter het gevoel dat de batterij nogal snel leeg gaat, ik kan m'n iphone 6 uur gebruiken en dan gebruik ik niet eens intensieve/zware spellen. Verder heb ik pushmail, spotlight zoeken, verversen op achtergrond allemaal uitstaan... Ook m'n helderheid staat op minder dan het gemiddelde en bluetooth uit. Ik heb die 6 uur wel veel 3G gebruikt, omdat deze niet uit te schakelen is en ik niet altijd Wi-Fi heb. Iemand ook ervaring hiermee, is het normaal bij de iPhone 5S? Ik hoorde namelijk van een vriend dat hij gewoon de gehele dag zijn iPhone 5 kon gebruiken en dan nog over had, terwijl de iPhone 5S zuiniger zou moeten zijn. Dus heeft iemand misschien tips of hier ook problemen mee?
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Het is lastig om onderling te vergelijken hoelang een batterij meegaat, omdat iedereen er anders mee omgaat. Maar de grootste batterijvreter is 3G en helemaal als je bereik niet optimaal is. Het ligt er ook aan wat je doet met je 3G. Zit je youtube filmpjes te kijken of zit je op Whatsapp. Afhankelijk van heel veel factoren. Heb je het idee dat je batterij niet goed is, kan je apple bellen en die kunnen dan op afstand het een en ander uitlezen over de batterij.

Misschien kan je de volgende keer hier je vraag stellen over de iPhone 5s.[iPhone 5s] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Best raar,

Het verschilt weliswaar per persoon. Misschien kun je de bewegende effecten van iOS 7 uitschakelen. Dit kan vanaf iOS 7.0.3.

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Verminder beweging > Dan zet je dat 'Aan'.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
Als je echt zorgen maakt, kan je apple support bellen en zij kunnen via en diag tool (je ontvangt een mail en kunt het gelijk uitvoeren, waarna zij de report ontvangen) zien of je accu nog gezond en binnen se specificaties nog vallen.

In het begin dacht ik ook dat mijn accu snel doorheen ging, maar nu na een maand, is het veel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
@Untouchablezz20 ik gebruikte het vooral voor WhatsApp en af en toe Facebook, ik zal echter deze week dan even contact opnemen met Apple, ik laat wel weten wat er uit komt.
@12345dan dankje voor de tip, ik heb het aan gezet, hoop dat de iPhone er langer van zal meegaan.
@mohawk0618 ik ga idd contact opnemen, maar misschien draait het later vanzelf wel bij net zoals bij jou.
Groetjes Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16
de iPhone 5s moet natuurlijk gewoon langer dan 6 uur meegaan, zeker als je veel opties uit zet! Maar mocht het helpen hier nog een belangrijke batterijvreter:

Privacy->Locatievoorzieningen->systeem->Veel bezochte locaties->Uit.

Ter indicatie mijn iPhone 5:

Ik heb 'veel bezochte locaties' en 'verversen op achtergrond' uit, maar ik heb push mail aan op 2 servers, fetch met 30 minuten interval op 1 server (dankje google voor het stoppen met exchange...), bluetooth aan, wifi en 3G aan en ik kan (met door de dag heen een paar telefoontjes (totaal misschien 15-20 minuten), beetje surfen (weinig!) en een hele sloot whatsapp berichtjes) meestal de dag afronden (7 uur 's ochtends tot ongeveer 11 uur 's avonds) met ongeveer 50% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

En vergeet niet de noodoproepen uit te zetten, een echte accu slurper hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smobbo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:55:
de iPhone 5s moet natuurlijk gewoon langer dan 6 uur meegaan, zeker als je veel opties uit zet! Maar mocht het helpen hier nog een belangrijke batterijvreter:

Privacy->Locatievoorzieningen->systeem->Veel bezochte locaties->Uit.

Ter indicatie mijn iPhone 5:

Ik heb 'veel bezochte locaties' en 'verversen op achtergrond' uit, maar ik heb push mail aan op 2 servers, fetch met 30 minuten interval op 1 server (dankje google voor het stoppen met exchange...), bluetooth aan, wifi en 3G aan en ik kan (met door de dag heen een paar telefoontjes (totaal misschien 15-20 minuten), beetje surfen (weinig!) en een hele sloot whatsapp berichtjes) meestal de dag afronden (7 uur 's ochtends tot ongeveer 11 uur 's avonds) met ongeveer 50% batterij.
Ja dus dan klopt er echt iets niet bij mijn iPhone, want ik heb ook al die dingen die jij hebt aanstaan al uitgezet... Ik ga morgen bellen, ben benieuwd hoe het komt. In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaring, nu weet ik dat het echt niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Via deze link is het nog makkelijker, kan je gelijk de tool uitvoeren en belafspraak plannen:

https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 149800 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:04:
En vergeet niet de noodoproepen uit te zetten, een echte accu slurper hier.
Je bedoelt noodmeldingen? Want noodoproepen zijn toch niet uit te schakelen? Deze had ik iig ook al uitstaan, geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Muthas schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:32:
Via deze link is het nog makkelijker, kan je gelijk de tool uitvoeren en belafspraak plannen:

https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action
Ja ik probeerde een afspraak te maken in Amsterdam en kwam toen ook daar terecht, heb alles al gereed en kan nu bellen wanneer ik wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
En als referentie: ondanks redelijk actief gebruik van bluetooth (voor de Pebble) en geregeld gebruik van het toestel zelf, zit ik op 2 a 3 dagen.
Wel heb ik standaard de wifi, locatievoorzieningen en noodmeldingen uit staan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vandaag gebeld en de batterij is gecontroleerd en bleek gewoon goed te zijn. De man aan de telefoon dacht dat het misschien een softwarefout was, waardoor een bepaald onderdeel constant bleef werken. Dus is het me nu aangeraden om m'n iPhone compleet te herstellen... Dus nu is het afwachten of het helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Anoniem: 559497 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:17:
Ik heb vandaag gebeld en de batterij is gecontroleerd en bleek gewoon goed te zijn. De man aan de telefoon dacht dat het misschien een softwarefout was, waardoor een bepaald onderdeel constant bleef werken. Dus is het me nu aangeraden om m'n iPhone compleet te herstellen... Dus nu is het afwachten of het helpt..
Benieuwd of het werkt, ik heb alle ''onnodige dingen'' uitstaan EN al een complete re-install gedaan maar wordt alleen maar erger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22
Ik heb sinds gister de 5S.
En in 4 uur tijd staat ie op 91%

Met apps refreshen op de achtergrond en veel bezochte locaties aan (wel heb ik de iAD location based uit gezet).

Ondanks dat vele zullen zeggen dat het tegenwoordig niks uit maakt maar heb wel eerst de telefoon gister avond helemaal leeg gezogen qua batterij en toen dik 8 uur aan de lader gehangen snachts. (wel met een 12w (iPad) lader..)

Heb op dit moment wat gewhatsappt, gefacebookt, mn bankieren-app in gesteld en 70km gereden (zonder navi maar aangezien ie mn locatie bij houdt).

Vind dat vrij goed, beter dan verwacht want ik kan nog wat batterij slurpers uit zetten.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

De enige keer dat ie bij mij geen 6 uur mee zou gaan is als ik in de auto zit en Flitsmeister permanent aan heb.

Anders zit ie einde dag misschien op 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:39
Ik ben juist tevreden over de batterij. Normaal gebruik af en toe Whatsapp, Facebook, en weer en nieuws apps, af en toe kort een spelletje. Doe er dan 2 dagen mee.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22
Gister om 7:10 van de lader gehaald... toch wel wat dingen gedaan de eerste dag (nieuw speeltje laten zien) en rond 03:00 uur (snachts) aan de lader gelegd met 55% (met apprefresh en veelgebruikte locaties aan)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Sinds kort ook een iPhone 5S.

Ik vind mijn batterij heel lang meegaan en ik speel best wat spelletjes. Werkt het nu na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Anders helpt het misschien dat je jouw iPhone tot 100% oplaadt en dan (bijna) laat leeglopen.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je net een van de weinige iPhones hebt die gewoon een defect heeft. Ik heb dit ook gehad met mijn iPhone 5, de batterij ging met gemiddeld~laag gebruik max. 3 uur mee! Mee terug gegaan naar de Apple Store en een nieuwe meegekregen (nouja, die bleek een kapotte ontvanger te hebben, maar nu heb ik wel een goeie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590730

hey,

ik ben ook in het bezit van een 5s 32gb , nu deze werd onlangs vervangen doordat ik met mijn vorige wat problemen had met software.

na anderhalve week mocht ik die ophalen, en ik denk dat het een nieuwe is, ze konden dat in de winkel niet echt bevestigen want op de retour bon stond nergens op wat eraan is gedaan , maar aangezien er netjes de folie op zat voor en achter ga ik er van uit van wel.

nu, ik heb dus ook wat problemen met de accu dat ie snel leeg is,, nu om een vb te geven... als ik gewoon alles uit zet, bt, wifi, locatievoorziening , 3g, zakt ie 10% per uur . en dit zonder dat ik ook maar iets met het toestel doe ,, dus heb dit nu paar keer kunnen testen, overdag laten laden, als ik naar bed ga doe ik hem uit de lader en laat ik hem gewoon liggen ... gisteren om 1u naar bed en 9u later had ik +- 15% over . soms 20% maar na 12 u standby is ie zowiso dood :) ik kan makkelijk zeggen zonder te kijken hoeveel % ie nu zou hebben, en ben er iedere keer op :)

nu als ik heb iets of wat gebruik mag ie wel 2 a 3 keer aan de lader op één dag . dus heb ik mijn lader dan ook overal mee, maar ik veronderstel dat dit niet normaal is . of kan het zijn dat iphones out of the box wel degelijk een aantal keren moeten opgeladen worden alvorens ze beter gaan presteren ?? nu sinds ik hem dan weer eens heb binnen gegeven, want is al de tweede keer ... de eerste keer kreeg ik dus een nieuwe,heb ik hem altijd goed opgeladen, en laten leeglopen compleet, enz .. tis nu bijna 4 weken dat ik hem nu gebruik maar zonder veel verandering.

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loosie
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb sinds kort ook problemen met m'n iPhone 5S, ik heb niet het gevoel dat hij erg kort mee gaat (al hoewel ik wel denk dat hij het voorheen langer vol hield) maar meer dat hij uitvalt tussen de 10 en 30%.

Ook heb ik sinds kort last met de oplader. Als ik hem er in stopt pakt hij hem niet gelijk. Ik moet de oplader een beetje omhoog houden, wil ik dat hij gaat opladen. Erg irritant natuurlijk wat zo moet ik altijd wat onder m'n oplader leggen of hem tegen de muur aan houden.

Ik heb nog geen contact met Apple gehad. Ik denk ik probeer het eerst hier.

Ik hoor dusgraag of andere hier ook last van hebben of hebben gehad, en hoe je dit dan hebt opgelost.

Alvast bedankt, Loosie

Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend, dat is best lastig

Pagina: 1