Toon posts:

Kan deze RAM samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op dit moment:

MSI 770-C45 (http://nl.msi.com/product/mb/770-C45.html#?div=Basic) met een 64bit AMD® Phenom II CPU
2x Kingston 9905403-083.A00LF 2GB

Dit betekent dat ik nog twee slots vrij heb voor mijn RAM. Kan ik in deze twee vrije slots deze plaatsen:

http://azerty.nl/producten/product_detail/750/449008/kingston-hyperx-lovo-geheugen-8-gb-2-x-4-gb-dimm-240-pins-ddr3l-1600-mhz-pc3-12800-cl9-1-35-v-niet-gebufferd.html?channel_code=40

zonder dat er problemen komen? Of moet ik de oude ram eruithalen en weggooien? Ik heb geen flauw idee wiewatwaar van RAM!

Bij voorbaat dank! :)

Groeten

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 14-05-2018 16:40 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Elke DDR3 geheugen kun je daar bij prikken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik heb ergens wat gelezen over een bottleneck van de nieuwe ram door de oude omdat die maar 1333 mhz is...?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Je kunt niet "elk" DDR3 geheugen bij prikken, je moederbord ondersteund maximaal 16GB. 4 x 4GB DDR3 Ram werkt in dit geval dus wel.

Als je op dit moment DDR3 1333Mhz gebruikt zullen de extra modulen die je bij plaatst ook op deze snelheid werken. Dus al je ram geheugen zal dan op een snelheid van 1333Mhz gaan werken.

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
In het testreport wat bij je moedebord hoort staat dit RAM geheugen niet tussen, ze kunnen dus niet garanderen dat dit RAM geheugen werkt.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het is mij verteld en sindsdien let ik er op.

[ Voor 16% gewijzigd door rrikkert op 02-12-2013 21:35 . Reden: spelfoutjes ]

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 11:59

lolhoo

Just reboot and relax

Ik heb me daar nog nooit aangehouden.
Heb ram geheugen in mijn pc die officieel voor intel is.
Ik heb een amd processor.

Did you try to put it off and on again?

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
AMD en intel gaan vaak prima samen, zeker in het geval van RAM geheugen. Merk zegt hier niet zoveel.

Ondanks dat hou ik me er toch aan just in case.

Er is altijd voor dezelfde prijs en hetzelfde merk en type een geheugen reepje te vinden die wel tussen de geteste reepjes staat.

[ Voor 26% gewijzigd door rrikkert op 03-12-2013 09:41 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Zoals rrikkert aangeeft, vaak genoeg werkt het wel maar het kan een keer voorkomen dat het niet werkt en dan kon je beter het zekere van het onzekere nemen en geheugen aanschaffen dat op de QVL van je moederbord staat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lolhoo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:35:
Ik heb me daar nog nooit aangehouden.
Heb ram geheugen in mijn pc die officieel voor intel is.
Ik heb een amd processor.
RAM is absoluut niet Intel- of AMD-specifiek. Het gaat om compatibiliteit met een bepaald moederbord. Sommige moederborden kunnen erg kieskeurig zijn (die van Asus zijn notoir op dit vlak), en dan kun je pech hebben met RAM met specs die zouden moeten werken. Dat jij nog niet pech hebt gehad wil niet zeggen dat het goed advies is om zo'n QVL geheel te negeren :o

Verder TS:
1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora. In dit geval in Componenten Aankoopadvies.

Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
In dit geval kom je wel met een link, maar je onderbouwt niets. Dus gaat dit topic dicht.

Zie trouwens ook:
PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1