Beste tweakers,
Heb net een topic aangemaakt met een vraag over een processor en RAM geheugen (klik) en hiermee heb ik 2 systeem upgrades gemaakt. Aangezien dit meer over een complete desktop gaat (upgrade danwel) lijkt het me gepaster in dit topic de vraag te stellen.
Met 2 schermen, veel multitasken, programmeren en hier en daar wat games lijkt me dit een leuke PC. Ik ben het type gebruiker dat veel programma's tegelijk draait (eclipse, skype, spotify, teamspeak, een game, photoshop, nog een servertje voor eigen gebruik niks groots, etc etc).
Budget ligt ongeveer rond de 700-800 euro waarbij uitschieten tot 900 mogelijk is als er een enorme hoeveelheid prestatiewinst te boeken valt.
Huidge Systeem Informatie
Zowat alles is aan vervanging toe; ik neem de kast, voeding en hardeschijven over.
Kast: Cooler Master Mystique (ATX formaat)
Voeding: OCZ StealthXStream 600 Watt PSU
Build 1
Gebasseerd op een systeem wat solide presteert zonder te worden overgeclockt.
Bezuinigd op SSD HD van 250GB naar 120GB, moederbord en processor iets goedkoper waardoor er ruimte ontstaat voor een 290(non-X) videokaart.
Build 2
Identiek aan de Best Buy Guide van November zonder voeding en kast. Dit systeem zou met een overclock beter presteren.
De vraag
De veranderingen die Build 1 heeft ten opzicht van Build 2 (BBG November) leveren een prijsverhoging op van 50 euro. Maar zal de pc uiteindelijk nagenoeg hetzelfde presteren als je kijkt naar het wel of niet overclocken? En welke van deze 2 zou jouw voorkeur hebben? Of zou je dingen veranderen?
Bedankt voor jullie tijd en het beantwoorden van de vragen
Edit: Moederbord passend gemaakt voor Processor
Heb net een topic aangemaakt met een vraag over een processor en RAM geheugen (klik) en hiermee heb ik 2 systeem upgrades gemaakt. Aangezien dit meer over een complete desktop gaat (upgrade danwel) lijkt het me gepaster in dit topic de vraag te stellen.
Met 2 schermen, veel multitasken, programmeren en hier en daar wat games lijkt me dit een leuke PC. Ik ben het type gebruiker dat veel programma's tegelijk draait (eclipse, skype, spotify, teamspeak, een game, photoshop, nog een servertje voor eigen gebruik niks groots, etc etc).
Budget ligt ongeveer rond de 700-800 euro waarbij uitschieten tot 900 mogelijk is als er een enorme hoeveelheid prestatiewinst te boeken valt.
Huidge Systeem Informatie
Zowat alles is aan vervanging toe; ik neem de kast, voeding en hardeschijven over.
Kast: Cooler Master Mystique (ATX formaat)
Voeding: OCZ StealthXStream 600 Watt PSU
Build 1
Gebasseerd op een systeem wat solide presteert zonder te worden overgeclockt.
Bezuinigd op SSD HD van 250GB naar 120GB, moederbord en processor iets goedkoper waardoor er ruimte ontstaat voor een 290(non-X) videokaart.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Asus M5A97 LE R2.0 | € 67,68 | € 67,68 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 | € 345,- | € 345,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU | € 113,30 | € 113,30 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 80,05 | € 80,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 812,03 | |
Build 2
Identiek aan de Best Buy Guide van November zonder voeding en kast. Dit systeem zou met een overclock beter presteren.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | MSI Z87-G41 PC Mate | € 83,80 | € 83,80 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,58 | € 62,58 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 770,32 | |
De vraag
De veranderingen die Build 1 heeft ten opzicht van Build 2 (BBG November) leveren een prijsverhoging op van 50 euro. Maar zal de pc uiteindelijk nagenoeg hetzelfde presteren als je kijkt naar het wel of niet overclocken? En welke van deze 2 zou jouw voorkeur hebben? Of zou je dingen veranderen?
Bedankt voor jullie tijd en het beantwoorden van de vragen
Edit: Moederbord passend gemaakt voor Processor