Prijs per GB geheugen niet optimaal leesbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Zie pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU:
Euro per GB (geheugen) €7.639
Een aantal zaken die mij storen:
• Euro is een eenheid, geen grootheid.
• Er mag voor de leesbaarheid een spatie tussen het euroteken en het bedrag.
• Een punt is in Nederland het scheidingsteken voor een duizendtal, ik zou een komma verwachten.
• Het "(geheugen)" is hier nogal overbodig, het past ook niet in beeld (in ieder geval met een advertentie ernaast), er staat: "Euro per GB (geheug...".
• Op geen enkele wijze kom ik van deze "prijs per GB" tot aan een in de Pricewatch genoemde prijs: het gaat om 8 GB geheugen, 8 * 7,639 = € 61,11. Die prijs is niet terug te vinden op de productpagina.

Kan dit worden aangepast naar iets à la:
Prijs per GB € 7,823
(Laagste "basisprijs" gedeeld door grootte, afgerond op drie decimalen).

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2013 13:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat van die punt en komma was al gemeld ;)
Pricewatch - Euro per GB
Glaanie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:31:
Klopt, alleen als we daar een komma van maken, wordt het afgerond naar 2 getallen achter de komma. Nu valt het bij geheugen wel mee, maar bijvoorbeeld bij SSD's en harde schijven (waar een vergelijkbare specificatie wordt gebruikt), tellen de 3-4 cijfers achter de komma wat harder mee met de vele GB's. Dit is dus een technische beperking van het systeem wat wij gebruiken. Het staat iig op de radar en bij een volgende overhaul zal het worden meegenomen, hopelijk :)

[ Voor 112% gewijzigd door Raven op 02-12-2013 13:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Hoewel dat topic het woord 'Prijskijk' bevat, kwam 'ie niet terug in mijn search op "prijs per gb".

Alsnog blijft de rest van m'n punten valide. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

CodeCaster schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:20:
[...]
Een aantal zaken die mij storen:
• Euro is een eenheid, geen grootheid.
Prijs per GB bekt een stuk beter idd, ga ik fixen. Kan ik nu nog niet doen vanwege een bug in ons CRM
• Er mag voor de leesbaarheid een spatie tussen het euroteken en het bedrag.
Ook dat is een goed punt, maar kan ook nog even niet gefixt worden, zie bovenstaand antwoord :p
• Een punt is in Nederland het scheidingsteken voor een duizendtal, ik zou een komma verwachten.
Zie antwoord van Raven
• Het "(geheugen)" is hier nogal overbodig, het past ook niet in beeld (in ieder geval met een advertentie ernaast), er staat: "Euro per GB (geheug...".
Ben ik met je eens, maar kan niet gefixt worden. Probleem is dat er al een andere specificatie genaamd "Euro per GB" is, onder andere gebruikt bij Solid state drives. De reden waarom er twee specs nodig zijn, is omdat de achterliggende specificaties voor geheugen en opslag anders zijn, waardoor er twee aparte virtuele specificaties nodig zijn, elk rekent weer met een andere specificatie als basis. Ons systeem kan niet achterhalen in welke categorie de specificatie gebruikt wordt, dus dit is even niet anders. Nu ik er over nadenk, is er misschien wel een andere methode mogelijk, maar dat kan ik even niet testen wegens die vervelende bug :-(
• Op geen enkele wijze kom ik van deze "prijs per GB" tot aan een in de Pricewatch genoemde prijs: het gaat om 8 GB geheugen, 8 * 7,639 = € 61,11. Die prijs is niet terug te vinden op de productpagina.
Deze weet ik ook niet, maar ik gok dat er een stuk caching achter hangt. Daarnaast liep er op het moment van jouw post een automatische prijsimport, dat zou ook nog kunnen. Ik ga het in ieder geval navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Top, thanks voor de feedback.

Die specificaties hebben vast geen "display"-waarde die je hiervoor kunt misbruiken? Zodat "Prijs per GB (Geheugen)" de unieke naam is, wat gewoon wordt weergegeven als "Prijs per GB". :P

[ Voor 76% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Nee, dat hebben we niet :p Dat zou een hele goede oplossing kunnen zijn, ik zal het doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
'RAM' is overigens wel een stuk korter dan 'geheugen', dus daarmee kun je dit probleem ook al oplossen. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Dat is een goeie, zal ik doen zodra ik daar weer dingen kan opslaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik ben er inmiddels achter waarom de prijs per GB niet klopt. De geheugengrootte wordt bij ons opgeslagen in MB, met een basis van 1024, dus 8GB staat bij ons als 8192MB in de database. Maar de formule achter de prijs per GB rekent weer met een basis van 1000. En dat klopt precies als je de huidige laagste prijs van pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU pakt (€62,90) en deze deelt door (8192/1000), krijg je afgerond €7,678 (op dit moment start een prijsimport, waardoor het kan dat je andere prijzen ziet).

Waarschijnlijk komt dit omdat deze formule rechtstreeks is gekopieerd van de formule bij interne harde schijven en SSD's, waar de basis wel 1000 is. Ik heb gewoon over het hoofd gezien dat ik de getalbasis ook moest veranderen. Ook dit zal ik tzt fixen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Glaanie op 03-12-2013 10:10 ]

Pagina: 1