Pricewatch - Euro per GB

Pagina: 1
Acties:

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik was even aan het rondklikken door de pricewatch en het viel me op dat er (volgens mij) een heel vreemd bedrag bij het veld 'Euro per GB (geheugen) staat.

Bij bijvoorbeeld pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 staat dat je €9.033 euro per GB betaald bij dit product. En bij pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU bijvoorbeeld meer dan 7000 euro.

Ik weet niet hoe dit allemaal berekend wordt. Wordt er uitgegaan van het goedkoopste product in de pricewatch of het gemiddelde o.i.d.? Het bedrag dat er nu staat lijkt mij in ieder geval compleet belachelijk en overdreven. :P

Gr. Tim

[ Voor 19% gewijzigd door TimmiX op 14-11-2013 19:41 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als die . een komma was, zou het volgens mij wel kloppen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Klopt, alleen als we daar een komma van maken, wordt het afgerond naar 2 getallen achter de komma. Nu valt het bij geheugen wel mee, maar bijvoorbeeld bij SSD's en harde schijven (waar een vergelijkbare specificatie wordt gebruikt), tellen de 3-4 cijfers achter de komma wat harder mee met de vele GB's. Dit is dus een technische beperking van het systeem wat wij gebruiken. Het staat iig op de radar en bij een volgende overhaul zal het worden meegenomen, hopelijk :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus we moeten als Amerikanen gaan denken, alleen dan het dollarteken wegdenken? :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie

Glaanie

Het heet niet voor niets Pricewatch en niet Prijskijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Punten zijn komma's geworden, bedankt voor het geduld :)
Pagina: 1