Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffenator
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:31
Goedemorgen beste Tweakers,

Ik zit al een tijd te brainstormen wat m'n volgende projectje gaat worden..

Kwam ineens met een 'apart' idee..

Zou het mogelijk zijn om de bezels te verwijderen van mijn:

pricewatch: Samsung Syncmaster 2243NW Zwart

En dan een custom-bezel te maken voor alle 3 de schermen waardoor het 1 groot scherm zou worden?

Zo ja: hebben jullie tips om dit aan te pakken?

Zodra ik hiermee ga beginnen zou ik jullie zeker op de hoogte houden!

*edit*: Dit is nu mijn Eyefinity setup

Bedankt!

~Jeffenator~

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffenator op 02-12-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Naar mijn weten zit er altijd een stukje electronica en aansturing om de schermen heen, en is de panel groter dan het zichtbare gedeelte. Je kunt misschien een kleinbeetje winst halen, maar een bezel-less uitkomst lijkt me nagenoeg onhaalbaar. De leverancier zou immers zélf dan al een kleinere bezel hebben gemaakt als dit zou kunnen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20

Fordox

00101010

er zit geen elektronica omheen. dat is alleen zo bij laptops dacht ik.
en ja het panel is wel groter dan het zichtbare gedeelte. ik heb heir zelf ook wel eens naar gekeken.

je hebt geen bezel loze oplossing, maar t zou misschien leuk zijn om alles in 1 behuizing te gooien. maar of je daar echt profijt aan hebt... ik weet het niet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:33

ThePowershift

De Vakidioot

je kunt het doen, maar je blijft ondanks je 3 in een mod de verticale lijnen zien int midden, ik zou het gewoon bij 3 de zelfde schermen houden en deze desnoods aan de muur monteren ofzo.

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shillen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 11:11
Ik zou het gewoon lekker zo houden. Als ze op dezelfde hoogte naast elkaar staan is het prima te doen. Als er op één van de schermen bijv. dode pixels zitten is het alleen maar lastig met het vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

venmulder schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:41:
je kunt het doen, maar je blijft ondanks je 3 in een mod de verticale lijnen zien int midden, ik zou het gewoon bij 3 de zelfde schermen houden en deze desnoods aan de muur monteren ofzo.
Shillen schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:05:
Ik zou het gewoon lekker zo houden. Als ze op dezelfde hoogte naast elkaar staan is het prima te doen. Als er op één van de schermen bijv. dode pixels zitten is het alleen maar lastig met het vervangen.
Wat nou niet doen? * Meelobee kijkt eens in welk forum hij zit... hmm modding!
Wel doen dus en uiteraard hier showen. :9 Niet perse omdat het nut heeft, maar omdat het kan :)

Als je dit gaat doen zou ik eerst een van de schermen open maken en kijken hoe groot hij zonder behuizing is en hoeveel bevel er echt naast het scherm zit. Als dat acceptabel is kan je de maten 3x doen voor de breedte en een behuizing maken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffenator
Meelobee schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:59:
[...]

[...]

Wat nou niet doen? * Meelobee kijkt eens in welk forum hij zit... hmm modding!
Wel doen dus en uiteraard hier showen. :9 Niet perse omdat het nut heeft, maar omdat het kan :)

Als je dit gaat doen zou ik eerst een van de schermen open maken en kijken hoe groot hij zonder behuizing is en hoeveel bevel er echt naast het scherm zit. Als dat acceptabel is kan je de maten 3x doen voor de breedte en een behuizing maken.
Thats the spirit!

Ik ga vanavond misschien wel even een scherm openmaken en kijken hoe het ermee staat..

Gaat mij ook niet omdat het beter is.. maar omdat het kan ;)

Ik ben niet zo van de out-of-factory look :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Volgens mij is tegenwoordig bij de meeste schermen stevigheid de belangrijkste functie van de bezels, maar dit is met een custom behuizing op te lossen. Fabrikanten kunnen wel degelijk (vrijwel) bezelloze schermen maken, echter is dit voor consumenten oninteressant duur, omdat de stevigheid van het scherm zelf moet komen in dat geval.

Als jouw scherm een edge-lit scherm is, dan is het wel een uitdaging, aangezien die schermen van opzij aangelicht worden. Maar dat zie je snel genoeg als je 'm openschroeft.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Fordox schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:24:
er zit geen elektronica omheen. dat is alleen zo bij laptops dacht ik.
en ja het panel is wel groter dan het zichtbare gedeelte. ik heb heir zelf ook wel eens naar gekeken.

je hebt geen bezel loze oplossing, maar t zou misschien leuk zijn om alles in 1 behuizing te gooien. maar of je daar echt profijt aan hebt... ik weet het niet.
Ook bij laptops zit er geen electronica aan de zijkant. gewoon een paar mm om de boel bij elkaar te houden.
de echte elektronica zit achterop. ik wel wel eens zon laptop lcd helemaal uit elkaar gehaald.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Gast heeft hier gewoon al het plastic er af gesloopt. In de omschrijving staat ook nog een custom stand voor zijn Eyefinity setup:
YouTube: Remove the LCD bezel - Make your own thin Display - makes a cool triple monitor display & cheap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG de Vries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2013
Ja hoor dat kan, vrijwel geen enkel probleem.
In het mame kast bouwen topic gebeurd dit constant Mame arcadekast bouwen

Elk lcd scherm zit in een ijzeren frame, en voor de show zit daar dan een plastic kastje opheen. Misschien dat je het controle paneeltje los moet maken, om elders te monteren.

En dat ziet er dan zo uit

Afbeeldingslocatie: http://virtuapin.net/images/LG42a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffenator
Bedankt voor de imput beste Tweakers!

Hierbij een verzoek om het topic te sluiten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Hoezo sluiten? Pics posten om de voortgang te laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Ja indd.. laten zien hoe je het gaat doen/ gedaan heeft

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Als je wilt heb ik losse 15 inch LCD schermen liggen, waar je mee kan experimenteren.
Wel zelf ophalen, want ik stuur ze niet op.
Voor de liefhebbers heb ik ook nog touchscreens die er bij horen (zijn wel superzwaar, want het zijn glasplaten die hufterproof zijn, omdat ze bij openbare internetzuilen hoorden).
Heb er zelf een koffermod met touchscreen mee gemaakt.
Koffermod1
Koffermod2

[ Voor 20% gewijzigd door Xyphoid op 04-12-2013 11:55 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 14:38
GEWOON DOEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:20
Inderdaad, ben er nu ook wel nieuwsgierig naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
Zou het helemaal gaaf vinden als die nieuwe behuizing dan in een soort curve gemaakt wordt zodat je niet één vlak scherm krijgt maar eentje dat wat meer om je heen gebouwd is zoals je ook doet met 3 losse schermen.
Hoop echt dat je dit gaat doen en veel foto's post, of in ieder geval van het eindresultaat. Leuk idee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Top idee waar je veel mensen blij mee maakt. Ik ben ook benieuwd naar je resultaat. Hoewel ik geen meerdere schermen bezit ben ik altijd wel van het modden.. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1