Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb bovenstaande repeater gekocht en middels WPS verbonden met mijn Horizon (UPC)
Alles ziet er goed uit alle lampjes branden naar behoren en met Wifi finder op mijn gsm ziet alles er perfect uit (40Db)
Melding signaalsterkte uitstekend etc. SSID en IP keurig hetzelfde als mijn Horizon
Maar het probleem is dat ondanks dat alles optimaal verbonden lijkt ik in de meeste gevallen gewoon geen verbinding met servers krijg Vaak niet soms wel.
Ook mijn wireless printer heeft hetzelfde probleem.
Zo heeft m.i. een repeater natuurlijk geen reet zin.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Ik kan er werkelijk helemaal nergens iets over vinden en toch echt mijn best gedaan hier in het forum en op google.
Probleem is dat de foutomschrijving altijd lijdt naar Wlan maar dat is bij mij dus niet aangesloten, het gaat over Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
MatMich schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:43:
Ik heb bovenstaande repeater gekocht en middels WPS verbonden met mijn Horizon (UPC)
Alles ziet er goed uit alle lampjes branden naar behoren en met Wifi finder op mijn gsm ziet alles er perfect uit (40DbdB)
Zo heeft m.i. een repeater natuurlijk geen reet zin.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Repeaters zijn evil.
Probeer eens wat andere locaties in huis.
En anders dat ding retour en een Access Point of Powerline Adapter gebruiken.
Probleem is dat de foutomschrijving altijd lijdt naar Wlan maar dat is bij mij dus niet aangesloten, het gaat over Wifi.
Waar staat de 'W' in 'WLAN' voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk oof even of je de laatste firmware versie van tp-link hebt, voorgaande versies hadden ook veel problemen.

Laatste versie tp-link: TL-WA850RE_V1.20_130922

Het is ook mogelijk hier openwrt op te zetten, heb je gelijk ook wat meer functionaliteit. (en een volldedige router).

Met powerline adapters heb je weer andere problemen, zoals soms meer dan een fase in huis of te veel storing op de powerline ;) (mijn ervaringen met wifi zijn tot nu toe altijd beter geweest dan powerline).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00
Heb deze ook net, maar mixed feelings. En ook zelfde ervaring met powerline adapters: vanuit de meterkast naar de zolder is te ver/te veel storing. Misschien dat een combi van beiden een idee is: eerst via extender naar stopcontact dat in zelfde groep zit als je doel-stopcontact. En van daaruit via powerline...

Ik gebruik speedtest.net om de snelheid te vergelijken (via app op telefoon, ideaal!). Via de tp-link zit ik qua download soms op 6 Mpbs en even later weer op 700 Kbps. Fluctueert dus nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Even voor de duidelijkheid het gaat mij om wifi.
Alles verbindt prima goed signaal, maar wat ik ook doe het duurt een eeuwigheid eer een site verbindt.
Ik heb ook de nieuwste firmware er al op gezet maar geen verschil helaas.
Kan het zijn dat ik gewoon moet verbinden zonder wachtwoord?

[ Voor 14% gewijzigd door MatMich op 04-12-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de tp-link handleiding moet je drie lichtjes op je sterkte indicator hebben voor een goede werking (klopt ook aardig).

Maar kijk voor de zekerheid ook als je een speedtest doet of je ook werkelijk verbonden bent met de wa850
quote: MatMich
Kan het zijn dat ik gewoon moet verbinden zonder wachtwoord?
De standaard instellingen voor het wifi van de ap is inderdaad standaard zonder encryptie. Maar meestal zet ik de wifi en de security het zelfde als mijn "hoofd" router. Dan gaat het roamen meestal prima.

Als je de netwerknaam en security hebt ingesteld op de router en het op de computer hebt ingesteld, zal de computer ook niet meer vragen voor het wachtwoord van het wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Sterkte is prima (4 tot 5 ledjes) en ik heb daadwerkelijk verbinding.
Ik ga het proberen zonder encryptie.
Ik laat het weten.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
OK geprobeerd met beveiliging uit maar dan connect hij dus niet.
Ik weet niet wat het probleem is maar wat ik dus wel weet is dat met een uitstekende verbinding met de extender mijn wifi slechter werkt dan met een zwak signaal zonder met de Horizon.
Jammer van het geld.
Helaas geloof ik nooit zo in dat setting gedoe.
Mijn ervaring is over het algemeen dat het of direct werkt of anders zit je weken te klooien zonder een bevredigend resultaat.
Ik zet mijn kaarten op een slechte samenwerking met de Horizonbox van UPC.
Maar ja, aan dat ding is ook weinig goeds te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een alternatieve firmware proberen: OpenWrt
Moet je wel de dhcp server uitschakelen (dnsmasq) als je hem in het zelfde netwerk wilt gebruiken.

p.s. Ik zei ook niet dat zonder encryptie beter ging ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
MatMich schreef op woensdag 04 december 2013 @ 03:11:
Helaas geloof ik nooit zo in dat setting gedoe.
Mijn ervaring is over het algemeen dat het of direct werkt of anders zit je weken te klooien zonder een bevredigend resultaat.
Ik heb de WPS-knop (of hoe heet dat ding) gebruikt. Je hoeft dat helemaal niets in te stellen, doet hij allemaal zelf. Werkte bij mij direct (mijn hoofdrouter is een Netgear WNDR3700). Ik gebruik overigens de meest recente firmware (standaard stond er een oudere versie (juni 2013 ipv sept 2013) op).

Ik gebruik overigens geen AES (op mn hoofdrouter) ivm compatibiliteit met oudere devices. (mijn hoofdrouter is dual-band, alleen op de 5Ghz staat AES ingesteld). Misschien is dat een reden dat het niet werkt?

Daarnaast: dat je maximaal wifi-signaal hebt betekent alleen dat je een goede stabiele verbinding met de extender. Als die extender zelf geen goede verbinding heeft, dan heb je dus nog niets. Staar dus niet blind op het wifi-signaal op je devices die connected zijn met je extender. Wel interessant: als je een device bekabeld op de extender aansluit, heeft die wel een goede netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
WPS had ik ook al geprobeerd
Ook geen probleem.
Even voor wat extra duidelijkheid.
De boel verbindt prima.
Daarna kan ik ook meestal wel direct een webpagina openen.
Alleen is dat een a twee maal en daarna moet er heel erg lang gezocht worden met vaak de melding server niet beschikbaar (van webpagina) om vervolgens na een tijdje de boel wel te openen.
Het probleem is dus kort samengevat dat er erg lange wachttijden zijn, en dus niet dat er geen verbinding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Helaas het is niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Test je met één client? Heb je het bv ook met andere apparaten getest?

Zelf vind ik het in Windows nogal onduidelijk met welk accesspoint je verbonden bent. Bij mij op zolder vindt Windows namelijk zowel de hoofdrouter als de extender. Die laatste heeft sterker signaal, dus ik neem aan dat hij daarmee verbindt, maar heel duidelijk is dat niet. Als het verschil in signaal niet zo groot is, dan blijft hij misschien continue switchen?

Om je signaalsterkte te achterhalen kun je voor Windows gebruik maker van inSSIDer en voor Android van bv Wifi Analyser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik versterk alleen mijn wifi-signaal van mijn Horizonbox en wil vervolgens meer bereik op GSM en iPad
Die verbinden wel, maar hooguit voor even,
Daarna hebben ze wel uitstekende verbinding maar kunnen moeizaam tot niet verbinding leggen met servers.
Pagina: 1