Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Luyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-11 15:31
Ik heb een tijdje geleden mijn oog laten vallen op de WD TV Live, maar ik blijf twijfelen of die wel aan mijn eisen gaat voldoen. Op zich vraag ik niet heel veel (denk ik):
- mooie interface/gebruiksvriendelijk
- snel
- kunnen werken met een NAS (nog aan te schaffen Synogoly DS 214)
- automatisch metadata en subtitles toevoegen/zoeken
- 3D hoeft niet, ingebouwde harde schijf ook niet.

Ik werk op mijn pc heel graag met XBMC, en vind het ook zeer leuk dat hij automatisch mijn online profiel update waarop ik series/films bij hou. Het probleem met WD TV Live is dan bijvoorbeeld dat dat niet gaat lukken...
Mijn voorkeur zou dus gaan naar een systeempje met XBMC daarop, en dan zou ik bijvoorbeeld bij de Pi kunnen terechtkomen, maar ik heb al regelmatig gelezen dat 1080P bestanden niet zo heel vlot draaien, en laat ik nu net zo'n bestanden graag afspelen..
Dan ben ik bij een HTPC terecht gekomen, maar dat lijkt me misschien een beetje overkill met de eisen die ik heb... 300€ vs 79 voor bijvoorbeeld de WD TV Live, dat is een gigantisch verschil. Ik zou het er wel voor over hebben, maar dan moet het ook iets wezenlijks opleveren. Zelf een HTPC ineen steken lijkt me alvast wel heel leuk, maar het kost natuurlijk ook weeral wat.
Later zou ik me ook nog een receiver willen aanschaffeen, maar ik vermoed dat dat niet zo'n invloed heeft op de keuze van een mediaspeler/htpc?

TDLR: Gaat een WD TV Live voldoen aan mijn eisen? Gaat dat een beetje vlot (automatisch), subtitles en metadata downloaden? Ik ben ook wel van plan om Sickbeard, Couchpotato e.d. te gaan gebruiken, maar dat zou ik dan op mijn Synology zetten.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer!

[ Voor 12% gewijzigd door Luyana op 01-12-2013 16:39 ]

• Luyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-11 15:31
Niemand die me iets verder kan helpen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik momenteel ook een mediaspeler staan, een Dune HD TV-101. Een geliktere interface maak ik met Yadis. Op zich werkt het prima maar ik vind het een tikkeltje omslachting. Op mijn laptop heb ik wat geexperimenteerd met XBMC en ik moet zeggen dat dit me prima zou kunnen bevallen. Wanneer de mediaspeler het begeeft of de upgrade-drang slaat toe, ga ik de volgende keer toch voor een htpc omdat je daarmee in mijn ogen wat flexibeler bent en meer mogelijkheden hebt. Een Intel NUC lijkt me een erg interessant concept; klein en krachtig.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:41

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!