HTPC bouwen.

Pagina: 1
Acties:

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-04 08:40
Hallo allemaal,hier weer eens een topic over een htpc.
Ik heb heel veel topics door gelezen hier maar kome er nog steeds niet goed zelf uit.
Ik wil graag mijn mediaspeler doorschuiven naar mijn dochter en zelf een htpc bouwen.
De htpc zal alleen gebruikt worden om te kijken in de woonkamer en hoeft dus geen grote opslag te hebben.
Hierbij zat ik aan deze onderdelen te denken.

Plextor M5S PX-128M5S, 128GB SSD € 89,90
AMD A10-6800K € 129,90
MS-TECH CI-70, behuizing
Titanium/Antraciet, 60 Watt, Retail € 67,90
ASRock FM2A88X-ITX+, socket FM2+ moederbord
RAID, Gb-LAN, Sound, Mini ITX € 97,90
Totaal komt dit op € 385,60
Wat zijn jullie gedachten hierover?
En welk besturings systeem kan ik er het beste opzetten?
Ik zou weleens openelec willen uitproberen met xbmc.
Het enigste wat ik nog zoek is een ir ontvanger die samenwerkt met mijn harmony one
Dus graag jullie advies,tips en gedachten hierover voor mij.
Ik zet hem zelf in elkaar dus dat is geen probleem of xtra kosten plaatje.
Ik wacht het af waar jullie mee komen.
groetjes van mij.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26

SaN

Ik denk dat je CPU nog wel wat goedkoper en zuiniger kan. Dit lijkt me een beetje overkill voor een HTPC. Voor je IR receiver zou ik eens kijken naar een Microsoft remote. Stonden altijd veel op marktplaats.

Over de ssd's van nu weet ik niet zo heel veel meer aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik onderzoek moest doen voor mijn eigen aanschaf, maar zou je niet gewoon een Samsung of een Crucial kopen?

[ Voor 33% gewijzigd door SaN op 01-12-2013 16:03 ]

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zou voor een Intel processor gaan. Die van AMD zijn erg goedkoop, maar niet zuinig. Bijvoorbeeld de pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed, maar dan zul je ook een ander mobo moeten kiezen.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20
Er van uitgaande dat je dus alleen maar media gaat bekijken met je HTPC (aangezien je OpenELEC wilt gaan gebruiken) is in ieder geval de processor overkill. Een goedkope celeron van 35,- doet dat minstens net zo goed. Sterker nog, een Raspberry Pi doet dat zelfs perfect zolang je niet aan 3D begint. Deze ondersteunt zelfs CEC zodat je via de HDMI van je TV de Pi kan besturen.

Is er iets dat je weerhoudt om voor een goedkopere oplossing te gaan?

specs

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-04 08:40
RubenDJ schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:05:
Er van uitgaande dat je dus alleen maar media gaat bekijken met je HTPC (aangezien je OpenELEC wilt gaan gebruiken) is in ieder geval de processor overkill. Een goedkope celeron van 35,- doet dat minstens net zo goed. Sterker nog, een Raspberry Pi doet dat zelfs perfect zolang je niet aan 3D begint. Deze ondersteunt zelfs CEC zodat je via de HDMI van je TV de Pi kan besturen.

Is er iets dat je weerhoudt om voor een goedkopere oplossing te gaan?
Ja ik wil gewoon wel wat over hebben aan cpu kracht en misschien is het dan beter om te gaan voor een a6?
Qua zuinigheid maakt het niet zoveel uit want de nas staat ook al 24/7 te draaien dus dat kleine beetje xtra wat de htpc dan neemt kan er ook dan wel bij maar zeker goeie tips.
Mijn voorkeur gaat toch echter uit naar het amd verhaal omdat daar toch wat krachtigere gpu's in zitten.
3d is nu nog niet aan de orde maar het kan wel komen natuurlijk. :)

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:33
Een A6 is inderdaad een betere optie met jouw wensen in het achterhoofd. Echter zou ik dit persoonlijk niet in een kastje stoppen met een 60W voedingsadapter...

De setup uit dit topic Aankoopadvies HTPC €400,- lijkt me wel redelijk geschikt voor jouw doeleinde (alleen de voeding uit de ts past niet in die behuizing).
Pagina: 1