Mijn eerste post hopelijk word hij geaccepteerd hier
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Film en series downloaden via wifi.
Film en series afspelen vanaf de HDD, full HD video moet vloeiend lopen.
Surfen, en Youtube kijken op fullHD.
Het systeem op afstand besturen met mijn Iphone 5 en Galaxy Tab 2 10.1 via Remote Desktop.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
€400,- incl bestelkosten
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
HDMI, Wifi en minstens een USB poort
2 TB opslag
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee zolang het maar aan de eisen voldoet
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het zou heel fijn zijn als ik de HTPC altijd aan kan laten staan hij staat op de slaapkamer en ben eigenlijk niet van plan hem ooit nog uit te zetten dus laag geluidsniveau (op 4m afstand onhoorbaar) zou fijn zijn.
Dat is het systeem waarop ik ben gekomen.
Voor geluid heb ik rekening gehouden met een green disk, lage en grote Processorkoeling en stille voeding. Zijn dit genoeg maatregelen om het systeem zo stil te maken dat hij tijdens het downloaden geen geuid maakt op 4m afstand of ben ik te optimistisch?
Het moederbord is duur maar bied wel heel veel features dus dat vond ik het wel waard (wifi hdmi bluetooth SATA600 Ethernet USB 3.0 en zowel analoge en digitale output van geluid).
Goedkoopste proccesor die in staat is bluray 3D af te spelen, leek mij simpele keuze.
8GB 1866 RAM dat perfect compatible is met het moederbord volgens reviews.
Kast is goedkoop en ziet er leuk uit en biedt ruimte voor een HDD en het moederbord past.
Mijn vragen in het kort,
Gaat dit systeem gewoon soepel lopen (Vrouwvriendelijk) op de windowsinterface met XBMC?
Is dit systeem stil genoeg volgens mijn eisen?
Gaat dit systeem in elkaar passen (eerste keer dat ik iets zelf in elkaar zet)?
Kan ik nog besparen op iets zonder in te leveren op prestatie ik dacht zelf aan,
4GB RAM
Behuizing met voeding
Moederboord met geintergreerde CPU
Ik ben zeer benieuwd naar jullie opmerkingen.
Dhoran
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Film en series downloaden via wifi.
Film en series afspelen vanaf de HDD, full HD video moet vloeiend lopen.
Surfen, en Youtube kijken op fullHD.
Het systeem op afstand besturen met mijn Iphone 5 en Galaxy Tab 2 10.1 via Remote Desktop.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
€400,- incl bestelkosten
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 10,98 | € 10,98 |
| 1 | Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 32/64 bit | € 127,25 | € 127,25 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 28,62 | € 28,62 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 166,85 | |
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
HDMI, Wifi en minstens een USB poort
2 TB opslag
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee zolang het maar aan de eisen voldoet
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het zou heel fijn zijn als ik de HTPC altijd aan kan laten staan hij staat op de slaapkamer en ben eigenlijk niet van plan hem ooit nog uit te zetten dus laag geluidsniveau (op 4m afstand onhoorbaar) zou fijn zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Boxed | € 55,60 | € 55,60 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 48,70 | € 48,70 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 72,- | € 72,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,56 | € 32,56 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 389,16 | |
Dat is het systeem waarop ik ben gekomen.
Voor geluid heb ik rekening gehouden met een green disk, lage en grote Processorkoeling en stille voeding. Zijn dit genoeg maatregelen om het systeem zo stil te maken dat hij tijdens het downloaden geen geuid maakt op 4m afstand of ben ik te optimistisch?
Het moederbord is duur maar bied wel heel veel features dus dat vond ik het wel waard (wifi hdmi bluetooth SATA600 Ethernet USB 3.0 en zowel analoge en digitale output van geluid).
Goedkoopste proccesor die in staat is bluray 3D af te spelen, leek mij simpele keuze.
8GB 1866 RAM dat perfect compatible is met het moederbord volgens reviews.
Kast is goedkoop en ziet er leuk uit en biedt ruimte voor een HDD en het moederbord past.
Mijn vragen in het kort,
Gaat dit systeem gewoon soepel lopen (Vrouwvriendelijk) op de windowsinterface met XBMC?
Is dit systeem stil genoeg volgens mijn eisen?
Gaat dit systeem in elkaar passen (eerste keer dat ik iets zelf in elkaar zet)?
Kan ik nog besparen op iets zonder in te leveren op prestatie ik dacht zelf aan,
4GB RAM
Behuizing met voeding
Moederboord met geintergreerde CPU
Ik ben zeer benieuwd naar jullie opmerkingen.
Dhoran