Toon posts:

League of Legends

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben van plan om mijn eigen pc te bouwen.
Het is mijn eerste keer dat ik dit doe dus ik zou graag wel deftige en juiste componenten kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4130 Boxed€ 75,40€ 75,40
1ASRock 970 Extreme3€ 68,76€ 68,76
1Club3D Radeon HD 7790 '13Series€ 92,50€ 92,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Xigmatek Asgard II€ 40,30€ 40,30
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Philips 223V5LSB2 Zwart€ 94,99€ 94,99
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit€ 83,60€ 83,60
1Microsoft Wireless Desktop 3000€ 43,22€ 43,22
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,58€ 62,58
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,20

Dit is hoe ik mijn pc zou bouwen, maar ik ben niet zeker of dit goeie dingen zijn.

Ik zou mijn pc gebruiken om League of Legends te spelen en te streamen.
Ik wil zeker en vast dat League of Legends vloeiend speelt, want het is daarom dat ik een nieuwe pc koop.
Ik zou ook nog wat informatie over budget vriendelijk muis en toetsenbord.

Alvast bedankt,

Ik zou graag wat meer info over mijn GPU of die in orde is.

Arthur

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 23:09 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 19:22

Thomg

Aww yiss

Ik zie al meteen een paar grote nees ( eg. voeding )

Is wel fijn als je het volgens het DAA beleid doet, dan kunnen we je beter helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je het DAA beleid. Wat wilt u dan nog meer zien? Sorry maar ik ben nog maar net nieuw..

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Misschien erop klikken en eigenlijk lezen wat er in de post staat?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, moet ik dan eventueel die pricewatch hierbij zetten?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja. Waarom zeg ik het dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pricewatch gedaan, moet ik nog iets doen of niet? Alvast bedankt voor de info

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:44
LoL heeft hele lage vereisten qua CPU/GPU, dus dat komt sowieso wel goed. Een kennis van mij heeft een HD5450 in z'n PC en die kan ook vloeiend LoL spelen.

Randapperatuur:
Ik heb zelf recent de pricewatch: Gigabyte GM-M6800 aangeschaft en vind het wel een goede muis. Ik zou sowieso bij een muis in de winkel "proberen" om te kijken of hij goed in de hand ligt voordat je een muis koopt.

Toetsenborden:
Hierbij zou ik letten op de linker SHIFT, sommige toetsenborden hebben hier 2 toetsen i.p.v. 1 grote SHIFT knop. Een paar goedkope: pricewatch: Trust ClassicLine, pricewatch: Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000, pricewatch: Sharkoon Skiller

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 30-11-2013 23:28 ]

5700X | RX 6600

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw reactie,

Is dit ook genoeg voor streaming?

ik ga de muis zeker en vast aan mijn lijstje toevoegen.

Maar ivm de toetsenborden zou ik liever een azerty hebben ( ben ik momenteel gewend )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 23:30 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je zegt niet wat je budget is, dus mss is er nog wat rek op en dan raad ik je aan om eens naar het volgende te kijken:
CPU Mark score:
AMD FX-4130 Boxed: 4120 voor 75,4€
AMD FX-4300 Boxed: 4696 voor 89,13€ (+14% prestatie voor +18,2% €)
AMD FX-6300 Black Edition: 6397 voor 98,6€ (+55,3% prestatie voor +30,8% €)

Aangezien je wilt streamen zouden die twee extra cores van de FX-6300 best wel eens van pas kunnen komen en prijs/kwaliteit ben je zeker niet slechter af. ;)

• PCBaas
Volgens mij is streamen toch vooral CPU gelimiteerd en denk ik dat je beter af bent met een Intel i5 4570/4670K + S1150 moederbord of een AMD FX-8320 (i.c.m. met bijv. een Gigabyte GA-970A-UD3 moederbord [heeft 8 VRM phases i.t.t. 4 bij de Extreme3] en scheelt zowat niks qua prijs).
Maar dat ligt er puur aan op welke resolutie/settings je wilt gaan streamen.

Hier heb ik niet zoveel verstand van, dus het beantwoorden van overige vragen over streamen laat ik over aan andere tweakers. :P

5700X | RX 6600

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook geen verstand van want het is mijn eerste keer dat ik een pc ga bouwen.
Robbedem, zijn die extra cores nodig? Wat voor invloed zouden ze hebben?
Is mijn GPU dan nog ok voor streamen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een vraagje ivm het bouwen van de pc.
Waar vind ik een bandje voor rond je arm? Heb ik iets specifiek nodig?
Of zit alles bij de componenten.
Moet ik ook kabels kopen of is dit inbegrepen in de producten ?

+ procesorkoeling noodzakelijk? ( heb je hier ook koelvloeistof nodig ? )

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:58:
Heb nog een vraagje ivm het bouwen van de pc.
Waar vind ik een bandje voor rond je arm? Heb ik iets specifiek nodig?
Of zit alles bij de componenten.
Moet ik ook kabels kopen of is dit inbegrepen in de producten ?

+ procesorkoeling noodzakelijk? ( heb je hier ook koelvloeistof nodig ? )
Dat polsbandje voert alle statische elektriciteit die je eventueel bij je draagt af. Computeronderdelen houden niet zo van statische elektriciteit. Dit bandje zal je zelf moeten kopen, kost ongeveer 5 euro. Als je echter maar gewoon je aan paar keer aard tijdens het bouwen van je pc en het bouwen niet op een tapijt doet met wollen sokken aan is zo'n bandje naar mijn mening overbodig.
De meeste kabels zitten inbegrepen bij de onderdelen, soms kunnen een paar extra sata kabels handig zijn en een hdmi/dvi kabel wordt ook niet standaard bij de monitor geleverd.

Er zit al een processorkoeler bij je cpu inbegrepen, deze voert de warmte echter slecht af en is nogal luid. Als je stiller en koeler wilt is een aftermarketkoeler aan te raden.

Ik zou verder je kast aanpassen, usb 3.0 is naar mijn mening toch wel een vereisten. Deze kast is al vrij oud en van lage kwaliteit.
Is een zalman z9/11 niets voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar de case maar kan dit zijn dat de z9 plus ook geen usb3.0 heeft?

Dus volgens u zou ik geen bandje kopen. Ik heb thuis een houten tafel dus ik denk dat in orde komt.

Weet u precies welke kabels ik nodig zou hebben? Want ik heb hier niet zoveel verstand van.

Weet u eventueel een goede cpu koeler?

Alvast bedankt voor uw reactie

• Robbedem
Bij streamen wordt video-data gecomprimeerd. Comprimeren vereist traditioneel CPU kracht en is goed multithreaded. Extra kernen voor een CPU zijn dus handig. Als alternatief zou je ook voor een Nvidea Kepler GPU kunnen gaan (GTX 650 of hoger), die hebben een speciale x264 chip om data te comprimeren voor streaming. http://www.geforce.com/geforce-experience/shadowplay

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus het zou beter zijn om een gforce 650 te nemen?
Bedankt voor uw reactie. Jij denkt dat deze build ok is om league of legends te spelen ?

• Robbedem
Het is niet persé beter. het is een mogelijkheid.
Als je kiest voor Nvidea, zou ik overigens wel minimaal een GTX 650 Ti Boost met 2GB Vram nemen.
bvb: Gigabyte N65TBOC-2GD

[ Voor 41% gewijzigd door Robbedem op 02-12-2013 15:36 ]

• PCBaas

5700X | RX 6600

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het houden bij de radeon hd 7790 wegens prijs kwaliteit.
Ik zie dat een hd 7770 het even goed doet als een geforce 650. Dus ik denk dat hd 7790 het beter zal doen maar toch bedankt voor je hulp.

Ik zoek ook nog naar een goedkope maar complete case.

• Robbedem
De HD 7770 doet het beter dan de GTX 650 Ti. De GTX 650 Ti Boost is echter beter dan de HD 7770 en zal ongeveer gelijk zijn aan de HD 7790. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan neem ik de hd 7790.
Die is stukken goedkoper dan de geforce.

Toch bedankt voor de informatie.
Iemand info over een goede case en niet te duur

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik kan LoL op hoogste settings spelen, ik heb een 6700. Alleen bij 30+ minions of 8 man teamfight gaan de fps richting de 45. Reken er dus maar op dat de 7790 altijd op hoogste settings keurig 60 fps haalt. Het is overkill.

[ Voor 3% gewijzigd door RdeGroot op 02-12-2013 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het maar ik zou graag eventueel live streamen...
En ik zou mijn pc toch nog eventjes willen gebruiken.
Volgens de site van pc baas zou ik 120 fps hebben op high settings.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand verstand ivm met koelpasta ?
En koelprocesor? Waar kan je zo een tube koelpasta vinden?

• Robbedem
De stock koelers komen met vooraf aangebrachte koelpasta. Als je een CPU koeler koopt, zit daar bij de meeste koelpasta bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok bedankt voor uw bericht. Dan denk ik dat ik alles heb ;)
Bedankt voor al jullie info. Het enigste dat ik niet begrijp is u af en toe ontaarden. Hoe doe ik dit het best? Sorry voor deze domme vragen maar ik zou graag hebben dat ik niets verkeere doe.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 14:10
De verwarming (radiator) even vastpakken voordat je begint

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb geen radiotor maar is iets anders toepasselijk daarvoor ?

• jaapsander
Metalen voorwerp dat op meer metaal is aangesloten, bijvoorbeeld een koperen waterleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dus eigenlijk waar uw watermeter staat even aan die buizen komen

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:19:
Ik weet het maar ik zou graag eventueel live streamen...
En ik zou mijn pc toch nog eventjes willen gebruiken.
Volgens de site van pc baas zou ik 120 fps hebben op high settings.
Waarom zou je graag willen streamen? Een streamer zoals Phantomlord of Froggen zullen Nederlanders/Belgen toch niet worden.. (SivHD uitgesloten) :P

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Maar is altijd eens tof om te streamen.
En te streven naar sommige kijkers ;)

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 09:32
Streamen is leuk, maar kost je alleen maar geld.
Kijk eens hoeveel streams er zijn op Twitch, en hoeveel daarvan Diamond zijn, zij hebben vaak niet meer dan 3/4 viewers.
Je moet echt iets speciaals toevoegen om een hoog aantal streamers te krijgen.

Ik wil je niet afkraken, maar denk erover na of je echt het extra geld eraan wil spenderen.

Verwijderd

Topicstarter
Extra geld ? Ik vind de prijs van mijn samengestelde pc niet duur.
Ik kom uit op 740 euro incl scherm en randapparatuur.

Ik denk dat eerder een budget game pc is?

• Robbedem
Kan je nog even de setup posten die je wilt bestellen? Kunnen we een laatste check doen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik op internaat zit. Ik kan daar niet op pc. Alles is via gsm.
Ik zal er dit weekend werk van maken om mijn finale set up hier te zetten ok?

• MyBearTibbers
Deze setup zal waarschijnlijk wel wat moeite hebben met een 720p stream op 30 fps.
En je zou ipv 8 gig, 4 gig aan RAM kunnen nemen, het geld wat je hiermee bespaart kun je stoppen in een betere grafische kaart of een processor.
Het is makkelijker om een extra geheugen balkje in je pc te stoppen dan de vervanging van een graka of processor.

Uiteindelijk is de keuze volledig aan jou, maar ik wil je waarschuwen voor een evt teleurstelling.

[ Voor 12% gewijzigd door MyBearTibbers op 03-12-2013 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hebt u dan eventueel een alternatief voor mijn grafische kaart. Ik heb momenteel de fx 6300 genomen.

• Robbedem
De FX 6300 is een processor.
HD 7790 of R9 260X is de grafische kaart.
Of je ermee kan streamen hangt ook sterk af van wat je gaat streamen, maar ik zou niet ergens anders op gaan besparen om er een zwaardere videokaart in te kunnen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad dat wist ik. Sorry mijn vorige zin was een beetje onduidelijk ^^

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Robbedem schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:30:
De FX 6300 is een processor.
HD 7790 of R9 260X is de grafische kaart.
Of je ermee kan streamen hangt ook sterk af van wat je gaat streamen, maar ik zou niet ergens anders op gaan besparen om er een zwaardere videokaart in te kunnen zetten.
Als je League wilt gaan streamen kun je beter een goede processor nemen (quadcore) dan een dure grafische kaart. Bij streamen en spellen als league of legends gaat het meer om de data dan de graphics. Als je spellen zoals CoD zou willen streamen heb je wel een betere kaart nodig! Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar een 560ti die ik ook hebt. Die zijn niet meer zo duur tegenwoordig.

Voor een processor kun je gaan voor een instapmodel van de i5, bijvoorbeeld de i5 3350P. Zou trouwens wel een 8 GB ram setje nemen, ook door het grootverbruik van de videoprocessing van het streamen. Als je echt gaat editen en renderen zou ik voor een 16 GB setje gaan, maar dan kom je al gauw boven de 100 euro uit.

Verwijderd

Topicstarter
Is fx 6300 niet goed ? Die heeft 6 core. Of zou ik de fx 8300 nemen die heeft 8 core.
Hij is veel goedkoper dan de intel i5.
Het is niet echt noodzakelijk om te streamen maar zeker om leauge of legends perfect te kunnen spelen. Ik ga het houden bij de hd 7790.
Deze grafische kaart is niet zo duur.

• MyBearTibbers
De HD7790 is goed genoeg om LoL te kunnen spelen.
Maar al je geld zal gaan zitten in een processor, mobo en het RAM geheugen.
Als uitgang zou ik het mainstream gamesysteem nemen uit de BBG van november met de HD7790.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,90€ 189,90
1MSI Z87-G41 PC Mate€ 83,80€ 83,80
1Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC€ 102,90€ 102,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,-€ 37,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,50

Hierbij zou je dan nog een kast moeten vinden.

Wil je redelijk normaal kunnen gamen en streamen, zal er toch al snel dit prijskaartje aan gaan hangen.
Daarbij zul je ook nog je processor moeten opschroeven naar +/- 4.5 Ghz, vandaar dat je ook zeker een extra koeler aan moet schaffen.

Uit ervaring weet ik hoeveel het streamen weg vreet uit je performance.
Mijn broer heeft ook een tijd gestreamed (LoL), en voor we dat eindelijk voor elkaar hebben weten te krijgen ging dit alsnog met de nodige horten en stoten, hij heeft overigens een i7 in zijn pc zitten.

Weet je ook zeker dat je internet het trekt?
Je zult een upload van 3 - 4.5 mb/s moeten hebben voor een 720p stream en een 5 - 9 mb/s voor een 1080p stream.
En dat is nog behoorlijk aan de krappe kant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk niet zoveel streamen dus dat is niet echt een must. Net zoals de andere mij vertelden is dit zeer moeilijk om viewers te hebben. Daarom ga ik het houden bij het spelen. Ik ga waarschijnelijk de fx 6300 nemen omdat die goedkoper is.
Ik zit met een budget omdat ik student bent.
Maar toch bedankt voor de reacties, ik heb veel bijgeleerd.
Ik ga dit weekend mijn opstelling nogmaals hier opzetten.

• MyBearTibbers
Mijn setup, komt overeen met degene die jij nu in gedachten hebt.
Zit alleen een wat stevigere video kaart in, een Gtx 660.
Lol speel ik met een stabiele 120 fps (overkill), maar ik speel ook andere games, en hier komt het wel van pas.
De fx6300 zal je niet volledig benutten, maar de kleine meerprijs tegenover de fx4300 is het een kans die je niet moet laten schieten.

Succes met het samenstellen, en als je nog advies nodig hebt horen we het wel ;)

[ Voor 42% gewijzigd door MyBearTibbers op 04-12-2013 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok. Leuk om te horen dat dit jouw setup is. En als ik zie dat jij 120 fps heb ben ik blij ;).

Ja ik zal het laten weten nog eens bedankt voor jullie reacties. Weet jij misschien welke extra kabels ik moet kopen ?

• MyBearTibbers
Geen, alles wat je nodig hebt zit erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ook voor mijn monitor ?

• MyBearTibbers
Daar leveren ze eigenlijk altijd een kabel mee, in jou geval een vga kabeltje.
Vaak zit er ook wel een vga -> dvi blokje bij, en anders zit deze wel bij je video kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok als jij het zegt zal het wel zo zijn. Dan moet il alleen zorgen voor een schroevendraaier en ik kan er aan beginnen ;). Ik ga dan nog eens mijn setup helemaal zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 98,60€ 98,60
1Club3D Radeon HD 7790 '13Series€ 97,01€ 97,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Zalman Z9 U3€ 59,20€ 59,20
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Philips 223V5LSB2 Zwart€ 94,99€ 94,99
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit€ 83,30€ 83,30
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Trust Multimedia Keyboard€ 14,95€ 14,95
1Gigabyte GM-M6800€ 8,83€ 8,83
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,37€ 63,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,57

Dit is mijn uiteindelijk systeem. Zijn er nog steeds opmerking laat het mij aub weten.
Ik denk dat dit in orde is om League of Legends te spelen.
Nog een vraagje ivm met bestellen. Volgens de price watch moet je dit via verschillende winkels bestellen. Maar heb je dan geen problemen met de verzendengstijden van de winkels?

+ Weet er iemand waar je windows goedkoper kan vinden voor studenten ofzo?

En zou ik het zelf in mekaar steken? Het is de eerste keer dat ik dit zou doen. Maar volgens vele site's is dit moeilijk? Want er zijn veel handleidingen op internet.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is een cd-rom speler noodzakelijk om een windows os te installeren?
Iemand een goedkope cd-rom die goed is ? Ik heb die cd eigenlijk nooit nodig dus ik vind het wel irritant om deze te kopen.

• jaapsander
Je kan windows ook installeren met een usb stick http://nl.hardware.info/r...table-usb-sticks-workshop

Zelf vind ik een externe USB DVD drive wel handig, zo hoef ik in nieuwe systemen geen optische drive te gebruiken (die je verder toch bijna nooit meer gebruikt) en kun je makkelijk wisselen tussen systemen. pricewatch: Samsung SE-208DB Zwart

Overigens kun je in de pricewatch aangeven bij hoeveel verschillende winkels je wilt bestellen. Standaard geeft de pricewatch de goedkoopste combinatie bij maximaal 4 shops weer. Verschillende producten hebben bij verschillende shops verschillende levertijden, je kan dus pas beginnen met bouwen wanneer je alle producten binnen hebt. Bij verschillende shops kunnen deze op verschillende tijdstippen komen waardoor je dus vaker thuis moet zijn om pakjes aan te nemen. Kan onhandig zijn, het is maar net wat je zelf handig vindt.

Een computer voor de eerste keer zelf bouwen is als je een beetje handig bent prima te doen. Als je iets minder handig bent of wat onzeker is het verstandig om het samen met iemand te doen die het al vaker heeft gedaan zodat hij/zij het je kan leren. In het begin kan je er best van schrikken hoeveel kracht je soms moet uitoefenen om bijvoorbeeld de CPU of het RAM te plaatsen. Voor de rest is het prima te doen met een youtube tutorial en vooraf goed de handleiding van je moederbord lezen.

[ Voor 85% gewijzigd door jaapsander op 06-12-2013 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet je er dan niet voor betalen?

• Cihad
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 11:54
Als je de serial hebt kan je een iso van internet halen en een bootable usb maken, en dan vervolgens je serial in tikken tijdens het installeren.

• jaapsander
Cihad schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:29:
[...]

Als je de serial hebt kan je een iso van internet halen en een bootable usb maken, en dan vervolgens je serial in tikken tijdens het installeren.
Of de bijgeleverde DVD in een andere computer (met DVD drive) rippen en op een usbstick zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gemakkelijkste is waarschijnlijk nog steeds een dvd drive in uw pc zetten en gewoon de cd kopen. Weet iemand waar je dit goedkoop kunt kopen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 13:48 ]

• Cihad
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 11:54
jaapsander schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:30:
[...]

Of de bijgeleverde DVD in een andere computer (met DVD drive) rippen en op een usbstick zetten.
Ook een optie.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:39:
Ahzo, dus je moet nog altijd een windows pakket kopen? En dan gewoon de serial gebruiken die binnen de doos staat? Is dit ook mogelijk om windows 8 op usb te zetten?
Ja windows 8 kan ook. Hier wat meer informatie over hoe je dat moet doen.
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool (win7)
Je kan ook een loader gebruiken hoef je het niet te kopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen een loader en het origineel? En hoe doe je dat?

• jaapsander
Gelieve dit niet op dit forum te bespreken. De enige legale manier om Windows te gebruiken is het kopen van een licentie. Hoe je deze installeert kunnen we bespreken (USB of DVD). Alle andere manieren zijn illegaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wist dit niet. Ik zal het gewoon kopen dan samen met een dvd drive. Ik kan iemand die iets weet van computers, zal anders aan hem eens vragen of hij dit kan met die usb. + Ivm met mijn systeem. Is dit ok ?

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
jaapsander schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:51:
Gelieve dit niet op dit forum te bespreken. De enige legale manier om Windows te gebruiken is het kopen van een licentie. Hoe je deze installeert kunnen we bespreken (USB of DVD). Alle andere manieren zijn illegaal.
Gelijk maar als we gaan hebben over installeren van USB en eventueel meerdere OS op USB/hardeschrijf zetten doe ik heeeeeeeeeel graag mee. Dat scheelt me CD (op dit moment)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:53:
Ok, ik wist dit niet. Ik zal het gewoon kopen dan samen met een dvd drive. Ik kan iemand die iets weet van computers, zal anders aan hem eens vragen of hij dit kan met die usb. + Ivm met mijn systeem. Is dit ok ?
Ik denk dat er genoeg mensen zijn op tweakers die je willen hebben. Ik wil je ook helpen hoor :)
Maar de vraag snap ik niet, ligt dat aan mij?

[ Voor 32% gewijzigd door Stefanto op 06-12-2013 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stefanto is dit dan gemakkelijk met een usb misschien? Want die uitleg van windows begrijp niet zo goed :s

• Stefanto
EDIT

[ Voor 99% gewijzigd door Stefanto op 06-12-2013 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb eerst en vooral een pv samengesteld en daar vraag ik of dit ok is.

En voor Windows ben ik er nog niet uit als ik het met een cd rom doe of een usb. ;)

• jaapsander
Op zich is het heel simpel, zorg dat je een .iso hebt van de windows DVD die je wilt installeren. Dit kun je doen door deze te downloaden of door een .iso te maken op een pc welke een DVD drive heeft. Vervolgens kun je een usbstick van 4GB nemen en deze formatteren. Je kunt verschillende tools gebruiken om de Windows iso goed op de USB stick te krijgen, in die link van hardware.info over de workshop bootable usbstick maken staat goed uitgelegd hoe dat moet.

Vervolgens zet je je pc in elkaar steek en je de USB stick achterin. Zodra je je pc opstart moet je even kijken welke F-toets het boot menu opent (vaak iets van F11, maar afhankelijk van je moederbordfabrikant). Kies dan voor booten vanaf usb en je Windows setup gebint vanzelf.

Alternatief is om eerst je bios/uefi in te gaan (vaak Delete toest) en bij de bootvolgorde in te stellen dat hij eerst van usb moet booten.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok. Dus het is gewoon een windows licentie kopen in een winkel dan vind je daarop een serial key, die je kan ingeven op internet waardoor je een ios. krijgt en dan dit op een usb zetten en klaar is kees?

• jaapsander
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:01:
Ah ok. Dus het is gewoon een windows licentie kopen in een winkel dan vind je daarop een serial key, die je kan ingeven op internet waardoor je een ios. krijgt en dan dit op een usb zetten en klaar is kees?
Als je een licentie koopt zonder fysieke DVD dan zit er vaak een downloadlink bij voor de .iso (schijfkopie). Je kan dan de gedownloade .iso branden op DVD of op een USB stick zetten. Tijdens het installeren van Windows voer je dan je licentie in.

Als je een oem licentie koopt van W8 dan zit er gewoon een DVD bij de licentie (dus DVD + serienummer).

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 06-12-2013 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahzo, ok is nog gemakkelijk. En waar kan je dit kopen zo een licentie zonder fysieke cd?

• jaapsander
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:04:
ahzo, ok is nog gemakkelijk. En waar kan je dit kopen zo een licentie zonder fysieke cd?
Bij Microsoft zelf, maar het handigste is om een OEM licentie te bestellen bij een nieuwe PC. pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier zit ook een cd in maar kan geen kwaad? Ok bedankt, nu weet ik dat ik geen dvd drive moet kopen.
Ok, nu nog de vraag of ik mijn pc zelf zou bouwen. Kan dit geen kwaad als ik dit doe zonder enige kennis ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 14:08 ]

• Stefanto
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:07:
Ok, hier zit ook een cd in maar kan geen kwaad? Ok bedankt, nu weet ik dat ik geen dvd drive moet kopen. Ik zal mijn post wegdoen ;)
jaapsander geeft goede informatie. Kijk de pricewatch even door en zorg dat je op de site bij specificatie kijkt wat je koop. Dan komt alles wel goed anders zijn wij er :)

• jaapsander
Ow en bij microsoft kun je als student windows kopen voor €60,- euro, alleen is dit een upgrade licentie, dus moet je al een XP, vista of 7 licentie hebben. http://www.microsoftstore...84e3085a318dcc6c8959fc721

Verwijderd

Topicstarter
Wel dit is eigenlijk wat ik nog vraag van jullie of al mijn componenten passen bij elkaar. Ik weet niet of dit allemaal op mijn moederbord past. Het in mekaar steken zal ik bekijken op sites of filmpjes. Ik wil gewoon alles in 1 keer kopen en in 1 keer in elkaar steken. Ik wil niet plotseling vast zitten omdat ik iets kleins ben vergeten. begrijp je ;)

Ivm met die studenten versie heb ik gezien. Maar ik heb geen windows 7 op een zelgebouwde pc. Dusja?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 14:12 ]

• jaapsander
Prima samenstelling. Ik voorzie geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hier dat mijn GPU op GDDR5 werkt en mijn moederbord heeft enkel GDDR3. Of ben ik fout?
Of en PCI-e 3.0 gebruikt en die heb ik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 14:27 ]

• jaapsander
Het geheugen op je videokaart is inderdaad GDDR5. Het geheugen dat je in je moederbord steekt is DDR3. Maar dit is geen probleem. Het geheugen van de videokaart en moederbord staat los van elkaar. De samenstelling zoals je hem nu hebt gepost gaat met elkaar werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok dus die PCI 3.0 speelt ook geen rol? ;) Bedankt sorry dat ik misschien zo druk ben. Maar ik wil gewoon dat ik niet voor verassingen kom te staan ;)

• jaapsander
Nope, geen probleem

• Stefanto
Succes van je aankopen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dingen veranderd omdat ik graag alles in 1 winkel zou willen kopen namelijk azerty.nl
Ik zie dat deze site goede user revieuws heeft.

Ik zal even noteren wat ik nieuw heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 98,60€ 98,60
1Club3D Radeon HD 7790 '13Series€ 97,01€ 97,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Zalman Z9 U3€ 59,20€ 59,20
1TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter€ 25,78€ 25,78
1BenQ G2250 Zwart€ 88,70€ 88,70
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit€ 83,30€ 83,30
1Cooler Master Hyper T4€ 22,70€ 22,70
1Trust Multimedia Keyboard€ 14,95€ 14,95
1Gigabyte GM-M6800€ 8,83€ 8,83
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,37€ 63,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,21

Een nieuw scherm weet niet of deze aansluiting zal werken?
Nieuwe netwerkadapter, werkt dit op mijn moederbord?
En een andere processorkoeler. Is deze ok?

• jaapsander
Ja alles gaat werken. Het scherm kun je aansluiten middels D-sub, een D-sub kabel is meegeleverd, als het goed is heeft je videokaart een verloopstukje van DVI naar D-sub. Maar voor een betere beeldkwaliteit kun je het beste het met een DVI-D kabel aansluiten (is digitaal in plaats van analoog). Die zou je er nog los bij kunnen bestellen.

Netwerkadapter heeft ook een PCI-e X1 slot, welke gewoon op je moederbord beschikbaar is.

De Cpu koeler is prima, die vorige was ietsjes beter. Zelf zou ik bij Azerty dan gaan voor een http://azerty.nl/0-976-45...ocket-1366-socket-am.html

Overigens is Azerty een prima winkel. Zelf heb ik ook erg goede ervaringen met Afuture (ondertussen alweer een 5-tal systemen besteld daar dit jaar). Afuture is meestal ook ietsje goedkoper dan Azerty.

[ Voor 23% gewijzigd door jaapsander op 06-12-2013 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga starten met het slechte kabeltje en als ik tijd heb zal ik dat ander kabeltje kopen.

Bedankt voor dei netwerkadapter en voor de info over de CPU koeler. Ik ga even kijken naar Afuture. Ik woon in Belgie dus ik hoop dat dit geen probleem is ;)

Afuture is inderdaad goedkoper het enigste wat ik niet vind is dezelfde voeding, ik heb deze genomen deze gelijkt er op maar is niet dezelfde. https://afuture.nl/productview.php?productID=14208

Voor 734 heb ik dit systeem. Bedankt iedereen voor de hulp en voor de kennis die mij is bijgeleerd ivm met computers. Ik ga waarschijnlijk in de vakantie mijn pc bouwen. Ik zal anders hier nog een reactie en een foto op plaatsen van het resultaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 16:53 ]

• Robbedem
Voor zover ik kan zien is dat wel dezelfde voeding hoor (heeft toch dezelfde productnummer).

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo, wel ja ik dacht dit ook maar doordat de foto er anders uitzag. Je kan zien op de foto dat de aan/uit knop anders staat. Daarom dacht ik dat dit een andere was.

Ik heb ook een ander moederbord moeten nemen omdat ik het andere niet vond. Maar ik denk dat deze beter is. Dus alles zou normaal daar ook op moeten lukken of niet? ;)
https://afuture.nl/productview.php?productID=256545

• Robbedem
Dat moederbord is goed ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik heb nu alles via Afuture in mijn winkelwagentje gedaan.

Nu moet ik alleen nog maar betalen en ik heb mijn onderdelen.

• MyBearTibbers
Megekko is ook een goede webshop, zelf bestel ik meestal bij Afuture, Azerty en Megekko.
Zoek alle componenten bij elkaar, en kijk wie er een 24 uurs levering van kan maken.
Dan kun je de volgende dag gaan bouwen :)

Verder een leuk systeem, veel plezier ermee!

[ Voor 10% gewijzigd door MyBearTibbers op 07-12-2013 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken maar bij Megekko hebben ze de Zalman niet, en dit is de gene die het langst onderweg is. Dus ik denk dat ik beter blijf bij Afuture. En 5 dagen max wacht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar moet ik bij mijn monitor nog een DVi kabel kopen kan dit ? Welke kabel moet ik dan nemen? ;)

• Robbedem
Je moet geen DVI kabel kopen, maar het is wel aan te raden. (Al moet ik bekennen dat ikzelf ook nog een VGA kabel gebruik :o )

Verwijderd

Topicstarter
Is het verschil enorm? Maar ik kan altijd later eentje kopen niet?

• Robbedem
Je kan altijd later een kabeltje kopen ja.
Hoe groot het verschil is weet ik niet. Voel je vrij om het hier eventueel te posten als je het hebt uitgeprobeerd. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem, zal ik doen. Zal ook foto's zetten als ik de pc gebouwd heb. Zijn er trouwens instructies om het installeren van windows. Want ik zie dat je veel dingen moet doen via BIOS maar daar heb ik totaal geen verstand van. Misschien weet er iemand een link met uitleg.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Je kan ook een goedkopere case nemen, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Cooler Master N300 (Closed) , en dan voor de 25,- die je bespaart hebt, een betere gpu kopen, de HD7850, een stuk sneller: pricewatch: Club3D Radeon HD 7850 '13Series . Dit zou ik eigenlijk doen als ik jou was.

[ Voor 14% gewijzigd door peakrever op 15-12-2013 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die case niet zo mooi eigenlijk. Ik vind een case met window wel nog mooi.
Ik heb mijn bedacht, en ik zou eerder een Zalman Z11 nemen. Deze vind ik toch mooier afgewerkt dan de Z9.
Ik weet het scheelt 5 euro maar daar heb ik het wel voor over.

Ik weet gewoon niet of je voor League Of Legends zo'n zware Gpu nodig hebt?
Is een HD7790 niet genoeg?

Een vriend van mij heeft een laptop van 1 jaar oud. Een toshiba. En die kan momenteel op high settings league of legends draaien op 120 fps..

Ik heb ergens gelezen dat laptop GPU met een M zijn en die dus minder sterk zijn.
Ik denk niet dat er in die Laptop een beter GPU zit of CPU, misschien wel zoja, vertel het mij ^^^

Ik ben beginner dus heb er niet veel verstand van maar ik heb dit gewoon gelezen. ;)

Alvast bedankt voor de info ;)

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:36
HD7990 is ruim voldoende voor League of Legends (alles ultra, 60FPS stable).

In die laptop zit waarschijnlijk geen betere GPU (tenzij die laptop flink wat kostte, meer dan 1000), maar wat maakt het uit, hij draait het al met 120FPS, en je hebt maar 60 nodig (dat is wat je scherm kan laten zien).
Pagina: 1 2 Laatste