Toon posts:

Macmini - toegevoegde waarde airport time capsule & apple tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben van plan om een mac mini te kopen als home media systeem (aansluiten op mijn tv en stereo, en aansturen met een ipad) en vroeg mij af of er een toegevoegde waarde is om een airport time capsule hierop aan te sluiten of een apple tv?

De enige toegevoegde waarde van de airport time capsule die ik kan bedenken is dat het ook als een wifi extender functioneert wat voor mij wel handig is. Kennen jullie nog andere voordelen? Voor opslag neem ik aan dat ik net zo goed een portable externe hardschijf erachter in aan kan sluiten (ik heb nog 2 van 1 Tb)? Kun je de mac mini zo instellen dat hij net als de time capsule automatisch backups maakt voor mijn iphone en macbook air? Want dan is er op dit punt ook geen voordeel.

De reden dat ik niet alleen een apple tv koop om te streamen vanaf mijn macbook air, is dat de apple tv 3 .mkv en iso files niet afspeelt. Ik heb geen zin om iedere keer alle films die ik download eerst weer te moeten converteren. Zoals ik begrijp, gaat hier veel tijd in zitten. Bij iedere film ongeveer 10-20 minuten. Dat zijn weer allemaal extra handelingen en het hele idee van zo een duur systeem is dat het makkelijk en snel werkt (een investering om het voor een keer helemaal perfect te hebben :P). Of hebben jullie andere ervaringen op dit vlak?

Als ik voor de mac mini ga, is er dan een reden om nog een apple tv erop aan te sluiten? Of kan ik op dezelfde manier streamen via de mac mini? Of is dit eigenlijk niet meer nodig omdat je simpelweg de mac mini bedient via je ipad, iphone of macbook?

Txs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Als je je mac mini achter de tv zet aangesloten op hdmi, als zegmaar een geautomatiseerde download mac. oor het kijken en het streamen en downloaden van films series enzovoort zou ik voor de mac mini gaan. Is een super apparaat, lekker snel soepel en is zo aan. Maar wanneer je alleen films en series kijkt, zou ik het houden op een apple tv.

Ik gebruik een combo van plex en een aantal programmas om alles te automatiseren, ik bedien hem vanaf mijn android en iphone/ipad of mijn macbook. alles gaat automatisch en is echt super. Maar wanneer je dat niet doet, het hele automatiseren van alles, zou ik absoluut niet eentje aanschaffen.

Oja ik heb een externe schijf op mijn mini aangesloten en ik gebruik die als time machine server. Usb3.0 schijfje en die back upped mijn hele macbook. super idiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks voor de snell reply. Hoe bedoel je met automatiseren? Op dit moment download ik gewoon om de paar dagen weer een paar afleveringen van een serie en kijk ik welke nieuwe films uit zijn en welke mij interessant lijken en dan download ik die. Volgens mij is dit niet echt downloadgedrag dat te 'automatiseren' is.

Ik wil mijn multmedia ook op het systeem kunnen opslaan (eventueel met wat externe harde schijven eraan vast) en rechtstreeks via dat apparaat afspelen op de tv en op de versterker voor muziek. Dit aangezien mijn macbook natuurlijk weinig opslag heeft. Ik dacht dat te kunnen doen met de combi van alleen de time capsule en de apple tv, maar ik begrijp nu pas dat de apple tv niet zelfstandig/rechtstreeks content van de time capsule kan afspelen. Je moet het dan streamen door middel van je macbook. Nu begrijp ik dat dit niet zo goed werkt (aangezien de content dan eerst via je laptop loopt en dan pas naar de apple tv). De time capsule is dan eigenlijk meer bedoeld is om een back-up van je systeem/data te maken en niet als harddrive om content vanaf te streamen. Iemand hier ervaring mee?

Anders lijkt de macmini toch een betere optie. Ik wil alleen weten of dit net zo makkelijk is als de apple tv om bijvoorbeeld spotify te streamen naar je versterker. Zoals ik het begrijp stream je niet dezelfde manier. Je moet je ipad, macbook of andere afstandsbediening gebruiken om het lokale programma of lokale content op de macmini te bedienen. Terwijl met de apple tv kun je rechtstreeks streamen vanaf je macbook, ipad of iphone. Of kun je de macmini ook op die manier gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Voor de doeleinden die je benoemt vind ik mijn mac mini ideaal, in het topic "mac mini als meidiacenter" heb ik een heleboel info vandaan, ik download met nieuwsgroepen en als er van mijn serie een nieuwe aflevering beschikbaar komt in usenet dan plukt hij die van het internet, voegt hem automatisch toe aan mijn plex server en ik kan overal die aflevering kijken. IDIAAL. Zelfde met films in een bepaald genre enzovoort. Ik heb nu wel al 1 terrabyte aan series en andere media staan.

Voor het airplay gebeuren. Ik heb ook airserver geinstalleerd. werkt perfect. http://www.airserver.com/ Ik heb ook ergens gelezen dat je xbmc zo kan instellen dat hij van je plex server draait, xbmc heeft als voordeel dat er ook een airplay cliënt in zit. Is ook een goede optie.

Maar om het gehele automatiserings plaatje compleet te krijgen, zou ik eers maar even dit topic door lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339611

[ Voor 4% gewijzigd door jctjepkema op 01-12-2013 11:22 ]