Negatieve beoordeling omdat ik niet reageer op een email?

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Hallo,

Paar dagen geleden (kwam er pas vandaag achter) heeft er een Tweaker (Freggel) een negatieve beoordeling gegeven omdat ik geen email had terug gestuurd?

Verhaal:

Het gaat om de adv van mijn PS3 die al verkocht is destijds maar omdat ik zoveel emailtjes kreeg (echt tientallen + marktplaats emailtjes) ga ik niet op alles reageren omdat ik te weinig tijd heb (school + heel veel huiswerk)

Nou is Tweaker Freggel blijkbaar? beledigd geworden omdat ik niet reageerde op zijn mail dat hij ... bood op mijn PS3 en heeft dus gelijk een negatieve beoordeling gegeven. :(

Heb ook helemaal niet op hem gereageerd met bijv: ik laat het je zsm weten of ik ga akkoord o.i.d.

Kort samengevat: Meneer geeft mij een negatieve beoordeling omdat ik geen email heb terug gestuurd.
(heeft ook helemaal geen DM gestuurd via Tweakers waar ik vaker op zit dan mijn mail)

Normaal gesproken als ik een email stuur en ik krijg niks terug ga ik verder zoeken of ligt dat aan mij? :?

Anders kon ik de afgelopen jaren wel tientallen negatieve beoordelingen geven omdat mede tweakers niet terug reageren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02

P_Tingen

omdat het KAN

Een tijdje terug heb ik twee defecte laptops aangeboden en werd ook overspoeld met mails. Ik begrijp je punt volkomen, helemaal omdat ik toen ook een paar niet zo frisse mails teruggekregen heb over wat ik wel niet aan het doen was. Punt is dat het lastig is bij te houden wie je wat gemaild hebt.

Aan de andere kant snap ik een koper ook. Je stuurt een mail en het minste wat een verkoper kan doen is reageren. Als die dat dan niet doet is dat frustrerend. En dus een negatieve beoordeling.

Ik denk dat er niks aan te doen is; het is wat lullig, maar ik denk dat de negatieve beoordeling op zich terecht is.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Tja, als ik voor elke onbeantwoorde mail een negatieve beoordeling zou geven zal er elke week discussie zijn vrees ik. Hoewel ik het wel onbeleeft vind als iemand geen mail terug stuurt.

Je kunt in de "how to" lezen hoe je op de corecte manier bezwaar maakt.

How to - V&A feedback laten aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Even terzijde of het nu wel of niet terecht is om hiervoor een negatieve feedback te geven. Hoe zou je het vinden als iemand je face to face een vraag steld en die persoon loopt gewoon door zonder iets te zeggen?

Niet netjes toch?

Omdat face to face niet mogelijk is en DM en/of E-mail het enige alternatief is,is het wel zo netjes om daar op te reageren. Hoeveel mailtjes je ook krijgt,gewoon ff reageren. En als het je allemaal teveel is,dan geen advertenties plaatsen.

laten we AUB niet afglijden naar het MP niveau en hier iedereen met enig respect behandelen. Ondanks dat je geen gezicht ziet,zit er wel een persoon aan de andere kant van de lijn. Dat is mijn mening hierover. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een beoordeling is het wel nodig dat er op zijn minst communicatie heeft plaatsgevonden om concreet te proberen tot een overeenkomst te komen. Daar is bij het droppen van een mail of DM geen sprake van als niet gereageerd wordt.

Het zou de waarde van reviews ook wel behoorlijk afkalven als andersom dan ook gewoon een mailtje voldoende zou zijn voor een positieve beoordeling.

review dan ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 14:42
Ik zal als feedback gever ook maar even reageren.

Het uitbrengen van een bod valt dus niet onder communicatie? Want dat is dus gebeurd, er is een concreet bod uitgebracht (en een fatsoenlijk bod) op het aangeboden product. Daar is niet op gereageerd en dat is imo (gelukkig lees ik voor meer mensen) niet netjes en zeker ongewenst.

Vervolgens was het product verkocht en ik heb nog een week op reactie gewacht in de trend van "sorry, hij is al verkocht" maar dat kwam niet, vandaar de negatieve feedback. Die is daar naar mijn mening ook voor. Net als voor positieve ervaringen. Want je wilt als potentiële koper toch weten of dat je serieus genomen wordt door de verkoper? En of die verkoper iig de moeite wil nemen om te reageren op mensen die interesse hebben?

Het argument van "veel mail" vind ik een verder heel flauw argument. Dat hoort erbij. Wil je dat niet, dan moet je geen ads plaatsen. Of ga alleen op Marktplaats verkopen, waar het helaas gewoon is dat er niet wordt gereageerd op mails.

En pcgek, thnx voor je input. Dat is eigenlijk exact waar het mij om gaat. :)

[ Voor 4% gewijzigd door freggel op 01-12-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Communicatie is niet eenzijdig. Voor hetzelfde geld gebruikt iemand een wazige afzendadres wat ergens in een spamfilter komt.

Puur het zenden van een mail is onvoldoende concreet om als 'ervaring' te beschouwen. Is het vervelend als iemand niet reageert? Tuurlijk. Zoals geschetst heb je evengoed niets aan positieve reviews waar alleen een antwoord op mail is gegeven "is al verkocht".

Er moet toch minimaal gecommuniceerd worden over prijs en akkoord voor je kan spreken van een ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
freggel schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:25:
Ik zal als feedback gever ook maar even reageren.

Het uitbrengen van een bod valt dus niet onder communicatie? Want dat is dus gebeurd, er is een concreet bod uitgebracht (en een fatsoenlijk bod) op het aangeboden product. Daar is niet op gereageerd en dat is imo (gelukkig lees ik voor meer mensen) niet netjes en zeker ongewenst.

Vervolgens was het product verkocht en ik heb nog een week op reactie gewacht in de trend van "sorry, hij is al verkocht" maar dat kwam niet, vandaar de negatieve feedback. Die is daar naar mijn mening ook voor. Net als voor positieve ervaringen. Want je wilt als potentiële koper toch weten of dat je serieus genomen wordt door de verkoper? En of die verkoper iig de moeite wil nemen om te reageren op mensen die interesse hebben?

Het argument van "veel mail" vind ik een verder heel flauw argument. Dat hoort erbij. Wil je dat niet, dan moet je geen ads plaatsen. Of ga alleen op Marktplaats verkopen, waar het helaas gewoon is dat er niet wordt gereageerd op mails.

En pcgek, thnx voor je input. Dat is eigenlijk exact waar het mij om gaat. :)
Je kon natuurlijk ook op een andere manier proberen te communiceren dan alleen een mail?

Zoals ik al vaker zei zit ik meer op Tweakers dan op mail en als je dan zelf de moeite niet neem om een email en een DM te sturen? dan zie ik verder weinig interesse bij je voor de PS3 als je niet op een ander manier probeert te communiceren dan alleen via de mail.

hier nog even wat communicatie betekent:

"Communicatie is een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren"

Ik heb zoals ik al zei veel mails en zal daarom niet alles kunnen beantwoorden. Ik heb geen mail teruggestuurd dus er is geen sprake van communicatie ;)

eventueel een tweede mail van jou zag ik niet om te vragen waarom ik niet zou reageren :/

[ Voor 12% gewijzigd door Knamix op 01-12-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Knamix schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:43:
[...]

Je kon natuurlijk ook op een andere manier proberen te communiceren dan alleen een mail?
Dat slaat natuurlijk ook weer nergens op. Als je via methode A niet reageert ga ik ook niet meer proberen contact te zoeken via methode B, C of D. Tenzij je natuurlijk een wel héél erg mooi aanbod hebt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niet gek dat je niet op alle e-mails ingaat en het niet reageren al belonen met een slechte beoordeling vind ik ook ver gaan, maar de zaak helemaal omdraaien en de "schuld" voor de foute communicatie bij de andere partij leggen is weer het andere uiterste.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 14:42
[...]

Zoals ik al vaker zei zit ik meer op Tweakers dan op mail en als je dan zelf de moeite niet neem om een email en een DM te sturen? dan zie ik verder weinig interesse bij je voor de PS3 als je ook op een ander manier contact kunt maken niet? :/
Dat is ook weer te makkelijk. Je bied iets aan, je stelt daarbij de mogelijkheid om contact te leggen via mail beschikbaar en daar maak ik gebruik van. Dan is het toch niet zo als ik dat doe, dat ik dan degene ben die omdat jij daarop niet reageert een andere weg moet gaan zoeken? Ik wacht in goed vertrouwen een reactie af, misschien wordt je wel net vader of heb je iets aan het hoofd waardoor je even geen tijd hebt om te reageren. Dat kan, daar heb ik begrip voor.

Waar ik geen begrip voor heb is het domweg niet reageren op biedingen en mails. Dat is het punt. En als er dan daarom negatieve feedback wordt gegeven, dan is er ineens wel tijd en ruimte om te reageren.

En kom op, als je je mail niet wil checken, zet dat vinkje dan uit bij het plaatsen. Dat is mogelijk en niet moeilijk. Als je daar niet voor kiest, ga dan niet roepen dat mensen dan maar beide opties moeten gebruiken. Reageer dan op beide.
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:42:
Communicatie is niet eenzijdig. Voor hetzelfde geld gebruikt iemand een wazige afzendadres wat ergens in een spamfilter komt.

Puur het zenden van een mail is onvoldoende concreet om als 'ervaring' te beschouwen. Is het vervelend als iemand niet reageert? Tuurlijk. Zoals geschetst heb je evengoed niets aan positieve reviews waar alleen een antwoord op mail is gegeven "is al verkocht".

Er moet toch minimaal gecommuniceerd worden over prijs en akkoord voor je kan spreken van een ervaring.
Ja, dat is lekker makkelijk. Je haalt hiermee alle verantwoordelijkheid weg bij de verkoper door te zeggen dat er pas feedback gegeven mag worden als er gereageerd wordt. Als die dus een onzin e-mail heeft ingevuld of zijn PM box nooit bekijkt, dan is dat dus het probleem van de potentiële koper. En als die koper dan van het geboden medium gebruik maakt, de mail in dit geval, dan mag hij of zij er ook nog eens niets van vinden als er niet op wordt gereageerd.

Mooi is dat, de kant die dat op gaat. Zie maar wat je doet, maakt niet uit! Er zijn toch geen consequenties aan verbonden :+

Om het lekker leesbaar te houden:
[...]

[knip]

hier nog even wat communicatie betekent:

"Communicatie is een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren"

Ik heb zoals ik al zei veel mails en zal daarom niet alles kunnen beantwoorden. Ik heb geen mail teruggestuurd dus er is geen sprake van communicatie ;)

eventueel een tweede mail van jou zag ik niet om te vragen waarom ik niet zou reageren :/
Een tweede mail is er niet gekomen omdat de PS3 ineens verkocht was. Daarom zag ik geen reden om die nog te sturen. Had ik wellicht wel kunnen doen, maar het doel van de feedback is andere tweakers voor dit soort handelen te waarschuwen.

Maar de adviseur acht dit blijkbaar niet noodzakelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door freggel op 01-12-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
freggel schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:55:

Waar ik geen begrip voor heb is het domweg niet reageren op biedingen en mails. Dat is het punt. En als er dan daarom negatieve feedback wordt gegeven, dan is er ineens wel tijd en ruimte om te reageren.
Zoals ik al zei reageer ik op DM's en bijna niet op mails. om dan te zeggen dat ik opeens tijd heb is een beetje kort door de bocht..

Ja het is mijn fout dat ik het heb aangevinkt, maar gelijk een feedback geven als ik niet reageer.. dat snap ik gewoon niet.

Zijn hier genoeg advertenties van Tweakers die niet terug reageren.. Zit ik ermee? nee natuurlijk niet, ik kijk dan gewoon verder.

Jij zit er dus blijkbaar mee en daar bied ik mijn excuses voor, maar om gelijk een negatieve beoordeling te schrijven?

Sorry maar dat snap ik niet en dat ga ik ook niet snappen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@freggel: Goed, als dit de toon is: als je jezelf de frustratie had willen besparen, had dan gewoon even de v&a faq gelezen. Beoordelingen alleen voor afgeronde ervaringen. Als je niet bereid bent te lezen, kan je misschien beter naar marktplaats - om even je eigen favoriete uitspraak te quoten.

De beslissing is genomen en onderbouwd. Discussie kan altijd, maar dan op een fatsoenlijke manier. Deze gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.