Mail over moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
wildhagen schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:59:
Zou het familie van degener zijn? :P
Ik vind de posts van Vendar over het algemeen wel een +2 of +3 waard. Vendar heeft naar mijn mening veel inzicht als het gaat om technorealisme (de gevolgen van gebruik en misbruik van technologie).

De totalitaire politie-surveillance dictatuur waar hij het over heeft wordt mogelijk gemaakt door technologie en de politici die deze technologie - nu en in de toekomst - implementeren en misbruiken. Vendar is vaak wat lang van stof, dat komt waarschijnlijk omdat hij zijn punt zo goed mogelijk probeert uit te leggen. Dat kan ik wel waarderen.

Ik ben geen familie van Vendar en geef hem vaak inderdaad een +2 of +3. ;)

Vandaag heb ik (nog) niets gemodereerd maar ik ben even in dit topic komen kijken omdat ik een moderatie waarschuwing heb ontvangen. :'( Weet iemand hoe lang zo een moderatiewaarschuwing geldt voordat ik geblokkeerd wordt?? Ik kan het zo snel niet vinden. Ik ben niet iets geks van plan hoor.... Wilde het gewoon even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een waarschuwing is permanent, je moet gewoon altijd volgens de richtlijnen in reviews: Tweakers.net moderatie faq modereren. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Oh, ik had begrepen dat je na een waarschuwing geblokkeerd kon worden - na verdere "misdragingen" - binnen een bepaalde tijd.

Ik zal niet meer modereren in topics met een enigzins politieke lading. Bv. ''Apple weigert app met foto's Zwarte Pieten in App Store''. Blijkbaar moet daar op een andere manier gemodereerd worden dan wat ik normaal en al maanden doe. Frappant dat ik pas na dit topic en moderatiewaarschuwing krijg, waarin vier van de zes waarschuwingen n.a.v. het betreffende topic zijn.

• Dirk

Dirk

Oh, je had al veel eerder een waarschuwing moeten krijgen, maar er worden zoveel moderaties gedaan, we zien lang niet alles direct. Overigens moet je niet alleen bij dat soort artikelen opletten, een snelle scan levert 37 potentiële mismoderaties op, verspreid over verscheidene artikelen. Deze stonden alleen bovenaan de lijst. Ik weet overigens niet hoeveel van die 37 er daadwerkelijk niet volgens de FAQ zijn, daarvoor moet ik ze allemaal individueel bekijken en beoordelen en daar heb ik nu geen zin in, maar meestal is dat het overgrote deel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Shmoopy
Dirk schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:42:
Oh, je had al veel eerder een waarschuwing moeten krijgen, maar er worden zoveel moderaties gedaan, we zien lang niet alles direct. Overigens moet je niet alleen bij dat soort artikelen opletten, een snelle scan levert 37 potentiële mismoderaties op, verspreid over verscheidene artikelen. Deze stonden alleen bovenaan de lijst. Ik weet overigens niet hoeveel van die 37 er daadwerkelijk niet volgens de FAQ zijn, daarvoor moet ik ze allemaal individueel bekijken en beoordelen en daar heb ik nu geen zin in, maar meestal is dat het overgrote deel.
Goh, zo voorspelbaar. Ik had precies de bovenstaande reactie verwacht. Nog meer mismoderaties !!!

Van 6 naar 37 potentiële mismoderaties in één etmaal. Vind je er nog meer? Misschien haal ik de 100 wel.
Zoek jij maar lekker verder Dirk... ;w

Verwijderd

Mag ik hier ook reageren op door Dirk Westendijk namens Tweakers.net alszijnde "foutief" aangemerkte moderaties?
Ik kreeg onderstaande email over een tweetal moderaties en ik snap echt niet waarom deze reacties niet als+3 inspirerend of vernieuwende belichting kunnen worden beschouwd. Het betreft pakkende overdenkingen die krachtig verwoorden wat veel mensen voelen bij dat onderwerp. Het is echter niet zo 123 onder woorden te brengen en als een andere tweaker daar dan wel in slaagt is dat een uitmuntende reactie. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de moddende tweakers niet een waardeoordeel vanuit het eigen referentiekader mogen hebben? Moderators moeten wel degelijk af en toe verschillende waardes toekennen aan een reactie. Iedereen heeft een eigen referentiekader en hoe meer mensen modereren hoe meer weloverwogen de beoordeling zal zijn. Lang leve het individu *O*
Hallo Mollemaar,

Bedankt dat je tijd maakt en moeite neemt om reacties te modereren. We waarderen het zeer dat je bereid bent je in te zetten zodat andere bezoekers kunnen filteren op kwaliteit van reacties, en mensen die goede posts maken dat ook gewaardeerd zien.

Om dit proces in goede banen te leiden is het van belang dat iedereen op dezelfde wijze tot een score komt: op basis van hun inhoudelijke kwaliteit en hun nut voor de algemene discussie. Richtlijnen hiervoor zijn vastgelegd in de Moderatie FAQ op de frontpage: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Wij vragen dan ook van iedereen om volgens deze richtlijnen te modereren.

In jouw geval zijn er enkele opmerkelijke beoordelingen geconstateerd. Voorbeelden hiervan zijn:
Verwijderd in 'nieuws: Defensie koopt vier onbewapende MQ-9 Reaper-drones'
Tk55 in 'nieuws: 'Verbod op massaal tappen internetverkeer is achterhaald''
Reacties die geen +3 waard zijn.

Mocht je moderatievragen hebben dan kun je terecht in het Tweakers Moddereter Forum (Tweakers Moddereter Forum) of in de Moderatie FAQ op de frontpage (reviews: Tweakers.net moderatie faq). Het genoemde forum wordt bijgehouden door mensen die het modereren op de frontpage serieus nemen en zij zijn volledig bereid om je te helpen bij eventuele vragen over het modereren.

Mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn, of mocht je het niet eens zijn met de specifieke voorbeelden, dan kan je uiteraard altijd terugmailen met ondergetekende. We geven graag een extra toelichting.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers,
Dirk Westerdijk
Moderator TMF / T.net PowerMod

Op deze e-mail en onze dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.
(http://tweakers.net/voorwaarden)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:10:
Ik kreeg onderstaande email over een tweetal moderaties en ik snap echt niet waarom deze reacties niet als+3 inspirerend of vernieuwende belichting kunnen worden beschouwd.
[...]
Misschien kun je het beter afhandelen met het crewlid die je de DM of e-mail heeft gestuurd. Dat gezegd hebbende is er echt werkelijk niets +3 of inzichtvol of anderzijds must read aan de genoemde reacties. Bij de eerste weinig tot niets toevoegende reactie kom ik zelf niet hoger dan een 0 en ook in het tweede geval kan ik een 0 mij voorstellen. De netto scores waar de posts nu op staan zijn wat mij betreft prima. De enige manier hoe je tot een +3 zou kunnen komen is wanneer je "mee eens" gaat moddereren wat niet is toegestaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:10:
Mag ik hier ook reageren op door Dirk Westendijk namens Tweakers.net alszijnde "foutief" aangemerkte moderaties?
Ik kreeg onderstaande email over een tweetal moderaties en ik snap echt niet waarom deze reacties niet als+3 inspirerend of vernieuwende belichting kunnen worden beschouwd. Het betreft pakkende overdenkingen die krachtig verwoorden wat veel mensen voelen bij dat onderwerp. Het is echter niet zo 123 onder woorden te brengen en als een andere tweaker daar dan wel in slaagt is dat een uitmuntende reactie. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de moddende tweakers niet een waardeoordeel vanuit het eigen referentiekader mogen hebben? Moderators moeten wel degelijk af en toe verschillende waardes toekennen aan een reactie. Iedereen heeft een eigen referentiekader en hoe meer mensen modereren hoe meer weloverwogen de beoordeling zal zijn. Lang leve het individu *O*

[...]
Omdat het hier nog altijd is, hoe meer woorden, hoe hoger de moderatie. Als die personen 3 alinea's hadden geschreven met dezelfde strekking? Was het gelijk +3 geweest. Helaas werkt dat hier gewoon zo. Ook heb je maar mee te doen met de kudde. Vind iedereen het een +1? Dan heb je dat ook maar te vinden.
Zolang er totaal geen discussie mogelijk is over het moderatie systeem (en er vanuit de devs totaal geen interesse hierover wordt getoond) zal het zo blijven.
Ik zou ze puur als mening zo een +3 willen geven, maar ik doe het niet, waarom? Omdat ik dan inderdaad precies dezelfde berichtjes ga krijgen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47

Herman

FP ProMod
lanerios, er zijn richtlijnen opgesteld met een bepaald doel. Wanneer simpele kreten of populaire slogans in de spotlight worden gezet, dan wordt de FrontPage een soortgelijke populariteitswedstrijd als YouTube of nujij. Uiteraard valt het op dat bij het huidige concept lange reacties veel sneller in de spotlight komen te staan, maar aan ons om dat hier recht te zetten. (Voor zover dat mogelijk is)

Verder: deze discussie is hier off topic dus verder discussiëren in het evaluatietopic of een eigen topic!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Even in een los topic en dan is het zo inderdaad wel afdoende afgehandeld. Als er voor de twee heren die een mail hebben ontvangen nog wat onduidelijk is, dan graag reageren op die mail.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 29-11-2013 00:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.