Toon posts:

.wav (DTS) op Onkyo reveiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds deze week heb ik de Onkyo TX-NR626 receiver in huis. Ik loop er tegen aan dat ik geen .wav (DTS) bestanden kan afspelen. De receiver is als volgt aangesloten:

Input
NAS (via netwerkkabel)
Mediaspeler Popcorn Hour A110 (via HDMI)
USB

Output
5.1 geluidsset
TV (via HDMI)

Indien ik de receiver een dergelijk bestand laat afspelen, krijg ik door alle boxen een ruis te horen. Dit is ongeacht de bron, ik heb alle 3 opties geprobeerd en dit heeft beiden geresulteerd in de ruis.

Ik heb al op google gezocht en zag dat meerdere personen dit probleem hadden, alleen die speelden het af via een computer die het geluid richting de receiver stuurt. Dit is niet wat ik wil, omdat ik de computer niet heb aangesloten op de receiver. Daarnaast heb ik ook geen cd speler oid aan de receiver aangesloten en is mijn intentie om vanuit de receiver zelf de bestanden af te spelen. Is dit haalbaar en zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt voor de reacties!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:39
Voor zover ik ook kan lezen : geen ondersteuning voor multichannel WAV files om deze rechtstreeks af te spelen op de receiver (vb via USB, NAS oid)

Dus redelijk normaal dat je ruis hoort ;-(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Wat mij opvalt is dat het volgende op de datasheet staat:

Playback of Audio Files Over Wireless Home Network
(MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis,
AAC, Apple Lossless, DSD, LPCM*2, and Dolby® TrueHD)

Hierin staat ook Dolby TrueHD genoemd. Is dit een ander multichannel geluidsfragment en wat is hiervan de extensie? Of staan bij bovenstaande nog meer multichannel extensies genoemd?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:58
Multichannel wav is iets anders. In dit geval gaat het om een 'ouderwetse' DTS CD, verpakt als 44.1kHz wav. Het kan zijn dat de mediaplayer dat zelf omzet naar 48kHz en daarmee alle informatie onbruikbaar maakt.
Probeer het eens via de spdif uitgang zou ik zeggen, en loop wat instellingen na.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• jvanhambelgium
Die oplijsting is volgens mijn beetje marketing bull, dan had er evengoed DTS-MA (Master Audio) kunnen bijstaan.
Het zou me verbazen dat "Dolby" bestanden (gewoon of TrueHD) verpakt in WAV plots wel gaan spelen, maar DTS / DTS-MA niet.

DTS,DTS-MA,Dolby,Dolby TrueHD zal de receiver uiteraard kunnen decoden, maar indien dit via HDMI binnenkomt. Niet via een USB-stick, NAS/LAN whatever.
Via SPDIF zal je de "HD" audioformaten niet kunnen binnentrekken (Dolby TrueHD & DTS-MA)

Ben benieuwd of je het werkende krijgt...

Verwijderd

Playback of Audio Files Over Wireless Home Network
(MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis,
AAC, Apple Lossless, DSD, LPCM*2, and Dolby® TrueHD)

DTS staat er überhaupt niet bij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels werkend gekregen door de extensie .wav te hernoemen tot .dts. Als ik vervolgens de mediaplayer opdracht geef om af te spelen, pakt de reciever dit goed op. Het benaderen van de bestanden vanuit de reciever vis het netwerk resulteert nog steeds tot ruis

• jvanhambelgium
Dus via de Popcorn werkt het al ? Wat bedoel je met "mediaspeler" ? Die "binnen" de Onkyo software of echt een extern Popcorn doosje ?

Dus voorlopig geen resultant om vb het bestand op een USB-stickje te zetten en af te spelen op de Onkyo of het bestand via netwerk-map te spelen rechtstreeks vanuit Onkyo ?
Pagina: 1