Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ultrabook voor het werk..

Pagina: 1
Acties:

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Hallo Mensen,

Mijn moeder heeft op het moment een laptop van 5 jaar oud, tijd om deze te vervangen dus! Mijn moeder is geen veeleisende gebruiker, maar wat zij vooral belangrijk vind is betrouwbaarheid en snelheid. Ze heeft altijd allerlei programma's open staan(18chrometabbladen, 15mailvensters, word, etc), dus een beetje extra werkgeheugen kan geen kwaad. Ik heb haar weleens gezegd dat ze niet zoveel open moet hebben, maar ze laat alles lekker open staan. Ook wil ze haar 1080p video's kunnen afspelen, Het scherm hoeft alleen geen 1080p te zijn. (ze wil de video's van haar pas gekochte 1080pcamera kunnen afspelen)

Ik heb mijn moeder ook gevraagd wat ze wil, ze wil graag zo'n dunne ultrabook van Samsung. Ze wou deze graag hebben:

pricewatch: Samsung Ativ Book 7 NP740U3E-X01NL

Haar budget ligt dus ook rond de 1000 euro niet al te veel meer dus! Ze wil een lichte laptop die niet al te groot is, dus eigenlijk gewoon een ultrabook. Wat betreft de accuduur heb ik niet zo veel informatie gekregen van haar dus hier stel ik zelf een eis minimaal 5 uur moet hij het uithouden.

Mijn moeder heeft op de een of andere manier een voorkeur voor Samsung, waarschijnlijk omdat haar telefoon (Samsung galaxy S3 mini) ook van Samsung is. Een andere reden heeft ze hier geloof ik niet voor. Ze wil ook absoluut geen Apple omdat ze dan alles opnieuw moet leren, (je weet hoe dat gaat bij niet teakers die tegen de 50 raken).

Als iets nog onduidelijk is, geef dit dan aan. Ik zal het zo snel mogelijk aan haar vragen!

-Bruno

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:06
Op dit moment kan je voor minder dan 900 euro een Sony Vaio Pro 13 bestellen met de volgende specs:
- Core i5 4200u
- 8GB RAM
- 256GB PCIe SSD
- Windows 8

Dit is dan de variant zonder touchscreen. Voor een touchscreen zul je, alle kortingen meegerekend, een kleine 90 euro meer moeten neertellen. Het bestellen hiervan vergt wel een kleine omweg. Sowieso zijn bij Sony op dit moment de upgrades naar 8GB RAM en 256GB PCIe SSD gratis.
Je begint op op de website van spaarwinkelen.nl een account aan te maken. Daarna ga je naar hun pagina van Sony, klik op de onderste kortingscode, bewaar deze, en ga via de knop naar de website van Sony. Daar de ultrabook gewoon samenstellen, vul verderop in de bestelling de kortingscode in bij vouchers en klaar is kees. Later krijg je dan, bovenop die kortingen, nog 6% van het aankoopbedrag terug via spaarwinkelen.

Voordelen t.o.v. de Samsung lijken mij hier het extra RAM geheugen, een nieuwe Haswell CPU, een 2 maal zo grote en aanzienlijk snellere SSD (dat laatste is bijzaak, maar mooi meegenomen). Sommigen vinden bij de Sony wel dat het keyboard erg meegeeft bij het typen, vergeleken met een uit aluminium vervaardigde ultrabook. Ik heb het zelf even bekeken in de winkel en het viel me alleszins mee. Ja, het geeft wat mee en zeker in vergelijking met iets als het keyboard van mn Asus TF Prime, maar het voelt zeker niet aan als een budget laptopje van 400 euro.
Verder kan gezegd worden dat de modellen met touchscreen een glanzend scherm hebben, wat nadelig kan zijn bij veel zonlicht op het scherm. De versies zonder touch hebben een mat scherm.

Mijn Vaio Pro, met soortgelijke specs als hierboven, is inmiddels onderweg en het wachten is alleen op het afronden van de 6% terugbetaling. Dit kan soms even duren. Echter, zelfs zonder die regeling zit je dan onder de 1000 euro en heb je een ultrabook met aanzienlijk betere specs dan de hierboven genoemde Samsung. Er is tevens een uitgebreid GoT topic over deze ultrabook mocht je wat willen lezen over gebruikerservaringen met deze ultrabook.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Bedankt voor je reactie! Ik ben het eigenlijk volkomen eens met je standpunten. Ik zal trouwens zeker denken aan je tip bij de aanschaf. Nogmaals bedankt! Ik ga deze laptop mijn moeder zeker adviseren.

Sorry voor de nogal laatte reactie..

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Check de reacties op de NBBG even, je kan namelijk 8% korting krijgen ipv 6% cashback. Heb je meer korting en hoef je ook niet te wachten tot je geld weer terugkomt. Ik zeg het maar even.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:06
Jornv schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:27:
Check de reacties op de NBBG even, je kan namelijk 8% korting krijgen ipv 6% cashback. Heb je meer korting en hoef je ook niet te wachten tot je geld weer terugkomt. Ik zeg het maar even.
Nee, je kunt 8% korting EN 6% cashback krijgen via spaarwinkelen. De 8% korting is via een actiecode/voucher die je invult op de website van Sony bij de bestelling, de 6% cashback krijg je later als je via de website van spaarwinkelen naar de Sony store bent gegaan. Je moet inderdaad wel even wachten op die cashback.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Overigens, alle nieuwe ultrabooks komen standaard met windows 8 dus daar zal je moeder toch ook wel even aan moeten wennen. Of je moet er zelf windows 7 op zetten natuurlijk, kan ook op de VAIO Pro omdat alle drivers gewoon op de support site staan.
Pagina: 1