Interesse peiling voor uitdagend, mooi en gezond project!

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:09
Aan de hand van een ander topic van mij ([Kickstarter project?] Hoe, wie, wat...) wil ik een volgende stap zetten/proberen. Ik wil het een en ander wat concreter maken en daarom het volgende. Al lang loop ik met de gedachte om een bepaald project te starten en voor dat project zoek ik nu mensen die eventueel geïnteresseerd zijn om deel te nemen. Ruim 13 jaar zit ik in het "embedded development"-vak en weet dus wel wat er zoal bij komt kijken (zie mijn ander topic).

Het uiteindelijke project is groot en behelst een diversiteit van sub-projecten. Ddat maakt het in mij ogen uitdagend, leuk, spannend, divers en lastig. Het bestaat uit zowel hardware ontwikkeling, embedded firmware ontwikkeling, web-ontwikkeling, infrastructuur-design, applicatieontwikkeling, etc. Divers, zoals ik al zei :).

Nu ben ik bewust van het feit dat dit complex is om op te zetten, om voortgang te boeken, om überhaupt mensen te vinden, etc. Daarom is het ook een interesse peiling. Laat ik eerst het een en ander kort opsommen (met veel te weinig informatie om precies te weten wat het concreet inhoudt!):
  • Project thema: Sport, gezondheid en beweging
  • HW producten: Fietscomputer, polshorloge, ...
    • Hardware: PCB, MPU, GPS, Bluetooth, ANT+, wifi?, Display, accu, QC test, verificatie, compliance, etc
    • Firmware: Architectuur, RTOS, communicatie-stacks, loggen, power management, GUI, debuggen, FW upgrades, etc
    • Mechanica: Behuizing, IPxx, look&feel, etc
  • Web producten: Productontwikkeling en support website, website voor visualisatie, monitoring en tracking
  • Mobiele SW producten: iOS, Android, WP8 en Google Glass apps
  • Backend producten: Database, administratie, support, ...
Ja ja, ik weet het; hold your horses!! Veel te veel en uitgebreid om dat ernaast te ontwikkelen. Ik droom graag, maar ben wel realistisch :D. Daarom zou ik ook klein willen beginnen en kijken waar het uiteindelijk op uitloopt. Ik ben een echte aanhanger van Agile (SCRUM) development en wil dat dan ook graag toepassen. Release quick, release often. Klein en simpel beginnen en gaandeweg functionaliteit en complexiteit toevoegen.

Ik ga in deze post niet alles uitleggen wat ik voor ogen heb - dat is namelijk veel en voor nu te veel -. Ga er maar onder voorbehoud van uit dat:
  • Het totaal concept uniek is
  • Het nooit eerder toepast is in de hoedanigheid zoals ik dat voor ogen heb
  • Ik al diverse opmerkingen heb gehad (en gelezen) dat het interessant kan zijn voor mensen
  • Dat het fietsen, hardlopen en sporten in zijn algemeenheid kan bevorderen en veranderen
  • Dat er relatief weinig concurrentie is (zoals ik het voor ogen heb)
Nu begrijp ik zeer goed dat het mijn perceptie is en dat ik er volledig naast kan zitten. Een van de eerste zaken die uitgevoerd moeten worden is onderzoeken/peilen of het idd uniek (genoeg) is en of er genoeg vraag zou zijn.

Wat wil ik bereiken met mijn topic? Ik hoor graag of er enthousiastelingen zijn - jijzelf of iemand die je kent - die eventueel interesse hebben. Enthousiastelingen die goed beseffen dat het niet alleen ontwerpen/ontwikkelen is, maar dat er ook project gerelateerde activiteiten plaats zullen vinden. Denk dan aan meetings, requirements, documentatie, onderzoek, planning, budgetting, specificeren, etc. Het is, zoals in ELK professioneel project, niet alleen rozengeur en maneschijn :P. Nu is het uiteraard wel zo dat dit geen bedrijf is en dat er gewoon een gezonde afweging gemaakt moet worden over wat noodzakelijk is en wat niet.

Afhankelijk van de interesse kunnen er vervolgstappen genomen worden. Maar... alles op zijn tijd :D.

PS: Ik ben me er van bewust dat dit soort topics vaak op niets of weinig uitlopen, maar niet geschoten is altijd mis :)
PS: Zijn er nog andere websites waar ik dit topic kan plaatsen? Mensen vinden is (erg) lastig en als ik gericht hier en daar navraag kan doen verhoogd dat misschien mijn kansen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen idee wat je nou precies wilt met dit topic, maar als er over 2 jaar betatesters gezocht worden dan hou ik me aanbevolen want met duursport + GPS gadgets heb ik wel wat! :+

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je kan ook gewoon met je project starten en zodra er iets bruikbaars is gecreëerd dit opensource opleveren. Als het project interessant genoeg is komt die kritische massa 'vanzelf'.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Klinkt goed, helaas heb ik door mijn fulltime baan geen tijd "over" hiervoor maar als je testers zoekt kan je me altijd een DM sturen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Anteros
@MrAcid: Zit jij ook niet in het algemeen wielrentopic? Zo ja, dan kom je me bekent voor :). En wat ik wil? Mensen vinden die oprecht geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om een begin te maken.

@Oyster: Uiteraard kan ik gewoon met het project starten en ik ben ook aan het overwegen om dit te doen. Echter is het leuker, motiverender en uiteindelijk ook beter om dit met meer mensen te doen. Zeker omdat er diverse disciplines bij komen kijken. Ik denk dat mijn vrouw het overigens ook niet zo fijn vindt als ik alleen maar hier mee bezig zou zijn (wat eigenlijk wel nodig is als je het alleen doet).

@Mattie112: Ik heb ook een fulltime baan... en een vrouw :P. Maar ik snap het wel hoor. Overigens zit er minder druk achter dan bij een project wat in het bedrijfsleven gedraaid wordt.

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Anteros schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:19:
En wat ik wil? Mensen vinden die oprecht geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om een begin te maken.
Dus in feite zoek je mensen die gratis aan je project willen mee werken?
Is dit project dan commectieel of is dit project open source?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anteros schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:19:
@MrAcid: Zit jij ook niet in het algemeen wielrentopic? Zo ja, dan kom je me bekent voor :). En wat ik wil? Mensen vinden die oprecht geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om een begin te maken.
Zeker! En in het hardlopen-topic. :)

• Anteros
foekie01 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:23:
[...]

Dus in feite zoek je mensen die gratis aan je project willen mee werken?
Is dit project dan commectieel of is dit project open source?
Ja, maar niet zoals jij het lijkt te doen overkomen (of ik begrijp je verkeerd, dat kan ook). Het idee komt van mij en ik zal ook een leidende rol bekleden, maar het wordt een gezamenlijk project tussen mij en de geïnteresseerden. Samen maken we afspraken hoe we dit project of deel-projecten gaan opzetten en uitvoeren, inclusief schriftelijke afspraken over hoe en wat. Het uiteindelijke doel is:
  • Het project met een proto, planning, specificaties, etc op kickstarter of indiegogo zetten. Of...
  • Het project via bepaalde paden testen, piloten en vermarkten
In beide gevallen zullen alle deelnemers daarvan de vruchten plukken (mocht het uiteraard tot een succes leiden). Het is dus zeker NIET de bedoeling dat mensen gratis aan het project meewerken en ik de vruchten zou plukken! Samen uit, samen thuis. Omdat het uiteindelijke doel is om dit te vermarkten, wordt het geen open-source project.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, ik vind je topicstart mooi uitgebreid en heb er even over moeten nadenken, maar ik vrees dat je topic uiteindelijk onder 'werving' valt, en zeker voor commerciele doelen gaat dat tegen de regels van GoT in. Ik wens je nog veel succes met je idee, maar je topic zal ik moeten sluiten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.