Aan de hand van een ander topic van mij ([Kickstarter project?] Hoe, wie, wat...) wil ik een volgende stap zetten/proberen. Ik wil het een en ander wat concreter maken en daarom het volgende. Al lang loop ik met de gedachte om een bepaald project te starten en voor dat project zoek ik nu mensen die eventueel geïnteresseerd zijn om deel te nemen. Ruim 13 jaar zit ik in het "embedded development"-vak en weet dus wel wat er zoal bij komt kijken (zie mijn ander topic).
Het uiteindelijke project is groot en behelst een diversiteit van sub-projecten. Ddat maakt het in mij ogen uitdagend, leuk, spannend, divers en lastig. Het bestaat uit zowel hardware ontwikkeling, embedded firmware ontwikkeling, web-ontwikkeling, infrastructuur-design, applicatieontwikkeling, etc. Divers, zoals ik al zei
.
Nu ben ik bewust van het feit dat dit complex is om op te zetten, om voortgang te boeken, om überhaupt mensen te vinden, etc. Daarom is het ook een interesse peiling. Laat ik eerst het een en ander kort opsommen (met veel te weinig informatie om precies te weten wat het concreet inhoudt!):
. Daarom zou ik ook klein willen beginnen en kijken waar het uiteindelijk op uitloopt. Ik ben een echte aanhanger van Agile (SCRUM) development en wil dat dan ook graag toepassen. Release quick, release often. Klein en simpel beginnen en gaandeweg functionaliteit en complexiteit toevoegen.
Ik ga in deze post niet alles uitleggen wat ik voor ogen heb - dat is namelijk veel en voor nu te veel -. Ga er maar onder voorbehoud van uit dat:
Wat wil ik bereiken met mijn topic? Ik hoor graag of er enthousiastelingen zijn - jijzelf of iemand die je kent - die eventueel interesse hebben. Enthousiastelingen die goed beseffen dat het niet alleen ontwerpen/ontwikkelen is, maar dat er ook project gerelateerde activiteiten plaats zullen vinden. Denk dan aan meetings, requirements, documentatie, onderzoek, planning, budgetting, specificeren, etc. Het is, zoals in ELK professioneel project, niet alleen rozengeur en maneschijn
. Nu is het uiteraard wel zo dat dit geen bedrijf is en dat er gewoon een gezonde afweging gemaakt moet worden over wat noodzakelijk is en wat niet.
Afhankelijk van de interesse kunnen er vervolgstappen genomen worden. Maar... alles op zijn tijd
.
PS: Ik ben me er van bewust dat dit soort topics vaak op niets of weinig uitlopen, maar niet geschoten is altijd mis
PS: Zijn er nog andere websites waar ik dit topic kan plaatsen? Mensen vinden is (erg) lastig en als ik gericht hier en daar navraag kan doen verhoogd dat misschien mijn kansen.
Het uiteindelijke project is groot en behelst een diversiteit van sub-projecten. Ddat maakt het in mij ogen uitdagend, leuk, spannend, divers en lastig. Het bestaat uit zowel hardware ontwikkeling, embedded firmware ontwikkeling, web-ontwikkeling, infrastructuur-design, applicatieontwikkeling, etc. Divers, zoals ik al zei
Nu ben ik bewust van het feit dat dit complex is om op te zetten, om voortgang te boeken, om überhaupt mensen te vinden, etc. Daarom is het ook een interesse peiling. Laat ik eerst het een en ander kort opsommen (met veel te weinig informatie om precies te weten wat het concreet inhoudt!):
- Project thema: Sport, gezondheid en beweging
- HW producten: Fietscomputer, polshorloge, ...
- Hardware: PCB, MPU, GPS, Bluetooth, ANT+, wifi?, Display, accu, QC test, verificatie, compliance, etc
- Firmware: Architectuur, RTOS, communicatie-stacks, loggen, power management, GUI, debuggen, FW upgrades, etc
- Mechanica: Behuizing, IPxx, look&feel, etc
- Web producten: Productontwikkeling en support website, website voor visualisatie, monitoring en tracking
- Mobiele SW producten: iOS, Android, WP8 en Google Glass apps
- Backend producten: Database, administratie, support, ...
Ik ga in deze post niet alles uitleggen wat ik voor ogen heb - dat is namelijk veel en voor nu te veel -. Ga er maar onder voorbehoud van uit dat:
- Het totaal concept uniek is
- Het nooit eerder toepast is in de hoedanigheid zoals ik dat voor ogen heb
- Ik al diverse opmerkingen heb gehad (en gelezen) dat het interessant kan zijn voor mensen
- Dat het fietsen, hardlopen en sporten in zijn algemeenheid kan bevorderen en veranderen
- Dat er relatief weinig concurrentie is (zoals ik het voor ogen heb)
Wat wil ik bereiken met mijn topic? Ik hoor graag of er enthousiastelingen zijn - jijzelf of iemand die je kent - die eventueel interesse hebben. Enthousiastelingen die goed beseffen dat het niet alleen ontwerpen/ontwikkelen is, maar dat er ook project gerelateerde activiteiten plaats zullen vinden. Denk dan aan meetings, requirements, documentatie, onderzoek, planning, budgetting, specificeren, etc. Het is, zoals in ELK professioneel project, niet alleen rozengeur en maneschijn
Afhankelijk van de interesse kunnen er vervolgstappen genomen worden. Maar... alles op zijn tijd
PS: Ik ben me er van bewust dat dit soort topics vaak op niets of weinig uitlopen, maar niet geschoten is altijd mis
PS: Zijn er nog andere websites waar ik dit topic kan plaatsen? Mensen vinden is (erg) lastig en als ik gericht hier en daar navraag kan doen verhoogd dat misschien mijn kansen.