CMS integratie in bestaande nieuwe website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558150

Topicstarter
Beste Tweakers,

al jaar en dag ben ik een trouwe volger van tweakers, dagelijks mijn e-mailtje in mijn postbus en altijd als eerste hier om de nieuwtjes te lezen.

Zit na al die tijd zelf even met een vraag waar ik even jullie meningen over wil horen. :)
Ik ben klaar met het opbouwen van een frisse HTML5 website voor één van mijn klanten. De website bevat redelijk wat PHP en een minimaal aan jQuery. Nu komt ook de vraag om die website te beheren via CMS. Natuurlijk zie ik dat niet zitten om die helemaal opnieuw op te maken, ik heb reeds mijn volledig ontwerp en code opgemaakt. :/ Zelf heb ik in een ver verleden nog eens een CMS opgemaakr (basis) maar die kennis zit een beetje te ver waardoor ik mezelf op vlak van CMS een (iets gevorderde) leek kan noemen...
Ik ben onlangs beginnen testen met concrete5 misschien bekend bij enkele? Maar vraag me af of Wordpress en of Drupal/Joumla niet gewoon een beter alternatief is en meer aanpassingen kan doen? Ik wil gewoon de CMS integreren dat gemakkelijk bruikbaar is voor de klant en betrouwbaar en makkelijk integreerbaar is (classes en ID's hernoemen, alt's hernoemen, .....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54

TheNephilim

Wtfuzzle

Een CMS waarbij je classes en ID's moet hernoemen lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Een CMS moet juist makkelijk zijn, alleen tekst en afbeeldingen. De klant moet zich niet hoeven bezig houden met HTML en dergelijke, sterker nog; dat wil je niet.

Wordpress is een prima platform, al zul je de website wel op moeten zetten naar een Wordpress thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:45:
Een CMS waarbij je classes en ID's moet hernoemen lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Een CMS moet juist makkelijk zijn, alleen tekst en afbeeldingen. De klant moet zich niet hoeven bezig houden met HTML en dergelijke, sterker nog; dat wil je niet.

Wordpress is een prima platform, al zul je de website wel op moeten zetten naar een Wordpress thema.
Waarschijnlijk begrijpen we elkaar verkeerd :P ik bedoel vooral een CMS waar ik zelf voor één keer al de classes en ID's, alt,... moet veranderen van naam of dynamisch moet opbouwen met wat PHP code en op die manier te laten werken met een gemakkelijke voorgeprogrammeerde CMS (voor de klant) en Niet alles opnieuw opbouwen onder een CMS template..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naar mijn mening het beste wat ik al ben tegen gekomen. Heel simpel maar toch krachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 09:28
CushyCMS is inderdaad een hosted oplossing waar de TS naar zoekt. Echter, een poos geleden heeft iemand dit gemaakt:

https://code.google.com/p/mechedit/

Ik zou zeggen, pak dit op, pas het aan naar de veiligheidsstandaarden van nu (phpass), gooi allemaal overbodige javascript zaken eruit, gooi er een twitter bootstrap sausje overheen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 19:17
Ik heb ooit zelf een cms geschreven, maar dat was uiteraard bij lange na niet volwassen genoeg. Ik heb dat vervangen door gpEasy. Dit werkt erg makkelijk en ik kon mijn templates 1 op 1 overzetten door op de juiste plaatsen de juiste 'tags' te zetten. Het lijkt me voor jouw dus ook makkelijk om je designs als template in gpEasy te gebruiken.

Hier een voorbeeld van een simpele html5 site template:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>  
        <?php gpOutput::GetHead(); ?>
    </head>
    <body>
        <div id="site">
            <div id="content">              
                <header>
                    <nav>
                        <?php gpOutput::Get('FullMenu'); ?>
                    </nav>
                </header>
                <article>
                    <?php $page -> GetContent(); ?>
                </article>
            </div>
        </div>
    </body>
</html>

Header, menu en content zijn dynamisch, de rest is gewoon puur html(5)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1