Daytrading Desktop ~800 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selwyn12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2013
Hallo iedereen,

Ik ben belegger/daghandelaar en zit dus bijna de hele dag achter mijn schermen te turen. 8)7
Eerder werkte ik voor een kantoor en had daar een computer die ik kon leasen. Nu ik steeds vaker thuis zit, moet ik ook daar een fatsoenlijke desktop hebben staan.

Mijn oog is gevallen op de volgende opstelling (maar eigenlijk weet ik er niet heel veel van):
Processor: Intel Core i7 4770K 3,5GHz (Quad Core)
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Moederbord: MSI B85-G43 ATX
Geheugen: 16GB 1600MHz DDR3
Solid State Drive: Is dit echt veel sneller en beter of overbodige luxe?
Videokaart: Geen idee.
Behuizing: CoolerMaster Silencio 550 ATX Midi-Tower
Voeding: CoolerMaster B700 700watt ATX Voeding

Het moet een dusdanige opstelling zijn dat het eventueel over een jaar met een paar veranderingen/vervangingen nog steeds een snelle pc is die nog een stapje beter kan worden. Ik gebruik de opstelling niet voor games, maar heb wel continue veel software open staan en wil op de achtergrond enkele berekeningen kunnen uitvoeren.

Ik heb eigenlijk twee vragen:
- Gaat dit werken en heb ik de goede onderdelen gekozen?
- Welke videokaarten zijn aan te raden? Ik wil vier monitoren kunnen aansluiten. De kwaliteit hoeft niet super te zijn, maar alles moet wel soepel draaien. Ik heb nog een GeForce 8400GS liggen Ook qua voeding wil ik goed zitten.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alle hulp is welkom. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Selwyn12 op 26-11-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
paar bedenkingen:
* welke berekeningen zijn het dat je gaat doen? hoeveel RAM verbruik je bv door die berekeningen te doen? Heb je daar uberhaubt een i7 voor nodig? (i7 = i5 + hyperthreading)
-> als je al een i7 nodig hebt, neem je beter de 'niet-K' versie (i7 3770), aangezien je niet gaat overklokken.

* voeding is vrij bagger en serieuze overkill ;)
-> pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt

* qua videokaart zou ik de kaart nemen die in de 'Best buy guide' van september bij workstation is gebruikt:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX (Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI)
Om met meerdere monitoren te kunnen werken is er gekozen voor een zogenaamde FleX-kaart van Sapphire. Het voordeel van deze kaart is dat deze over Eyefinity beschikt, wat inhoudt dat er zonder actieve verloopstukken drie dvi-monitoren tegelijkertijd kunnen worden aangesloten.
* SSD is een aanrader aan de huidige prijzen ;) (verschil in 'snappy-ness' van heel je systeem merk je meteen)
bv: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

* zelf zou ik eerder voor de pricewatch: Fractal Design Define Mini of pricewatch: Corsair Carbide 330R kiezen, die Silencio 550 kan nog al warm worden binnen in. (zal wel niet direct een probleem zijn zonder high end grafische kaarten, maar toch :P)

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 26-11-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik weet niet of een I7 de 100 euro extra waard is ten opzichte van een I5. Dit hangt erg af van de gebruikte software.
Een I5 heeft al flink veel power aan boord, ook voor stevig multitasken moet het voldoende zijn. Daar en tegen zou ik het, mits het budget het toestaat, zeker niet laten.

Een SSD is een absolute aanrader.
Afhankelijk van de ruimte die je verwacht nodig te hebben kun je het combineren met HDD.
Ik zou de 840 EVO of 840 Pro aanraden.

In principe moet die 8400GS voldoen. Je zou eventueel een nieuwe kaart kunnen kopen. Deze heb je al vanaf 30 euro.

Voor een voeding mag je echt wel wat lager gaan zitten. Een stevige game-computer, welke dus een veel hoger verbruik heeft door de videokaart, heeft met 500-650 watt echt ruim voldoende. Je hebt echt niet meer dan 400 watt nodig. Ik zou dan eerder kiezen voor een voeding met een gold of zelfs platinum label om de betrouwbaarheid en het rendement te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selwyn12
Ok, de SSD gaat er sowieso in dan. Hier installeer ik dan Windows op en dingen als foto’s, etc. bewaar ik dan op de extra HDD die ik nog heb liggen. Als het echt zoveel beter is neem ik het meteen mee.
SmokingCrop schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:32:
* welke berekeningen zijn het dat je gaat doen? hoeveel RAM verbruik je bv door die berekeningen te doen? Heb je daar uberhaubt een i7 voor nodig? (i7 = i5 + hyperthreading)
HyperActivE schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:37:
Ik weet niet of een I7 de 100 euro extra waard is ten opzichte van een I5. Dit hangt erg af van de gebruikte software.
Een I5 heeft al flink veel power aan boord, ook voor stevig multitasken moet het voldoende zijn. Daar en tegen zou ik het, mits het budget het toestaat, zeker niet laten.
Het laatste is vooral het geval. Waarom zou ik het niet doen voor die 100 euro meer? Ga ik er echt helemaal niets van merken dat er een i7 inzit in plaats van een i5? Dat moet toch ergens sneller/beter/harder gaan? (nogmaals: ik weet er weinig van).

De hoeveelheid RAM weet ik zo niet/ Maar omdat ik op de achtergrond En de berekeningen En altijd een video-opname van wat ik aan het doen ben wil hebben lopen, tikt het volgens mij stiekem aardig aan.
-> als je al een i7 nodig hebt, neem je beter de 'niet-K' versie (i7 3770), aangezien je niet gaat overklokken.
Ok. Bedankt voor de tip! Ga ik zeker weglaten dan.
Voor een voeding mag je echt wel wat lager gaan zitten. Een stevige game-computer, welke dus een veel hoger verbruik heeft door de videokaart, heeft met 500-650 watt echt ruim voldoende. Je hebt echt niet meer dan 400 watt nodig. Ik zou dan eerder kiezen voor een voeding met een gold of zelfs platinum label om de betrouwbaarheid en het rendement te verhogen.
Het gaat hier mij er vooral om dat er straks twee videokaarten inzitten. Is dit ook geen probleem met 400-500watt?
* qua videokaart zou ik de kaart nemen die in de 'Best buy guide' van september bij workstation is gebruikt:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX (Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI)
In principe moet die 8400GS voldoen. Je zou eventueel een nieuwe kaart kunnen kopen. Deze heb je al vanaf 30 euro.
Bedankt voor de tips. Ik kan dus het beste die Radeon kopen en daar gewoon die oude 8400GS bij doen voor de vier monitoren? Of is het beter om twee dezelfde videokaarten te nemen?

Bedankt voor alle (snelle) reaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:21
Met een Saphire "Flex" kaart kan je 3 monitors over DVI draaien en voor de 4e heb je een actieve Display poort naar DVI (of HDMI) nodig.

Dit is voor jou situatie de beste oplossing

SAPPHIRE HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX.

"The FleX feature enables users to connect low-cost DVI monitors for the first three screens in landscape or portrait mode providing a cost-effective solution for multiscreen gaming or increased productivity in content creation and editing applications. Using the DisplayPort output, the SAPPHIRE HD 7770 FleX supports four screens in Eyefinity, providing additional display options."

Nu weet ik niet wat voor software je gaat gebruiken maar HyperThreading kan best een verschil maken.
Overweeg eens een Xeon E3-1230V3 Quad core met HT en ondersteund door B85-G43

SSD is een No Brainer! in ieder geval voor je OS (neem wel een Samsung of Crucial)
Een goede 400 Watt voeding is ruim voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door Zanac-ex op 26-11-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Welke software ga je nu eigenlijk gebruiken?
Vrij belangrijk, als je geen hyperthreading gebruikt dan kan je serieus wat geld uitsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Heb even een opstelling gemaakt. Een beetje de maximale opstelling die ik zou nemen, als ik jouw was is deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 98,89€ 98,89
1ASRock H81M-HDS€ 43,78€ 43,78
1Sapphire Radeon HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX€ 111,01€ 111,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,63€ 30,63
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 34,99€ 34,99
1Samsung 840 EVO 250GB€ 143,05€ 143,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,25

Aangezien wij hier geen idee hebben welke programma's je gebruikt, kunnen we niet bepalen of een processor met hypertreading nut heeft. Hypertreading is een functie dat i7 en Xeon processors hebben.
Meestal wordt hier maar weinig gebruik van gemaakt. Ik denk zelfs dat je aan een i3 al ruim voldoende hebt.

Ik heb er een 250GB SSD in het lijstje gedaan, omdat ik niet weet hoeveel GB je zult gaan gebruiken aan opslag. Ik denk eventueel dat het wel handig is om een HDD erbij te nemen omdat je video opnames maakt.

Mochten de programma's gebruik maken van hypertreading, en als je er echt wat aan hebt, ga dan voor de Xeon.
Mochten de programma's wat zwaarder zijn dan gemiddeld, maar geen hypertreading gebruiken is een i5 wellicht een optie.

Heb nu gekozen voor een H81 moederbord, vele zullen hier niet erg bekend mee zijn. Het is gewoon een moederbord met beperktere features van een B85 moederbord. Voorderest zullen de prestaties vrijwel gelijk zijn.

8GB RAM moet voldoende zijn. Je zal op het uiterste maximum iig wel 2GB RAM ruimte over houden, gok ik ;)

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdenys
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-06-2021
Een programma als Amibroker, dat veel door beleggers wordt gebruikt ondersteunt aktief multi-threaded operations, zowel voor charting, backtesting en automatic analysis. (ik gebruik het ook)

Een i3 is te licht voor deze toepassing en een i7 is zeker op zijn plaats als je dit soort software gebruikt.

De keuze is mi tussen een i5 en i7. Het energiegebruik is identiek, ik zou zelf ook voor een i7 gaan.

Ook heft deze software Multithreaded GDI graphics rendering, maar wat dat voor de graphics card inhoudt weet ik ook niet...

Ik denk wel, dat de ingebouwde HD4600 graphics voor deze toepassing voldoende is, althans voor 2 monitoren. Voor de andere 2 monitoren kan je mi je oude graphics card gebruiken.

Daarnaast zou ik een ups backup overwegen en/of een tweede standby system of laptop (de accu is dan tevens de ups, zodat je altijd door kunt in geval van een spanning/storing/aardlekschakelaar oid).

Je kunt je niet permiteren dat je system hangt oid terwijl je in de markt zit en bv. je positie niet kunt afbouwen (heb ik meegemaakt) De kans is natuurlijk erg klein, maar je wilt dit niet meemaken.

Omdat het systeen altijd aanstaat zou ik ook op energieverbruik en vooral ook een "noiseless" syteem kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
fdenys schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:07:
Een i3 is te licht voor deze toepassing en een i7 is zeker op zijn plaats als je dit soort software gebruikt.
De keuze is mi tussen een i5 en i7. Het energiegebruik is identiek, ik zou zelf ook voor een i7 gaan.
Omdat het systeen altijd aanstaat zou ik ook op energieverbruik en vooral ook een "noiseless" syteem kiezen.
AMD HD7770 "Flex"
Xeon E3 met HT
Minimaal 8GB RAM (Goedkoopste 2 * 4GB, 1600MHz of hoger snelheid maakt weinig uit)
SSD + HDD voor storage
400 Watt Voeding
"Noiseless system"
(laatste is niet zo moelijk met deze setup, koop 2 * 120mm 800rpm Noctua's en een iet's betere CPU koeler)

[ Voor 4% gewijzigd door Zanac-ex op 26-11-2013 23:31 ]

• Selwyn12
Bedankt voor al jullie reacties. Vooral de videokaart vind ik een fantanstische vondst. Als ik alles samenvoeg kom ik tot het volgende:

Processor: Intel Xeon E3-1275V2 á € 259,00
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical 2x8GB á € 149,89
Koeling: Cooler Master Hyper á € 31,90
Voeding: Corsair Builder Series CX430 á € 39,89
SSD: Samsung 840 EVO á € 148,00
HDD: Heb ik nog liggen, SeaGate 1TB ding
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition FleX á € 114,32

Qua software gebruik ik o.a. Multicharts. Zie hier de specs: http://www.multicharts.com/net/tech-specs/
Dat is vooral de reden dat ik echt meer geheugen nodig heb en een goede processor. Want als ik Multicharts + Camtasia + Broker + Skype + Muziek aan heb staan dan moet het wel vlekkeloos lopen.

Een paar vragen nog:
- Waarom de Xeon kiezen ipv de i7 3770?
- Welk moederbord en behuizing zijn geschikt?
- Gaat deze samenstelling goed werken en klopt alles qua koeling en vermogen?

Alvast bedankt. Julie zijn een grote hulp. _/-\o_

• Zanac-ex
Selwyn12 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:27:
Bedankt voor al jullie reacties. Vooral de videokaart vind ik een fantanstische vondst. Als ik alles samenvoeg kom ik tot het volgende:

Processor: Intel Xeon E3-1275V2 á € 259,00
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical 2x8GB á € 149,89
Koeling: Cooler Master Hyper á € 31,90
Voeding: Corsair Builder Series CX430 á € 39,89
SSD: Samsung 840 EVO á € 148,00
HDD: Heb ik nog liggen, SeaGate 1TB ding
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition FleX á € 114,32

Qua software gebruik ik o.a. Multicharts. Zie hier de specs: http://www.multicharts.com/net/tech-specs/
Dat is vooral de reden dat ik echt meer geheugen nodig heb en een goede processor. Want als ik Multicharts + Camtasia + Broker + Skype + Muziek aan heb staan dan moet het wel vlekkeloos lopen.

Een paar vragen nog:
- Waarom de Xeon kiezen ipv de i7 3770?
- Welk moederbord en behuizing zijn geschikt?
- Gaat deze samenstelling goed werken en klopt alles qua koeling en vermogen?

Alvast bedankt. Julie zijn een grote hulp. _/-\o_
Motherboard - B85-G43 is Socket 1150!
i7-3770/Intel Xeon E3-1275 V2 zijn beiden S1155 en dat gaat niet passen.
Intel Xeon E3-1230 V3 is S1150 en goedkoper. Prestaties zijn vrijwel gelijk.

Vergeet de Actieve Displayport naar DVI converter niet
Mischien even in het AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1 vragen! Vast wel iemand die ook 4 * Monitoren in gebruik heeft.

CoolerMaster Silencio 550 ATX is een goede optie, geoptimaliseerd voor een lage geluids productie en er zitten al 2 * 800 toeren 120MM fans in.
Koeling is ruim voldoende, onder load +/_ 200 Watt aan warmte wat er afgevoerd moet worden en dat kan met deze setup in stilte.

Controleer voor de zekerheid of het geheugen op de QVL lijst van het meoderbord staat, het zou jammer zijn indien het niet werkt. Ik zou trouwens voor het goedkoopste setje gaan dat ondersteund word, snelheid boven 1600MHz maakt bijna niets uit (mischien een paar procent)

[ Voor 14% gewijzigd door Zanac-ex op 28-11-2013 19:50 ]

Pagina: 1