Hallo iedereen,
Ik ben belegger/daghandelaar en zit dus bijna de hele dag achter mijn schermen te turen.
Eerder werkte ik voor een kantoor en had daar een computer die ik kon leasen. Nu ik steeds vaker thuis zit, moet ik ook daar een fatsoenlijke desktop hebben staan.
Mijn oog is gevallen op de volgende opstelling (maar eigenlijk weet ik er niet heel veel van):
Processor: Intel Core i7 4770K 3,5GHz (Quad Core)
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Moederbord: MSI B85-G43 ATX
Geheugen: 16GB 1600MHz DDR3
Solid State Drive: Is dit echt veel sneller en beter of overbodige luxe?
Videokaart: Geen idee.
Behuizing: CoolerMaster Silencio 550 ATX Midi-Tower
Voeding: CoolerMaster B700 700watt ATX Voeding
Het moet een dusdanige opstelling zijn dat het eventueel over een jaar met een paar veranderingen/vervangingen nog steeds een snelle pc is die nog een stapje beter kan worden. Ik gebruik de opstelling niet voor games, maar heb wel continue veel software open staan en wil op de achtergrond enkele berekeningen kunnen uitvoeren.
Ik heb eigenlijk twee vragen:
- Gaat dit werken en heb ik de goede onderdelen gekozen?
- Welke videokaarten zijn aan te raden? Ik wil vier monitoren kunnen aansluiten. De kwaliteit hoeft niet super te zijn, maar alles moet wel soepel draaien. Ik heb nog een GeForce 8400GS liggen Ook qua voeding wil ik goed zitten.
Ben benieuwd naar jullie reacties. Alle hulp is welkom.
Ik ben belegger/daghandelaar en zit dus bijna de hele dag achter mijn schermen te turen.

Eerder werkte ik voor een kantoor en had daar een computer die ik kon leasen. Nu ik steeds vaker thuis zit, moet ik ook daar een fatsoenlijke desktop hebben staan.
Mijn oog is gevallen op de volgende opstelling (maar eigenlijk weet ik er niet heel veel van):
Processor: Intel Core i7 4770K 3,5GHz (Quad Core)
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Moederbord: MSI B85-G43 ATX
Geheugen: 16GB 1600MHz DDR3
Solid State Drive: Is dit echt veel sneller en beter of overbodige luxe?
Videokaart: Geen idee.
Behuizing: CoolerMaster Silencio 550 ATX Midi-Tower
Voeding: CoolerMaster B700 700watt ATX Voeding
Het moet een dusdanige opstelling zijn dat het eventueel over een jaar met een paar veranderingen/vervangingen nog steeds een snelle pc is die nog een stapje beter kan worden. Ik gebruik de opstelling niet voor games, maar heb wel continue veel software open staan en wil op de achtergrond enkele berekeningen kunnen uitvoeren.
Ik heb eigenlijk twee vragen:
- Gaat dit werken en heb ik de goede onderdelen gekozen?
- Welke videokaarten zijn aan te raden? Ik wil vier monitoren kunnen aansluiten. De kwaliteit hoeft niet super te zijn, maar alles moet wel soepel draaien. Ik heb nog een GeForce 8400GS liggen Ook qua voeding wil ik goed zitten.
Ben benieuwd naar jullie reacties. Alle hulp is welkom.
[ Voor 5% gewijzigd door Selwyn12 op 26-11-2013 17:18 ]