Opzoek naar een allround laptop; Budget +- EUR. 1100,-

Pagina: 1
Acties:

• R0CKtotheSTAR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11-2025
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en heb nu eindelijk de tijd om er een te bestellen. Aangezien ik zelf niet veel verstand heb van hardware en de bijbehorende prestaties plaats ik dit bericht hier. Om zo, met jullie feedback, een beslissing te kunnen maken met het bestellen van een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, video kijken, recente en aankomende games spelen. Foto- en video bewerking in beperkte mate.

Wat mag je laptop gaan kosten?
+- EUR. 1100,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, maar heb hier al een mooie tas voor. Gewicht etc. niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet: Medion, Acer, HP (Geen goed gevoel bij, ken ik niet)
Voorkeur: Asus (Merk wat ik nu bezit en uitstekend werkt (K53SV))

Eisen:
- Formaat: 15"
- Scherm: 1920x1080 (Full HD)
- CPU: i7, 4 serie?
- GPU: dedicated, GT750M of beter?
- RAM: >8GB

Wensen:
- Mat scherm
- zonder touchscreen
- Toetsenbordverlichting
- Body: zilver of zwart
- CD drive, om SSD in te plaatsen (indien SSD nog niet aanwezig)

Opmerkingen:
De laptop zal ik ongeveer 2 jaar gaan gebruiken. Wat betreft de CPU en GPU begrijp ik niet goed wat de verschillen zijn qua prestatie. Zo heb ik gehoord dat de (GPU) 650M beter zou moeten werken als de 750M. En vraag ik mij af of de (CPU) i7 3630QM zoveel langzamer is dan de i7 4700HQ.

Ik hoor graag jullie suggesties en eventuele opmerkingen!

Alvast bedankt!

Sam.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 21:31
Asus N56 is wel een goede, die doet het op het gebied van koeling etc. beter dan de N550. Het is ook de laptop die hier het meest wordt gekozen voor allround werkzaamheden. De 750M is wel sneller dan de 650M, maar niet heel veel. Het zijn dezelfde chips, alleen met verschillende kloksnelheden. Verder is een i7 3630QM nauwelijks langzamer dan een i7 Haswell, die bijvoorbeeld in de N550 zit. Het is in ieder geval geen geldige reden om voor een N550 te kiezen omdat er een snellere CPU in zit.

Ik zou voor deze kiezen: pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Heeft een 740M, dat is qua snelheid vergelijkbaar met een 650M. Verder heb je nog genoeg budget over voor een grote SSD: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Extra RAM erbij zetten kan ook geen kwaad (je kunt het 2GB latje bijvoorbeeld vervangen door een 8GB), zodat je dan 12GB hebt. 2x 8GB kan ook, dat is het maximale wat ondersteund wordt. Iets als dit is dan wel prima: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/8G
De HDD kun je dan dus in een caddy zetten, op de plek van de DVD, maar zo te zien weet je al hoe dat werkt ;)

Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2025
hier kan je eventueel de N56 voor een mooi prijsje krijgen:

http://www.komplett.nl/ko...500gb-gt740m/details.aspx

• R0CKtotheSTAR
Bedankt voor jullie reactie!

Duidelijk verhaal Martijn, de EUR. 200,- extra voor de N550 ten opzichte van de N56 zit hem dan waarschijnlijk in de Touchscreen die die heeft. Heb jij misschien een idee wat de volgende "stap" zou zijn na de N56 als ik toch een betere laptop zou willen? Kom ik dan meteen uit op de ROG serie?

Ik hoor graag van je,

Sam.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 21:31
Ja, en er zit een ander (IPS) scherm in, maar dat is niet heel veel beter dan het TN scherm uit de N56. Doorgaans zijn IPS schermen beter dan TN schermen, vooral in kleurweergave en kijkhoeken. Verder is er eigenlijk niet echt iets wat de N550 veel beter doet dan de N56, dus die meerprijs is het niet waard.
Die link die graphy geeft is ook een mooie, mijn broertje en ik hebben ook beiden een N56 uit die outlet gehaald, zie je verder niks aan of wat dan ook, en het scheelt toch zo meer dan 100 euro.

Qua andere laptops is er niet heel veel, je kunt kijken naar gaming laptops, maar de goede met videokaarten die echt een flink stuk sneller zijn, zijn boven je budget. Wellicht zijn er nog wat andere modellen, maar daar zit ik niet zo in. Volgens mij komt er nog een nieuwe Dell XPS15 aan, maar daar weet ik het fijne niet van.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
De Dell XPS 15 is uit. Vanaf prijs is 1699. Dus gaat boven budget. Toch nieuwsgierig, kijk dan eens in het topic. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1569633

Wellicht dat de Inspiron 15 7000 iets voor je is? Is rond de 1100 en bevat dan haswell i7 (wel dual-core), 16GB RAM, 256GB SSD en een Nivdia 750GT 2GB DDR5.

• R0CKtotheSTAR
Heb er expres plusminus voorgezet ;) Als het geld het echt waard is wil ik best wat meer uitgeven. Is de Dell XPS 15 veel beter ten op zichte van de N56 qua CPU en GPU of valt dat wel mee?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Mijn broertje heeft de volgende voor 1074.

Prima apparaat en met bouwkwaliteit kan ie wel 4-5 jaar mee.

Mijn eigen BTO is nu 5 jaar oud en nog helemaal prima en ook nog snel omdat ik toen het topmodel heb gekocht en er een SSD bij heb gedaan.

Opties op zijn laptop:
P•BOOK 15CL54 FULL HD IPS 15.6'' QUAD - GT750M www.bto.eu
GT750M erin.
HDD eruit en 120gb SSD erin.
DVD eruit daar een 500gb HDD erin.
En de Wifi geupdrage naar 300mbps kaart.

1073 incl btw :D

Geheugen kun je naar een jaar gewoon upgraden als je dat nu niet kan betalen/er voor over hebt.
Doe ik altijd met mijn laptops, krijg je na een jaar nog een boost :)

Beeldscherm: 15.6 inch FULL HD IPS LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080),
Videokaart: Intel® HD Graphics 4600 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Processor (4e gen): Intel® Core™ i7-4700MQ (2.4 GHz, Quad, 6MB Cache, Turbo 3.4GHz, Intel HD 4600) - 4e generatie
Batterij CL series: hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh (circa 30% langere batterijduur)
**Videokaart 15CL54: NVIDIA® GeForce® GT750m 2Gb GDDR3 + Optimus (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Chipset: Intel® 8 Series Mobiele Chipset
Processor koeling: Standaard processor koeling
RAM DDR3 (Slot 1): 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)
RAM DDR3 (Slot 2): 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)
**Harddisk: 120GB SSD Samsung 840 EVO serie
SSD Module 1 (mSATA): SSD mSATA module optioneel ( slot 1 )
**Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 500GB 7200rpm; Extra interne harddisk in Caddy. Externe DVDRW kunt u hieronder los bestellen.
Optische disk USB (extern): Externe optische disk optioneel (bij notebooks zonder DVDRW of bij bestelling van 2e harddisk caddy)
DVD-Software: DVD Software optioneel
**Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Wireless-N 7260, Single Band BGN (2.4GHz), 300Mbps + Bluetooth 4.0 (Wireless Display)
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel (ook geschikt voor Iphone/Ipod/Ipad/Smartphone)
USB 3.0 - 2.0: 3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI 1.4a aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV (1080P / met HDCP)
Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
E-SATA: E-SATA aansluiting voor externe harddisk (USB 3.0 Combinatie poort)
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 9-in-1 card Reader (MMC/RS-MMC/SD/Mini-SD/SDHC/SDXC/MS/MS-Pro/MS-Duo)
Audio: Ingebouwde Stereo speakers
Audio: HD Audio geluidskaart
Audio: Microfoon Ingang, Speaker uitgang
Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optioneel
Besturingssysteem: Exclusief Besturingssysteem - Microsoft Windows optioneel
Afmetingen: 15CL17/15CL54: 374 (B) x 252 (D) x 14~31.4mm (H)
Gewicht: 2.5Kg
Adapter: 90 Watt NVIDIA GT740M / 120Watt NVIDIA GT750M
Garantie: 2 jaar carry in garantie
PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD: Pixel garantie optioneel
Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
AKTIE: GRATIS: Thuis afgeleverd + BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv €44,95
Thuiskopie Heffing: Bij binnenlandse leveringen neemt BTO de heffing van €6,05 aan Stichting de Thuiskopie voor haar rekening
Sleeve / beschermhoes: Sleeve / beschermhoes optioneel

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
R0CKtotheSTAR schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:16:
Heb er expres plusminus voorgezet ;) Als het geld het echt waard is wil ik best wat meer uitgeven. Is de Dell XPS 15 veel beter ten op zichte van de N56 qua CPU en GPU of valt dat wel mee?
Je kan dit natuurlijk prima zelf opzoeken ook ;). Hier een aantal karakteristieken echter.

4th generation Haswell QuadCore i7
16GB intern geheugen
1TB 5400rpm
touchscreen
QHD resolutie (3200 x 1600)
750GT 2GB DDR5

Verwijderd

FYI, dat is de opvolger van http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested waar nog geen reviews van zijn. Duidelijk geen aanrader..
Berkelder schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:13:
[...]

Je kan dit natuurlijk prima zelf opzoeken ook ;). Hier een aantal karakteristieken echter.

4th generation Haswell QuadCore i7
16GB intern geheugen
1TB 5400rpm
touchscreen
QHD resolutie (3200 x 1600)
750GT 2GB DDR5
Alleen het touchscreen en resolutie vind ik steekhoudende kenmerken uit jouw lijstje. De specificaties schelen maar marginaal.

Verder is de nieuwe XPS ongeveer 700 gram lichter, beter gebouwd, en komt met onsite garantie. Waarschijnlijk is de accuduur ook langer.

Verwijderd

Ik zoek al een tijdje een laptop met dezelfde eisen, nieuwe xps is een mooi ding maar helaas niet verkrijgbaar met een mat non-touch scherm (Heb het gevraagd)
Meen dat Darkstone een tijdje terug een non-touch duits model van: pricewatch: Samsung ATIV Book 8 NP880Z5E-X01DE (Duits model)
heeft gepost die verkocht werd door http://mmcshop.nl/ maar die verkopen ze niet meer. Wel nog bij amazon (http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&psc=1&s=computers)
Misschien nog een mooie alleen door het prijsverschil blijft de n56 nog de beste keus denk ik...
Ik ga zelf begin januari naar Mexico (Heb dus echt een mat scherm nodig) dus ik wacht het nog even af, hopend op een leuke kerst aanbieding.

Succes!
Pagina: 1