SiComputers weigert 770 te leveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 18:28
Ik zag voor het weekend een goede aanbieding bij SiComputers voor een reference 770 voor 226,50 euro bij AFuture was dat 230 (nu is de goedkoopste 245), ik dacht leuke aanbieding en bestellen maar op donderdag. Nu krijg ik vanochtend (twee werkdagen, vier gewone dagen later) onderstaande e-mail. Ik dacht kan dit zomaar en na een tijdje googlen op tweakers kwam ik de volgende topic tegen SiComputers weigert HD7950's te leveren over SiComputers. Naar aanleiding van die andere topic vraag ik mij toch af of ze vaker niet uitleveren en zo jah waarom ze dan nog in de Pricewatch staan? Ze zijn namelijk vaak bij andere videokaarten (280X) ook de goedkoopste echter vertrouw ik ze niet meer want ik weet niet of ze leveren.... Doordat ik die andere aanbieding mis moet ik nu meer betalen om alsnog de kaart te krijgen niet dat dit een ramp is maar zuur vind ik het wel. :(

De status van uw bestelling 400021224 is gewijzigd naar: Niet verwerkt

Helaas heeft 1 van onze leveranciers een fout in koppeling gemaakt, waardoor wij onterecht veels te lage prijzen via onze site door gaven. De juiste prijs is € 275,00 per MSI Nvidia GeForce GTX770 2GB OC DDR5 (PCI-e). Wij moeten helaas de correcte prijs aan u berekenen, u kunt natuurlijk ook uw bestelling annuleren. Als tegen prestatie willen wij u € 5,00 per MSI Nvidia GeForce GTX770 2GB OC DDR5 (PCI-e) korting aanbieden. Indien u niet akkoord gaat rest ons niet anders dan uw bestelling te annuleren. Het is niet onze werkwijze om dergelijk nieuws aan u door te geven en wanneer een prijs wat duurder wordt zijn wij zeker niet te beroerdste om bij te leggen, echter is de verschil dusdaning dat niet realistisch is dat we meegaan met die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Als ik bovenstaand verhaal zo lees, is er gewoon sprake van een geldige overeenkomst. Je kunt ze gewoon tot nakoming dwingen. Echter, bespaar je de moeite, aan zo'n bagatelzaak wil je geen tijd en aandacht spenderen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Mee eens, gewoon een azijnzure review schrijven zodat anderen de frustratie in de toekomst bespaard blijft en hem snel ergens anders bestellen. Dit gaan ze waarschijnlijk traineren totdat je er genoeg van hebt of je krijgt hem na een rechtszaak 2 jaar later voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik heb er afgelopen zomer nog een bestelling geplaatst en netjes geleverd te kregen, al had ik mijn vraagtekens bij de communicatie over bepaalde onderdelen. Naar aanleiding van bovenstaande ga ik er niet meer bestellen; ze zijn verplicht jou de videokaart te leveren voor die prijs, aangezien de prijs waarmee geadverteerd werd een prijs is waarvoor je als consument mag aannemen dat dit een juiste prijs is.

Ik zou adviseren om even te communiceren met SiComputers over dit soort zaken, aangezien hetgeen dat zij doen wettelijk gezien niet mag; daarnaast ga jij nu de order annuleren neem ik zo aan en kost het jou dus in principe 15 euro meer (anders was de goedkoopste 230 geweest, nu 245). Eens kijken wat voor reactie je daar op krijgt.

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat de leverancier een fout in de koppeling maakt waardoor SiComputers de prijs omhoog moet gooien. Als een leverancier een fout maakt en er zijn ondertussen wel aantallen besteld, zal deze ook gewoon moeten leveren tegen die prijs (geldt bijna hetzelfde voor als bij jou, er is een overeenkomst die nagekomen dient te worden).

Als laatste zou ik er niet teveel tijd aan besteden omdat je inderdaad geen zin hebt om hier tijden mee bezig te zijn en je gewoon snel een videokaart wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
Het staat en valt met het feit of de prijs waarvoor je 'm gekocht had realistisch is. Geen idee.
Als dat niet zo is, had je vtv navraag moeten doen of de prijs klopte.
Thysiej schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:17:
Als een leverancier een fout maakt en er zijn ondertussen wel aantallen besteld, zal deze ook gewoon moeten leveren tegen die prijs (geldt bijna hetzelfde voor als bij jou, er is een overeenkomst die nagekomen dient te worden).
B2B geldt het consumentenrecht niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
10 procent onder de laagste prijs vind ik niet onrealistisch heb besloten na onderstaande mailwisseling dit af te sluiten aangezien dit toch nergens naartoe gaat. Helaas kan ik dit adresje van mijn lijstje schrappen, ik had liever ook een positieve ervaring gehad :). Komt alleen nog wel een azijnzure review aan :) om iedereen niet te laten trappen in de laa

Mijn reactie kan een beetje bot overkomen was nogal gefrusteerd :)
"Ik vind dit een beetje een raar excuus hij stond voor het weekend ook bij een andere shops rond de 230 euro en nu ook is de laagste prijs 245 euro. Feitelijk kunt u zich hier niet beroepen op dwaling en zomaar de prijs verhogen wettelijk gezien dient u het product of dienst te leveren mits er een onredelijk prijs geboden is (wat dus in dit geval geen sprake van is).

Ik ga sowieso niet akkoord met de nieuwe prijs, andere webshops bieden hem namelijk goedkoper aan. Ik vond u webshop betrouwbaar en keurig helaas met dit bericht is dat niet meer het geval. Ik zal over deze situatie ook een review schrijven op tweakers.net"

Onderstaand is reactie webshop ze nemen niet de moeite om me bij mijn naam te noemen, waarschijnlijk hebben ze deze mail klaarstaan voor alle klanten ;). Ik heb de ondertitel verwijderd ivm privacy.

"Beste,

Nogmaals, de koppeling vanuit de leverancier is niet goed gegaan. Wij hebben dus een te lage prijs gekregen. De webshops die deze kaart goedkoper aan kunnen bieden hebben de kaart op voorraad liggen. Wij hebben dit helaas niet waardoor wij de kaart moeten inkopen bij de leverancier. Uiteraard proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op dit soort situaties.

In dit geval is het dus overmacht, omdat de koppelingen qua prijzen altijd automatisch gaan. Ik snap dat u voor een andere webshop kiest die dan goedkoper is.

Met vriendelijke groet
,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
Je bent niet de eerste:
SiComputers weigert HD7950's te leveren

Begint een beetje een raar verhaal te worden. Misschien moeten ze een andere leverancier zoeken...

[ Voor 36% gewijzigd door Erkel op 25-11-2013 16:20 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dit is blijkbaar gewoon weer hetzelfde verhaal als bij die HD7950's: niet compleet idiote prijs, maar SI weigert wéér te leveren omdat "de koppeling niet goed was". Leuk punt van de HD's was dat sommigen ze wél kregen voor die prijs toen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat overmachtverhaal gaat natuurlijk van geen kant standhouden. Je kan overwegen het aan te kaarten bij Q-shops en ICT Waarborg. Als ze vaker dit soort geintjes doen raken ze in ieder geval hun keurmerk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bij zo'n klein verschil moet je als webshop je verlies nemen. Moet je maar geen webshop beginnen met koppelingen vanuit leveranciers en zo... Bedrijfsrisico noemen ze dat...

Dit soort berichten kost je uiteindelijk meer dan in dit geval de 10% van de kaart.

Ik zie hier al paar posts met tweakers die daar nooit meer zullen kopen en waarschijnlijk, als ze om aankoop advies gevraagd wordt, SiComputers ook links zullen laten liggen.

Gevalletje jammer en gemiste kans voor SiComputers.

Ik zal in ieder geval drie keer nadenken voor ik er bestel.

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 25-11-2013 16:23 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
albino71 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:22:
Bij zo'n klein verschil moet je als webshop je verlies nemen. Moet je maar geen webshop beginnen met koppelingen vanuit leveranciers en zo... Bedrijfsrisico noemen ze dat...

Dit soort berichten kost je uiteindelijk meer dan in dit geval de 10% van de kaart.

Ik zie hier al paar posts met tweakers die daar nooit meer zullen kopen en waarschijnlijk, als ze om aankoop advies gevraagd wordt, SiComputers ook links zullen laten liggen.

Gevalletje jammer en gemiste kans voor SiComputers.

Ik zal in ieder geval drie keer nadenken voor ik er bestel.
Same here. Ik betaal wel een paar knaken meer om zonder gezeur te zitten.

Edit:
Van de shopreviews van SI computers is toch wel een aantal bij die alleen hebben geregistreerd om een review te plaatsen...

[ Voor 8% gewijzigd door Erkel op 25-11-2013 16:33 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Koppeling met je leveranciers kan wel ... maar dan moet je natuurlijk geen belachelijk lage marge gaan aanhouden ...
"Kont ... branden... blaren ... zitten" is dan iets dat bij mij opkomt.

Al 2 keer in 2 maanden dat bij dezelfde shop hetzelfde verhaal naar boven komt drijven ...

Nu, als ze over een paar euro al lastig doen omdat hun prijs fout is, dan stel ik me toch ook vragen bij hoe ze gaan handelen bij garantie / uitoefenen van retourrecht.
Want hun marges kunnen precies niet veel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
MEasterEgg schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:31:Naar aanleiding van die andere topic vraag ik mij toch af of ze vaker niet uitleveren en zo jah waarom ze dan nog in de Pricewatch staan?
Ze staan nog in de Pricewatch omdat tweakers daar betaald voor krijgt, en dus een zwaarwegend belang moet hebben om deze betalende klant weg te sturen. Zolang de handelswijze van de handelaar kan worden geschoven onder overtredingen van civielrechtelijke aard in plaats van strafrechtelijke, zal dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is complete onzin.

Als je winkels uit de Pricewatch wil gaan zetten omdat er dingen niet goed gaan of de algemene voorwaarden niet kloppen, dan zijn er over een paar weken geen winkels meer in de pricewatch. Inclusief de winkels waar mensen zeer lovend over zijn in het algemeen.

Om goed tot een keuze te kunnen komen is er de ShopReview zodat je naast prijzen ook weet wat je verder kan verwachten. Overigens scoort SiComputers daar best redelijk. Heb je dan verder advies nodig, kan je ook nog op het forum terecht.

Er zijn in situaties in het verleden zeer zeker winkels uit de PW gegooid. Dan gaat het om fraude met ShopReviews of zwaar vermoeden van oplichting / niet meer aan verplichtingen kunnen voldoen. Als je meent dat Tweakers op de stoel van een rechter moet gaan zitten als een winkel weigert voor een prijs te leveren, dan heb je wel een erg raar beeld van een informatief platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ze doen het inderdaad niet slecht zo te zien.

Blijft overeind dat het, in het kader van service en marketing, een vreemde keus is die ze maken.
Juridisch kan ik er niet over oordelen, maar jij wel denk ik, Floppus?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
Waarop slaat 'dat' precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
Voordat mijn reactie ten dele uit het verband getrokken wordt :) Ik doelde dus op het structureel niet leveren van producten die ze wel voor een lage prijs aanbieden. Je zou ook kunnen zeggen dat ze dan de PW misbruiken om bovenaan te komen en dan vervolgens niet leveren. Ik weet natuurlijk dat ik niet voor juridische geschillen bij tweakers moet zijn ;) Ik heb mijn lesje geleerd en zal voortaan maar niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten daarom heb ik mijn 770 maar bij een bij mij betrouwbare webshop gekocht die hem scherper in de pricewatch heeft staan dan het aanbod van SiComputers in de e-mail.

Edit: Dank trouwens voor de reacties, ik had al een vermoeden dat deze gang van zaken niet correct was

[ Voor 7% gewijzigd door MEasterEgg op 25-11-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:28
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:22:
Tsja, dat overmachtverhaal gaat natuurlijk van geen kant standhouden. Je kan overwegen het aan te kaarten bij Q-shops en ICT Waarborg. Als ze vaker dit soort geintjes doen raken ze in ieder geval hun keurmerk kwijt.
ICT Waarborg stelt geen reet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEasterEgg schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:06:
Voordat mijn reactie ten dele uit het verband getrokken wordt :) Ik doelde dus op het structureel niet leveren van producten die ze wel voor een lage prijs aanbieden. Je zou ook kunnen zeggen dat ze dan de PW misbruiken om bovenaan te komen en dan vervolgens niet leveren.
Als dat zo zou zijn, dan zou je dat in de ShR terug zien :) Als je ervaring met een winkel volledig is afgerond (kortom er is geen hoop meer op een oplossing in dit geval), dan staat het je vrij om een ShR te schrijven met een feitelijk relaas over je ervaringen. Als een winkel structureel producten 'verkoopt' om vervolgens terug te trekken ivm een verkeerde prijskoppeling, dan zou je dat gegarandeerd in de ShRs terug zien. Ik denk echter dat het iets teveel tijd en reputatieschade kost om een dergelijk business model te onderhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Erkel schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:27:
[...]
Edit:
Van de shopreviews van SI computers is toch wel een aantal bij die alleen hebben geregistreerd om een review te plaatsen...
Je krijgt tegenwoordig na bijna elke bestelling wel een mail met de vraag of je een shopreview wil plaatsen, eventueel nog met de vermelding van een verloting voor iedereen die een dergelijke review plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdjnl schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:22:
[...]

Waarop slaat 'dat' precies?
Dat er een relatie zou zijn tussen het betalen door een winkel en of dat invloed heeft op hoe we met de winkel omgaan. Wij hebben altijd een neutrale positie gekozen, omdat het de enige positie is die we kunnen innemen als we een platform van informatie willen zijn waar zowel prijzen als reviews te vinden zijn waarbij het van belang is dat de bezoeker de bundel van informatie kan vertrouwen.
albino71 schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:18:
Ze doen het inderdaad niet slecht zo te zien.

Blijft overeind dat het, in het kader van service en marketing, een vreemde keus is die ze maken.
Juridisch kan ik er niet over oordelen, maar jij wel denk ik, Floppus?
Uiteindelijk kan alleen de rechter een sluitend oordeel vellen, dus alles wat ik, juristen of advocaten stellen is een inschatting op basis van wetsartikelen en jurisprudentie. Wel denk ik dat het vrij extreem aan de zijde zit van overeenkomst tot stand gekomen en winkel verplicht te leveren. Gezien het verschil lijkt het dat dit argument wordt gegeven op ieder moment dat het inkooprisico niet is afgedekt. En daar is geen wettelijke basis voor.

Het is wel iets van de laatste tijd lijkt het, want zeker dergelijk kleine verschillen zouden anders veel eerder tot topics hebben geleid. Wellicht een andere persoon op die plek, of veranderde middelen van de winkel.

Los van de juridische zaak, kan ik in ieder geval wel iets zeggen over de marketingkant: voor een dergelijk klein verschil een heel proces van discussie ingaan met als eindresultaat dat de klant nooit meer terugkomt, het verhaal in zijn omgeving rondgaat en op internet kan komen is gewoon onzinnig.

Als je dan dergelijke verschillen niet kan opvangen, dan zal je toch gaan moeten kijken naar je risico-afdekking, je onderscheidend vermogen op andere zaken dan prijs, of wellicht of er iets mis is met je inkoop en prijsproces. Want blijkbaar doen andere winkels niet moeilijk over dergelijk kleine verschillen - en dat ga je dan op den duur sowieso in de ShopReview terugzien.
Morress schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:09:
[...]

ICT Waarborg stelt geen reet voor.
Ik zeg niet dat ik altijd een fan ben van keurmerken, en waar dat fout gaat hoor je me dat ook gewoon zeggen, maar iets meer concrete onderbouwing is wel iets wat gebruikelijk is op dit forum.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vraag me af wat ze zullen doen als je een product besteld waarvan de prijs bij de leverancier omlaag is gegaan. Krijg je dan een melding dat je mazzel hebt en nu een deel van je geld terugkrijgt, omdat de prijs toch lager was dan verwacht vanwege een verkeerde prijskoppeling? :?

Een echte fout is natuurlijk wat anders, als de prijs van een TV van 5,- naar 500,- is veranderd was de eerste prijs duidelijk niet correct. Bij een verschil van enkele tientjes is dat gewoon een normale schommeling zoals dat gaat bij alle prijzen in hardware-land. Dat kun je geen fout noemen. Hier moet je als bedrijf gewoon mee om kunnen gaan, ofwel door te compenseren met marge ofwel door gewoon een voorraad te hebben. Doe je dat niet, dan is dat gewoon het probleem van de winkel als dingen duurder blijken dan verwacht.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
Ik ben toch nog even doorgegaan en wilde een klacht indienen bij het ICT-Waarborg (zodat het geregistreerd staat in ieder geval). Toen kreeg het verhaal echt een bizarre wending. Ik wilde een bemiddeling openen op de website maar kon SiComputers niet selecteren. Ik dacht dat is vreemd want het logo staat wel op hun website, ik klik op de logo en kom inderdaad op ICT-waarborg uit. Alleen staat daar dat ze in het certificeringsproces zitten en dat ik geen aanspraak kan maken op bemiddeling. Ik vond dat vreemd want ze adverteren wel met het logo, dus ik vervolgens ICT-Waarborg bellen. En nu viel ik bijna van mijn stoel, ze vertelden mij het volgende: je kunt lid zijn van het ICT-waarborg zonder certificering. De certificering is niet nodig en je kunt dan wel gewoon het logo voeren alleen zal het ICT-waarborg dan niet bemiddelen…. Dus lid zijn is logo voeren maar nog geen bemiddeling.. Dus een webshop kan gewoon een logo kopen en vervolgens aan geen van de regels houden. |:( Wat stelt zo'n keurmerk nog voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:10
MEasterEgg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:13:
Ik ben toch nog even doorgegaan en wilde een klacht indienen bij het ICT-Waarborg (zodat het geregistreerd staat in ieder geval). Toen kreeg het verhaal echt een bizarre wending. Ik wilde een bemiddeling openen op de website maar kon SiComputers niet selecteren. Ik dacht dat is vreemd want het logo staat wel op hun website, ik klik op de logo en kom inderdaad op ICT-waarborg uit. Alleen staat daar dat ze in het certificeringsproces zitten en dat ik geen aanspraak kan maken op bemiddeling. Ik vond dat vreemd want ze adverteren wel met het logo, dus ik vervolgens ICT-Waarborg bellen. En nu viel ik bijna van mijn stoel, ze vertelden mij het volgende: je kunt lid zijn van het ICT-waarborg zonder certificering. De certificering is niet nodig en je kunt dan wel gewoon het logo voeren alleen zal het ICT-waarborg dan niet bemiddelen…. Dus lid zijn is logo voeren maar nog geen bemiddeling.. Dus een webshop kan gewoon een logo kopen en vervolgens aan geen van de regels houden. |:( Wat stelt zo'n keurmerk nog voor 8)7
Wake up and smell the coffee.. Dat is helaas bij meerdere keurmerken zo. Men hecht er ook meer waarde aan dan eigenlijk zou moeten.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 22:19
MEasterEgg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:13:
Dus een webshop kan gewoon een logo kopen en vervolgens aan geen van de regels houden. |:( Wat stelt zo'n keurmerk nog voor 8)7
Tsja en het vervelende is dat die keurmerken ook vrolijk op tweakers staan.
Was bij Acesdirect ook het geval, zaten en zitten nog steeds in dat "certificeringsproces" .. zal waarschijnlijk ook wel voor de eeuwigheid zijn. Zie wel dat het logo bij tweakers inmiddels verwijderd is, op de site van Acesdirect pronkt het evenwel nog steeds.
Pagina: 1