Hallo,
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Canon Ixus 255 HS en Canon Powershot 280 HS.
De prijs scheelt niet erg veel van de beide camera's.
Het belangrijkste van de camera vind ik:
- snel starten
- snel foto's maken
- mooie foto's in het licht
- mooie foto's in het donker
- compact
Van de Ixus 255 HS heb ik gevonden dat deze mooie foto's maakt in het donker, dat is iets wat mijn Ixus 70 niet doet waardoor ik voor een nieuwe aan het kijken ben. Van de Powershot heb ik dit niet kunnen vinden. De Powershot heeft een DIGIC 6 processor en de Ixus een DIGIC 5 dus neem aan dat deze beter zal zijn.
Maar op een topic zag ik iets over verschillen tussen versies van IXUS en vraag me af of dit ook zo zou kunnen werken bij deze 2 modellen. Ze verschillen niet veel qua prijs en de Powershot heeft toch meer functies bv 3 standen flitser, HD filmen, meer optische zoom etc.
Bvd.
Gr. Keet1
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Canon Ixus 255 HS en Canon Powershot 280 HS.
De prijs scheelt niet erg veel van de beide camera's.
Het belangrijkste van de camera vind ik:
- snel starten
- snel foto's maken
- mooie foto's in het licht
- mooie foto's in het donker
- compact
Van de Ixus 255 HS heb ik gevonden dat deze mooie foto's maakt in het donker, dat is iets wat mijn Ixus 70 niet doet waardoor ik voor een nieuwe aan het kijken ben. Van de Powershot heb ik dit niet kunnen vinden. De Powershot heeft een DIGIC 6 processor en de Ixus een DIGIC 5 dus neem aan dat deze beter zal zijn.
Maar op een topic zag ik iets over verschillen tussen versies van IXUS en vraag me af of dit ook zo zou kunnen werken bij deze 2 modellen. Ze verschillen niet veel qua prijs en de Powershot heeft toch meer functies bv 3 standen flitser, HD filmen, meer optische zoom etc.
Heeft iemand ervaring met beide camera's of kan iemand mij adviseren over welke het beste aansluit op mijn wensen? Filmen is niet belangrijk want daar hebben we een videocamera voor. Veel optische zoom is ook niet belangrijk want daar hebben we een andere camera voor. Deze camera is bedoeld om makkelijk mee te kunnen nemen en overdag en 's nachts snel goede foto's te kunnen maken.Ben ik nu gek of heeft het duurste model de goedkopere CMOS sensor (met bovendien nog minder pixels) en de goedkopere modellen de duurdere CCD sensor?
Klopt, maar heeft wel een betere beeldproc, dubbel aantal pixels op het scherm, een groter zoombereik en daarbij wilt het aantal MP niet veel zeggen, maar zonder resultaten is het natuurlijk lastig te beoordelen
De IXUS 255 HS is de krachtigste variant, met 10x optische zoom, intelligente beeldstabilisatie en 12 megapixels. Dat is minder megapixels dan de andere nieuwe modellen, maar het HS-systeem en het lagere aantal pixels zorgt voor betere foto's bij weinig licht.
Bvd.
Gr. Keet1
[ Voor 5% gewijzigd door keet1 op 25-11-2013 11:25 ]