Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds een maand de raspberry pi in combinatie met XBMC maar ben weinig tevreden over de snelheid daarvan.

Nu ben ik op zoek naar iets krachtiger.

Op dit forum komen HTPC's aan bod maar elders lees ik over barebones namelijk de shuttles en NUC's.

Kan iemand me de concrete verschillen uitleggen of waarom je voor het één of het ander zou kiezen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
Een HTPC is gewoon een PC(shuttle, NUC, zelfbouw, barebone, wat-je-wil) die je aan je TV/receiver hangt. Verder is er geen verschil.

Het enige wat je PC nodig heeft is een HDMI uitgang, dan kan je er een HTPC van maken

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ramon schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:01:
Een HTPC is gewoon een PC(shuttle, NUC, zelfbouw, barebone, wat-je-wil) die je aan je TV/receiver hangt. Verder is er geen verschil.

Het enige wat je PC nodig heeft is een HDMI uitgang, dan kan je er een HTPC van maken
In grote lijnen klopt dat wel ja, maar met dat verschil dat je bij een HTPC rekening houdt met zaken als geluidsproductie, bediening (remote), looks etc. maar de basis is inderdaad niet veel anders dan welke andere pc dan ook.

iRacing Profiel

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 07:25:
Ik heb sinds een maand de raspberry pi in combinatie met XBMC maar ben weinig tevreden over de snelheid daarvan.
Met welke snelheid ben je niet tevreden? Pi zou geen moeite moeten hebben met content op 1080p.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Jolke schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:51:
[...]

Met welke snelheid ben je niet tevreden? Pi zou geen moeite moeten hebben met content op 1080p.
Daarbij is de performance van de Pi (denk daarbij met name aan de menu's e.d.) sterk afhankelijk van de software die erop draait.

iRacing Profiel

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:09
Het probleem van de Pi is meestal niet het afspelen van de content maar vooral een beetje normaal door menu's kunnen scrollen...

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:51:
[...]

Menubediening. Afspelen van film werkt voor mij, maar door menu's scrollen/instellingen aanpassen werken traag. Via custom skins is het nog een stapje erger,

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:09
Een htpc is gewoon een computer die bedoeld is om onder te tv te zetten om daar media op te consumeren. Meestal hebben deze een speciale behuizing zodat ze goed staan onder je PC. Je kunt een HTPC barebone kopen. Dat is dan een computer in een mooie behuizing met daarbij al een moederbord en een processor. Het geheugen en de harde schijf moet je dan zelf kopen.

Daarnaast heb je ook volledig voor geconfigureerde HTPC's. Bijvoorbeeld die van shuttle of van zotac.

Verwijderd

HTPC kies je wanneer je intern een harde schijf wilt hebben of een bepaalde soort behuizing of meer uitbreidingsmogelijkheden wil hebben. Met zelfbouw kun je alles naar wens inrichten, een Zotac bijvoorbeeld heeft natuurlijk minder mogelijkheden maar vaak wel de mogelijkheid voor een interne HDD.

Een NUC of zo'n soort computer in hele kleine behuizing heeft meestal geen ruimte voor een normale HDD en daar moet je een mSATA SSD in plaatsen of (eventueel booten vanaf USB weet niet of dat kan). Opslag van bestanden vindt plaats op de NAS of eventueel op een externe harde schijf. Je kunt natuurlijk ook downloaden naar de NUC maar de ruimte is beperkt.

Goedkoopste is natuurlijk tweaken aan je Raspberry Pi zodat het wel vloeiend werkt. Geen zware skins bijvoorbeeld en andere tips opvolgen uit [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 15:16 ]

Pagina: 1