Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:15
Ik ben van plan om een Wii aan te schaffen (2e hands) en ik was ook van plan een nieuw scherm komende tijd aan te schaffen (pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart)

Nu wil hem ook graag op deze monitor af en toe kunnen aansluiten. Ik was sowieso van plan een component kabel aan te kopen, voor het aansluiten op een HD-tv. Nu is mijn vraag: kan ik deze ook aansluiten op m'n monitor via een Component naar VGA kabel? (geen converter)

Mijn research tot nu toe:
De signalen van VGA en component zijn bijna het zelfde op het punt van de kleurindeling na (vga is RGB).
Monitor moet dus YPbPr ondersteunen: Betaalbare Component -> VGA converter?

Wii2HDM adapter kost via ebay rond de €15,- vanuit China.Of €20,- via marktplaats

Een Component naar VGA verloopje kost ongeveer €4,-vanuit de VK (met female tulp) en €1,80 vanuit China[/i] (geen female tulp)

Een Wii Component kost vanuit China €3,15 Vanuit VK €4,-
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/P3UAAOxy3NBSfNUv/$_12.JPG

VGA/component converter zijn er vanaf €17,- vanuit hongkong.

Bij elkaar gerekend dus ofwel €15,- tot€20,- voor een HDMI adapter en hopen dat dit werkt.
Of de goedkopere oplossing: 1,80 + 3,15 =€4,95 of 4 + 4 = €8,- , waarvan ik niet zeker weet of dit werkt, al heb ik wel een paar mooie kabels er bij voor m'n Wii en een projector.

Ik heb wel ff gezocht of de monitor YPbPr kleuren ondersteund, maar ik kon niks vinden. Dus heeft iemand een tip voor mij wat ik het beste kan doen? Of waar ik op moet letten wanneer ik de monitor binnen heb in het optie menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Update
Ondertussen heb ik de monitor in bezit en ik kon even kijken wat de specs etc zijn.
Bij ATI vond ik namelijk wel de ondersteuning voor YCbCr bij het aansluiten via HDMI.
pixelindeling
Nu heb ik drie vragen:
  1. Zal de monitor ook ycbcr ondersteunen via VGA?
  2. Ondersteund de Wii mogelijk ycbcr?
  3. Kan ik de monitor "opblazen" bij het gebruik van een Component naar VGA verloop?
Ik zelf kwam een topic op http://www.ign.com/boards...please-clarify.107148155/ tegen. Hier raken zij ook enigszins verward, doordat de Wii ycbcr tot 480i ondersteund (geen progressive dus)

Dus als iemand mij enigzins kan helpen? Vooral het feit dat het mogelijk is je monitor op te blazen vind ik minder leuk om zelf te experimenteren met verloopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Had je niet beter een monitor kunnen kopen met de juiste aansluitingen?
Bv: pricewatch: LG M2352D Zwart

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 27-11-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
mitsumark schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:49:
Had je niet beter een monitor kunnen kopen met de juiste aansluitingen?
Bv: pricewatch: LG M2352D Zwart
Mijn eerste intentie was niet om het scherm voor oudere consoles te gebruiken, om die reden heb ik daar ook niet naar gekeken. Tevens was ik van plan om het scherm vooral op een normale tv aan te sluiten (met component) vandaar dat het makkelijker is om daar een goedkoop verloopje aan te schaffen.

Tevens vind ik de kwaliteit belangrijker dan de aansluitingen. Ik was op zoek naar een VA paneel, ivm de hoge contrast waarde, vandaar dit panel.