Betaalbare Component -> VGA converter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik ben op zoek naar een betaalbare component naar VGA converter, om een DVD speler op een TFT scherm aan te kunnen sluiten.

Via GOT en google heb ik vele werkende (en vooral niet-werkende productlinks) gevonden, maar deze vallen allemaal in de prijsklasse E 60+.
Aangezien het een eenmalig presentatie projectje is is dit een beetje zonde.

Zijn er eenvoudige component naar VGA converters die goedkoper zijn? Als het enigszins ten koste gaat van de kwaliteit is dit niet erg.
Een merk en/of typenaam zou al erg helpen.

Een zelfbouw projectje als deze is natuurlijk ook goed, alleen dan voor een converter ipv een doorgeefkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Converters zijn bijna nooit goedkoop, zo'n zelfbouw die jij linkt blijft dan ook nog een gewone verloopkabel (waar je TFT dan YPbPr moet ondersteunen). Dan zou ik anders toch even naar de bron of doel kijken, mischien ergens nog een oude PC die de DVD kan afspelen of anders een LCD TV die wel met component kan werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 22:21
Onder de 60 euro zou ik er niet op rekenen.
Je zou eens bij DealExtreme.com ofzo kunnen kijken, maar vermoed het niet.
Ik zocht hetzelfde om een Wii aan te sluiten op een TFT scherm. Uit eindelijk een kastje van ongeveer 80 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Waar moet ik precies op letten als ik wil kijken of een TFT YPbPr input ondersteunt?
Mijn werk-TFT bijv. heeft een composiet en S-video ingang op de monitor. Zou deze dan native YPbPr input aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een TFT (zegmaar PC LCD scherm) ondersteund nagenoeg nooit YpbPr, erg kleine kans. Enige mogelijkheid is het gewoon proberen met zo'n component/vga kabel. Composiet en s-video kom je veelal op erg lage resoluties terecht. (dacht dat composiet maar tot 576 kan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Uitproberen op het werk is een beetje lastig, ga geen dvd speler meenemen.

Om op mijn oorspronkelijke vraag terug te komen: Een goedkope YPbPr -> RGB converter vinden is dus vrij kansloos.
IIG bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door QuarK op 09-06-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Je hebt idd een component naar RGB video transcoder nodig.
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-87-49-en-70-2tw6.html
Deze zou bijvoorbeeld prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:06

Sherlock

No Shit

Heeft je tft geen DVI ingang? Dan zou je zoiets kunnen gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/23429.jpg

Sorry, ik lees hieronder dat dat dus niet werkt!!
gravitone, bedankt voor de correctie.

[ Voor 46% gewijzigd door Sherlock op 09-06-2009 19:51 . Reden: laat ook maar ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Die kan je dus NIET gebruiken omdat een component signaal niet op een standaard DVI poort aangesloten kan worden. Dit werkt alleen bij sommige beamers die op de analoge VGA pinnen van de DVI connector soms ook YpBpR signalen ondersteunen. Maar het is meer uitzondering dan regel. Monitoren en TV's hebben deze mogelijkheid vrijwel nooit. Het zou wel prettig zijn als je eerst zelf wat meer onderzoek doet voordat je dit soort misinformatie rond gaat lopen strooien.
Pagina: 1