Advies game desktop PC kopen..

Pagina: 1
Acties:

• demeeuwTweak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09-2018
Graag advies

Ik heb al jaren Apple, dus weet niet zoveel meer van PC specs....

Mijn stiefzoon van 14 heeft een nieuwe game pc nodig (wgs verhuis huidige PC)

Hij wil uiteraard een minstens vergelijkbare cq betere

Huidige PC:
intel core i3 2100 3.10GHz 4GB
Nvidia GTX 560 ti
600w voeding
HD 1 TB

Als je deze pc vergelijkt met de laatste Best Buy Guide

Wat is dan net wat mooier? Het budget game systeem? meer of minder?
Heb niet zon goed beeld hoe goed/ snel zijn huidige pc is...

Op zich wil ik best 700 euro (voor de pc zonder rand) uitgeven, voor meer geld, koop je uiteraard mooier.
van de andere kant hoeft een 14 jarige niet perse top end PC vind ik.

Graag advies of waar ik wat meer kan inlezen.

2e vraag: ik ben best handig op zich, is zelf bouwen zoals beschreven met losse componenten goed te doen, waar op tweakers staat wat handleiding??

Of kan ik net zo goed een compleet systeem ergens kopen, omdat het prijsverschil niet zo groot is met zelf bouwen??
(als dat bij maar max 100 piek scheelt op en systeem van 600 euro, ,vind ik dat niet zo erg de moeite...

met dank

P

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Graag advies of waar ik wat meer kan inlezen.
Je kan eens m'n guide inlezen, dan weet je direct de producten van het moment met welke doeleinden ;)
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Je kunt ook eens de door tweakers samengestelde systemen bekijken! deze worden iedere maand door tweakers vers samengesteld: reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

• demeeuwTweak
SmokingCrop schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:19:
[...]

Je kan eens m'n guide inlezen, dan weet je direct de producten van het moment met welke doeleinden ;)
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
met dank!
fraai leesvoer....

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
en er staan veel build guides op youtube. Kun je stap voor stap volgen.

Mijn PC

• demeeuwTweak
Kun je iets zeggen over het kosten verschil kant klaar kopen versus zelf bouwen??

p

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Je zult zelf je onderzoek moeten doen, maar ik kan je wel op weg helpen.

De beste bang for the buck kaart is nu de msi r9 270x, opvolger van de hd 7870.

Met een intel i3 zou je deze videokaart net moeten voeden.

YouTube: Haswell Showdown! Core i3-4130 vs Core i5-4670k

En anders neem je de goedkoopste i5, bv: i5 4430

Wil je de videokaarten van jouw en de 270x met elkaar vergelijken typ dan in je browser de naam van de videokaart in met daarachter techpowerup. Je kan nu grof de videokaarten vergelijken.

Je kan ook dit als groffe leidraaid gebruiken:

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

"Kun je iets zeggen over het kosten verschil kant klaar kopen versus zelf bouwen??"

Die vraag kan je zelf wel beantwoorden denk ik?

Lees ook andere topics door.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:33
Het grootste voordeel van zelfgebouwde pc's is dat je de onderdelen perfect (nou zo goed als dan) op elkaar af kan stemmen voor jouw gebruik. Bij samengestelde pc's zie je vaak dat onderdelen gekozen worden met marketing in het achterhoofd (en prijsmarges). Je ziet daarom vaak een vrij dure CPU (wauw een i7) met een relatief langzame videokaart. Met een vrij hoge totaal prijs heb je nog steeds pc waar je goed op kan gamen.

De BBG is een prima startpunt bij het samenstellen van een game-pc. De basis game-pc is bijvoorbeeld voor dat geld een hele goede machine. Qua processor heb je nu een quad-core ipv een dual-core in het oude systeem. Hij heeft dus grofweg 2x zoveel rekenkracht (nog iets meer zelfs). De 270x is ook een stukje sneller dan de GTX560 die er in de oude build zit. Over het algemeen ga je er dus flink op vooruit.

Afhankelijk van waar je het accent wilt leggen kun je de build nog aanpassen. Speelt je stiefzoon het liefste first person shooters op een hogere fps dan kun je ervoor kiezen om een nog sterkere videokaart te plaatsen (en misschien iets bezuinigen op de CPU). enz enz

Verder is een PC bouwen voor een handig iemand een makkie met goede instructies. Op youtube kun je inderdaad filmpjes vinden over hoe je een pc bouwt. Als je het zelf voor de eerste keer doet neem dan de tijd. Ook kun je bij verschillende webshops de pc laten assembleren voor ~€50,-

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
Je ziet vaak bij de kant en klare pc's dat alleen voor de processors en video kaarten echte merken worden genoemd. De voeding, geheugen, opslag, behuizing en dergelijke wordt dan veel op bespaard. Terwijl je vaak voor het zelfde bedrag gewoon een pc zelf kan bouwen met kwaliteitsonderdelen. En een i7 is niet altijd de beste keus zoals veel mensen denken....

Mijn PC

Pagina: 1