Webwinkel accepteert RMA niet.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:21
Voor mijn gevoel heb ik een nieuw moederbord teruggekregen in mijn eigen doos. (Ik had een foto gemaakt van het serienummer op de zijkant van de doos). Ik heb nog wel een foto van mijn "oude" moederbord zelf, maar daar is het serienummer redelijk vaag op te zien. Als ik echt moeite ga doen, kan ik mijn oude serienummer die op het moederbord zelf stond denk ik nog wel achterhalen.

Het serienummer van mijn nieuwe moederbord, is in ieder geval anders dan die op de doos staat. Ze hebben het nieuwe moederbord ook "kaal" geleverd. (ze hadden er geen sata kabels en i/o shield bij gedaan, wel gewoon manual etc). Het lijkt erop dat ze een moederbord daar in de fabriek "uit het rek" hebben gepakt en die gewoon netjes in mijn doos hebben gedaan. Het was trouwens geen OEM doos, maar gewoon een retail doos. (zoals deze zeg maar).

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 06-02-2014 21:13 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Precies, en dat is dus waarom ik denk het een RMA mainboard is.

Sommige fabrikanten willen als je RMA aanvraagt je het mainboard kaal inlevert zonder IO shield en kabels etc.
En als die dan terug komt krijg je hem ook zonder alles terug in een bruine doos.

En dan is het dus makkelijk van bruine doos naar je oude doos.
Maar goed RMA of niet, als het nu afgehandeld is en alles werkt en je garantie doorgaat zie ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
De foto die ik heb van het "oude" moederbord helaas te blurry. Heb ook geprobeerd met een online barcode scanner de code te herkennen, maar dat lukt me helaas niet. Het feit dat de serienummers van elkaar afwijken is wel een beetje raar.

Hoe dan ook, de socketprotector zag er puntgaaf uit. Ik heb alles al in elkaar gezet, moet alleen de wiring nog doen (psu etc).

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 06-02-2014 21:44 ]

is everything cool?

• FREAKJAM
Voor mij is de zaak afgehandeld. Het i/o shield heb ik nog niet mogen ontvangen, maar het moederbord werkt en inmiddels draait mijn server. Ik heb wel het idee dat er alleen nooit iets is gedaan door de webshop met mijn klacht die ik had ingediend via het keurmerk.

Het keurmerk had contact opgenomen met de webshop en de contactpersoon aldaar zou me bellen en mij opheldering geven over de situatie toentertijd. Dit is nooit gebeurd. Toevallig was een paar dagen later mijn moederbord binnen en was daarmee denk ik de kous af.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

Oud topic, maar zelfde onderwerp, dus plaats het hier maar.

Moederbord ontvangen, doos open gemaakt, kapje van de socket af en een gebogen pinnetje in het midden..... Lekker dan. Contact met de webshop via email met de melding dat ik wel wilde proberen om het te herstellen, maar alleen met hun goedkeuren. Anders zou ik hem terug sturen. Indien succesvol scheelt dat beide partijen werk. Ik ga natuurlijk niet een DOA product zelf proberen te fixen als de shop niet akkoord is.

Antwoord was dat helaas gebogen pinnen niet onder garantie vallen en hij niet retour kan.... Lekker dan (#2). 8)7 . Weer een mail naar ze dat ik dat niet ging accepteren. Staat ook nergens in de voorwaarden dat gebogen pinnen niet onder garantie zouden vallen. Verzekeraar gebeld, en dit potentiele geschil valt onder mijn rechtsbijstand verzekering, dus dat meteen ook maar gemeld in de mail. Ik snap dat ze misschien vaker retours krijgen waar mensen zelf de boel hebben gesloopt, maar daar kan ik verder weinig mee natuurlijk. Eerste mail was binnen een dag beantwoord, na de 2e al vier dagen stil. Ze zullen hem wel negeren nu denk ik zomaar.

Eerlijk gezegd was die 180 euro het me niet waard, dus vanmorgen maar geprobeerd te fixen. Dat is gelukt en hij werkt naar behoren nu. Maar ik was anders absoluut van plan om het via de rechtsbijstand te spelen, ik geloof niet dat de webshop zomaar in zijn recht staat. Ik krijg een product opgestuurd dat niet werkt, en dan kan hij zomaar niet retour?

Anderen recente ervaringen hiermee gehad of van gelezen? Lijkt me toch belachelijk dat ze dat kunnen maken?

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic kicken na 8 jaar om te vragen naar (ongerelateerde) ervaringen is niet de bedoeling. Dit topic gaat om die reden dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.