Bestanden terughalen na 'Clean command' en format?

Pagina: 1
Acties:

• T.J.M.
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb een probleem met betrekking tot data recovery.
Gister wilde ik Windows opnieuw installeren, ik heb de harde schijf aan een andere pc gehangen, in de opdrachtprompt diskpart command CLEAN gebruikt, vervolgens primaire partitie aangemaakt en deze geformatteerd met bestandsformaat NTFS. Tijdens het formatteren realiseerde ik dat ik een aantal bestanden over het hoofd had gezien om te back-uppen.
Inmiddels met 'Recover my files v5', 'minitool power data recovery 6.8' en 'getdataback' een scan uitgevoerd maar tevergeefs, hij vind maar 10 onbekende bestanden op de hele schijf..

Zijn er programma's die wel capabel zijn voor dit soort problemen of bepaalde instellingen in de reeds gebruikte programma's waarmee ik wellicht wél enig resultaat kan boeken?

Alvast bedankt!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je een full format uitgevoerd?

Advies: Neem even Thematopic: Datarecovery door.

https://discord.com/invite/tweakers

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 16:55
Zorg er in ieder geval eerst voor dat je geen schrijfacties naar je disk uitvoert! En verder inderdaad even het datarecovery topic doornemen.
Als je alleen format gedaan hebt, dan zou het eigenlijk geen problemen moet geven. Format haalt alleen de bestandstabellen leeg, terwijl de bestanden er nog wel staan.

• T.J.M.
Het thematopic had ik inderdaad even doorgenomen, hier vond ik ook de tips qua programma's die ik gebruikt heb.

Ik had de volgende commands in diskpart uitgevoerd:
clean
create partition primary
select partition 1
format fs=ntfs.
Ik weet niet of dit een full format is maar ook na de scan van vanmorgen met ontrack easyrecovery nog steeds geen resultaat.

Op dit moment scan ik een schijf waar ik laatst een back up mee had gemaakt. Hopelijk staan hier de bestanden nog op.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 16:05

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je hebt volgens mij je blokjes alweer overschreven met je format

• Jolke
Hoe lang deed je over het formatteren en hoe groot was de schijf? Als het binnen 10 seconden klaar is, dan is de schijf in feite niet geformatteerd.

• T.J.M.
Het duurde inderdaad denk wel 2 uur.. harde schijf heeft een capaciteit van 600 GB, onmogelijk om nu nog bestanden terug te vinden op deze schijf?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:47

AzzKickah

06-CENSORED

Ja dat is zuur, je had ff de QUICK optie bij het format command moeten zetten...

Beetje spuit 11 nu, maar wellicht voor een volgende keer.

• Jolke
Yep, die is compleet geformatteerd... Schade. Je kan diverse programmas uit het thematopic raadplegen, als je dat al niet gedaan had. Anders geef ik weinig kans van slagen. ;w

• T.J.M.
In ieder geval bedankt voor de informatie en snelle reacties!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

_Arthur

blub

http://www.data-recovery-...a_Recovery_Download.shtml

Gratis om te kijken of je nog iets terug kan vinden. Betalen als je het ook echt terug wilt hebben.
Pagina: 1