Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik wil mijn dumb tv graag wat smarter maken... maar kan de mediaspeler nog niet vinden die alle opties heeft welke ik graag wil gebruiken....

Youtube
Netflix
Uitzendinggemist van de NPO en RTL
Plug and play
Wifi en bedraad aansluiten
liefst ook bediending via telefoon of tablet (android).

Mijn budget is zo rond de 75 euro.
Heb al gekeken naar de WD TV Live en Chromecast maar die hebben geen uitzendinggemist.

Iemand hier een goed advies?

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 21-11-2013 11:10 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt van die android sticks/kastjes er zijn ook wel topic over. ik zou daar even naar zoeken

Iperf

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
fish schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:58:
je hebt van die android sticks/kastjes er zijn ook wel topic over. ik zou daar even naar zoeken
Ok, ga ik naar kijken.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Poeh... veel keuze in allerlei stickjes. Maar welke is nou goed en regelijk simpel? Vrouw en kinderen moet er ook mee overweg kunnen.

Balen dat de chromecast en WD TV live nog geen uitzendinggemist hebben. Zijn juist makkelijk te bedienen apparaten lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door IkWilbert op 21-11-2013 13:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je overtuigd bent dat android kan wat je wil

mijn kind kan overweg met mijn android telefoon en die van mijn vrouw, geen custom shit

met de media spelers moet je wel goed kijken of ze genoeg ballan hebben on de resoluties af te spelen die jij wenst. ik heb een mk908ii (goedkoop dingetje) maar doet het wel, maar er zijn wat lipsync iseus en artefacts en de wifi is kut bijv. ik kan ze helaas niet allemaal kopen dus je zal op het commentaar af moeten gaan in die topics

Iperf

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 16:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een raspberry pi compleet setje heb je ook ongeveer voor € 65-70 en kan tot op zekere hoogte wat jij wil. Je moet uiteraard wel de plek van je mediabestanden aangeven, maar dat moet bij de kant en klare mediaspelers ook. Twee voorbeelden van een compleet setje, met XBMC er al op: SOS-Solutions (Wi-Fi module los selecteren) en Kiwi-electronics

Zie ook [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC voor ervaringen hiermee. XBMC is in ieder geval te bedienen met een Android client, en de Raspberry Pi is op veel moderene TV's te bedienen via HDMI-CEC

edit: netflix is wel een probleem volgens mij, maar ik weet niet of je dat met een Android stick wel voor elkaar krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 21-11-2013 13:16 ]

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
N.a.v. een ander topic kwam ik deze ook nog tegen: Philips HMP7100/12
Volgens mij voldoet deze wel aardig... kan er alleen niet zoveel over vinden

Ik ga ook nog even verder met de tips uit dit topic, bedankt alvast hiervoor :)

[ Voor 22% gewijzigd door IkWilbert op 21-11-2013 13:50 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Bij de Android sticks moet je je vooral in 3 dingen verdiepen om je keuze te maken:
  • Kan de stick 1080p naar de TV sturen? Veel sticks kunnen prima 1080p spelen maar de output van de stick is dan maar 720p...
  • Wordt de stick voldoende gekoeld, er zijn er wat op de markt die wel eens oververhit willen raken met performancedegradatie of reboots/freezes tot gevolg.
  • Hoe is de wifi-ontvangst? Via een fatsoenlijk wifi netwerk kun je prima 1080p streamen (voor mensen gaan roepen dat het niet kan, ik doe niks anders van vanaf mijn NAS 720p/1080p films draadloos naar mijn mediaspeler streamen) maar ik heb het idee dat de sticks zonder externe antenne vaak erg beroerd zijn qua wifi-ontvangst.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Zit me nu een beetje te verdiepen in xbmc. Twijfel tussen ouya console of de g-box mx2. Die addons die je kunt installeren zoals 1channel e.d. werkt dat een beetje hier in NL? Veel informatie wat ik kan vinden aan video's e.d. komt toch allemaal uit Amerika.

Pagina: 1